تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 64627

۵ سناریو احتمالی برای وضعیت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

۵ سناریو احتمالی برای وضعیت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

۵ سناریو احتمالی برای وضعیت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پس از ثبت اوج قیمت تاریخی جدید با روند نزولی مواجه شد، اما عملکرد این رمزارز محبوب در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟ در ادام..

۵ سناریو احتمالی برای وضعیت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پس از ثبت اوج قیمت تاریخی جدید با روند نزولی مواجه شد، اما عملکرد این رمزارز محبوب در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟ در ادامه ۵ سناریو احتمالی برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را بررسی خواهیم کرد.

سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین سال پرتحرکی بود و این رمزارز محبوب توانست به پیشرفت‌های چشمگیری نیز دست پیدا کند؛ برای مثال بیت کوین اوج قیمتی جدیدی را به ثبت رساند. هرچند پس از ثبت چنین اوج قیمتی با روند نزولی مواجه شد، اما به طور کلی توانست طی سال گذشته میلادی ارزش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد. در همین راستا تحلیلگران و کارشناسان حوزه بازارهای مالی برای وضعیت بیتکوین در سال ۲۰۲۲ پنج سناریو را پیش‌بینی کردند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سناریوهای احتمالی برای بیت کوین در سال ۲۰۲۲

۱.‌ ثبت عملکردی بهتر از شاخص S&P500

شرکت تحقیقاتی آرکان ریسرچ (Arcane Research) به تازگی گزارشی را منتشر کرد که طبق آن به احتمال زیاد بیتکوین در سال ۲۰۲۲ عملکردی بهتر از شاخص S&P500 خواهد داشت. از آنجایی که بیتکوین توانست در سال ۲۰۲۱ نیز عملکردی بهتر از S&P500 را تجربه کند، تحقق این سناریو عجیب نخواهد بود. در واقع این شرکت تحقیقاتی بر این باور است که بیت کوین در سال ۲۰۲۲ از لحاظ بازدهی از ۵۰۰ شرکت بزرگ بازار بورس آمریکا عملکرد بهتری را تجربه خواهد کرد.

۲. شانس بیتکوین برای رسیدن به ۲۰۰ هزار دلار

بیت کوین

خالق مدل محبوب انباشت به جریان (S2F) با انتشار توییتی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۸ دی ۱۴۰۰ عنوان کرد در حال حاضر بسیاری از افراد با ترس از این که قیمت بیتکوین باز هم کاهش می‌کند به دنبال فروش بیت کوین‌های خود هستند، اما طبق مدل انباشت به جریان، بیتکوین در کف کانال قیمتی ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یا همان باند شماره یک قرار داشته و این موضوع یک سیگنال خرید محسوب می‌شود. در واقع احتمال افزایش قیمت بیتکوین به ۲۰۰ هزار دلار نیز وجود خواهد داشت.

۳. بیتکوین جایگزین دلار می‌شود

بیت کوین

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر در پاسخ به پرسش کاردی‌ بی (Cardi B)، رپر مشهور آمریکایی مبنی بر اینکه آیا ارزهای دیجیتال روزی جایگزین دلار می‌شود یا خیر گفت بیت کوین در آینده جایگزین دلار خواهد شد. البته بنیانگذار توییتر به شکل دقیق اعلام نکرده که این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ خواهد داد، اما باز هم می‌توان آن را یک پیش‌بینی دانست.

۴. افزایش نرخ هش بیتکوین

آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، یکی از معروف‌ترین تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال در یوتیوب و توییتر اخیرا اعلام کرد با وجود این که در سال ۲۰۲۱ استخراج ارزهای دیجیتالی در چین ممنوع شد و این تصمیم احساس ترس در بازار را افزایش داد، اما میزان استخراج در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا خواهد کرد.

این تحلیلگر بر این باور است که ماینرهای بیتکوین از چین به آمریکا مهاجرت کردند و سهم آمریکا به خصوص ایالت تگزاس از هش ریت شبکه بیت کوین از رقم فعلی آن افزایش پیدا خواهد کرد. وی افزود همچنین در سال جدید میلادی مشاغل بیشتری در صنعت ارز دیجیتال ایجاد می‌شود.

۵. پیش‌بینی ۱۰۰ درصدی قیمت بیت کوین

مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر سرشناس بازار ارز دیجیتال مدتی قبل با انتشار ویدیویی به جای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ عنوان کرد قیمت بیتکوین در سال جدید میلادی یا افزایش پیدا می‌کند یا کاهش می‌یابد یا ثابت باقی خواهد ماند که در واقع این گفته وی را باید دقیق‌ترین پیش‌بینی دانست؛ چرا که قطعا رخ خواهد داد.

منبعcoinmarketcapمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.