تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 56103

۵ مورد از بهترین نرم افزارهای رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

۵ مورد از بهترین نرم افزارهای رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

۵ مورد از بهترین نرم افزارهای رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوزدرایورها و آپدیت بودن آن‌ها در ویندوز نقش کلیدی در عملکرد صحیح سیستم دارد. در اینجا با معرفی بهترین نرم افزارهای رایگان آپدیت درایورهای ..

بهترین نرم افزاری رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز۵ مورد از بهترین نرم افزارهای رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

درایورها و آپدیت بودن آن‌ها در ویندوز نقش کلیدی در عملکرد صحیح سیستم دارد. در اینجا با معرفی بهترین نرم افزارهای رایگان آپدیت درایورهای ویندوز همراه ما باشید.

مقصر بیشتر مشکلاتی که ممکن است در کامپیوتر خود با آن‌ها مواجه شوید، آپدیت نبودن درایورها است. در حالی که وب‌سایت سازندگان و نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای آپدیت کردن درایور استفاده کنید، اما بیشتر مواقع شما آپدیت درایورهای ویندوز خود را فراموش می‌کنید.

یک نرم افزار که به صورت خودکار بتواند درایورهای کامپیوتر شما را آپدیت کند، بسیاری از مشکلات را نیز حل خواهد کرد. به جای اینکه دنبال هر یک از درایورهای مورد نیاز خود بگردید، یک نرم افزار می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد. در این مقاله به معرفی ۵ مورد از بهترین نرم افزارهای رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز خواهیم پرداخت که می‌توانید همین حالا آن‌ها را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.

بهترین نرم افزارهای آپدیت درایورهای ویندوز

۱- Driver Easy

بهترین نرم افزاری رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

Driver Easy یکی از نرم افزارهایی است که به شما در پیدا کردن، نصب و مدیریت درایورها کمک خواهد کرد. این نرم افزار در سه نسخه عرضه خواهد شد. گرچه فقط دو نسخه آن مربوط به کاربران عادی است. اولین نسخه آن یک نسخه Lite است که کاملاً رایگان بوده و می‌توانید همین حالا آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

این نسخه قادر است بین درایورهای کامپیوتر شما جستجو کرده و آن‌هایی که از دست رفته‌اند، از آپدیت خارج شده یا نامناسب را شناسایی خواهد کرد. زمانی که مشکلی شناسایی شود، نرم افزار درایور را به صورت دستی نصب می‌کند. به لطف این ویژگی شما می‌توانید کنترل کاملی را روی درایورهای کامپیوتر خود داشته باشید، انتخاب کنید کدام درایورها نصب و کدام یک نصب نشوند. گرچه استفاده از این روش کندتر از آن است که خود نرم افزار بخواهد درایورها را روی کامپیوتر شما نصب کنید.

اما با نصب نسخه Pro این نرم افزار که نیازمند پرداخت است، امکانات بیشتری مثل سرعت دانلود بالاتر و بکاپ‌گیری خودکار از سیستم را دریافت خواهید کرد. فقط کافیست روی یک دکمه کلیک کنید تا تمام درایورها به صورت خودکار دانلود و نصب شوند.

۲- Driver Booster

بهترین نرم افزاری رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

نرم افزار Driver Booster نیز درست مثل Driver Easy در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه رایگان آن از پایگاه داده‌ای با بیش از ۳ و نیم میلیون درایور بهره‌مند است که آپدیت یا نصب درایورها با یک کلیک ساده را امکان‌پذیر می‌کند. هیچ گزینه‌ای برای نصب دستی درایورها حتی در نسخه رایگان این نرم افزار وجود ندارد. علاوه بر این، عملکرد برنامه برای دریافت و آپدیت درایورهای ویندوز بسیار سریع است.

بدیهی است که نسخه پرو این نرم افزار امکانات بیشتری را در مقایسه با نسخه رایگان آن ارائه کند. به عنوان مثال سرعت دانلود درایور در این نسخه بیشتر است و پایگاه داده وسیع‌تری را با ۴ و نیم میلیون درایور آماده هبه نصب ارائه می‌کند. آپدیت خودکار و بکاپ‌گیری نیز در این نسخه ارائه می‌شود. و اگر دنبال قطعات گیمینگ و رفع مشکلات سخت افزاری یا نیازمند پشتیبانی هستید، می‌توانید این نسخه را خریداری کنید.

نسخه پرو این نرم افزار در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشید، امکان آپدیت آفلاین درایورها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

۳- Bit Driver Updater

بهترین نرم افزاری رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

یکی دیگر از نرم افزارهای مناسب برای آپدیت درایورهای ویندوز Bit Driver Updater نام دارد. اگر از دست کرش شدن ویندوز به خاطر درایورهای اشتباهی تنظیم شده خسته شده‌اید، همین حالا این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار هم در دو نسخه رایگان و Pro عرضه می‌شود.

با نسخه رایگان شما به اکثر امکانات برنامه دسترسی خواهید داشت. با یک کلیک Bit Driver Updater می‌تواند کامپیوتر شما را با هدف پیدا کردن مشکلات درایورها اسکن کند. سپس می‌توانید یک به یک درایورها را تأیید کرده و آن‌ها را نصب کنید. این برنامه پیش از انجام فرآیند یک بکاپ خودکار از تمام درایورهای فعلی شما خواهد گرفت. هرچند این ویژگی منحصر به نسخه Pro این نرم افزار است که برای داشتنش باید مبلغی را بپردازید. اما شما در نسخه رایگان همچنان می‌توانید به صورت دستی یک به یک از درایورهای کامپیوتر خود بکاپ بگیرید.

از دیگر مزیت‌های نسخه پرو می‌توان به سرعت دانلود بالاتر، پایگاه داده وسیع‌تر درایورها و همینطور بکاپ‌گیری و نصب درایورها با یک کلیک ساده اشاره کرد.

۴- Driver Genius

بهترین نرم افزاری رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

نرم افزار Driver Genius نیز همین رویه را دنبال می‌کند و در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود. با نسخه رایگان آن شما می‌توانید با یک کلیک درایورهای منسوخ شده را آپدیت کنید؛ گرچه این قابلیت در نسخه رایگان به مدت محدودی ارائه می‌شود. شما همچنین می‌توانید به آسانی از درایورهایتان بکاپ نیز بگیرید.

نسخه رایگان این نرم افزار ویژگی‌های دیگری مثل پاک‌سازی درایورهای بلااستفاده بعد از آپدیت و تشخیص مشخصات سخت افزاری سیستم کاربر را نیز ارائه می‌کند. عملکرد این نرم افزار مثل نور سریع است، هرچند در آزمایش ما نتوانست برخی از درایورها را پیدا کند.

دو نسخه پولی این نرم افزار نیز Professional و Platinium نام دارند که شباهت‌های زیادی در امکانات از جمله آپدیت خودکار، سرعت دانلود سریع‌تر و بکاپ‌گیری از درایورها و استخراج آن‌ها در یک فایل ZIP یا EXE دارند. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو، حضور دو ابزار به نام‌های System Booster و System Cleanup در نسخه Platinium است. این قابلیت‌ها تنظیمات سیستم شما را بهینه کرده و فایل‌های بلااستفاده را پاک می‌کنند.

۵- DriverPack

بهترین نرم افزاری رایگان برای آپدیت درایورهای ویندوز

و اما آخرین گزینه فهرست بهترین نرم افزارهای آپدیت درایورهای ویندوز که DriverPack نام دارد، برخلاف چهار گزینه بالا کاملاً رایگان است. خبری از نسخه پولی این نرم افزار نیست، ولی هزینه استفاده کردن از آن مشاهده تبلیغات است.

این برنامه عملکرد خوبی دارد؛ هرچند گاهی اوقات نیز کند می‌شود. شما می‌توانید هر درایوری را که خواستید با یک کلیک ساده دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. کار با این برنامه آسان است و اگر جزو کاربران تازه‌کار باشید هم مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

حالت عادی برنامه شامل برخی آموزش‌های سودمند برای کاربران است. شما همچنین در طول دانلود و نصب درایورها می‌توانید با یک ربات به گفتگو بپردازید که جالب به نظر می‌رسد.

روش‌های مختلف آپدیت سریع درایورهای ویندوز ۱۰

فرقی نمی‌کند مشکل شما چیست، سرویس‌های آپدیت درایور می‌توانند اکثر مشکلات شما را حل کنند. گاهی اوقات فهمیدن علت کرش کردن ویندوز سخت است. اما اگر مشکل از درایورها باشد، سرویس‌های آپدیت درایور آن را برطرف می‌کنند. البته به جز ۵ مورد بالا گزینه‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که بررسی کردن آن‌ها هم ضرری ندارد.

اما شما از چه نرم افزاری برای آپدیت درایورهای ویندوز خود استفاده می‌کنید؟ آیا از عملکرد آن راضی هستید؟ اگر نام آن در فهرست بالا نیست، از طریق بخش نظرات همین پست آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.