تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 68526

۵ توصیه برای سازگاری با دنیای کاری جدید

۵ توصیه برای سازگاری با دنیای کاری جدید

۵ توصیه برای سازگاری با دنیای کاری جدیدویروس کرونا دنیای کاری جدیدی را به وجود آورد و اکنون کارکنان برای سازگاری با فضای کاری ترکیبی خانه و دفتر با چالش مواجه هستند. در ادامه شما را با ۵ توصیه مهم برا..

۵ توصیه برای سازگاری با دنیای کاری جدید

ویروس کرونا دنیای کاری جدیدی را به وجود آورد و اکنون کارکنان برای سازگاری با فضای کاری ترکیبی خانه و دفتر با چالش مواجه هستند. در ادامه شما را با ۵ توصیه مهم برای سازگاری با دنیای کاری جدید آشنا می‌کنیم.

ویروس کرونا باعث شد تا کسب و کارها در ابتدا دورکاری را در دستور کار خود قرار دهند و اکنون با وجود اینکه واکسیناسیون شرایط کاری حضوری را امکان‌پذیر کرده است، رویه جدیدی را به شکل ترکیبی یعنی حضوری و دورکاری در نظر بگیرند. از این رو حفظ تعادل میان زندگی و کار برای بسیاری به چالش جدی تبدیل شده و سازگاری با دنیای کاری جدید را دشوار کرده است. در همین راستا در ادامه شما را با ۵ توصیه مهم برای سازگاری با دنیای کاری جدید آشنا می‌کنیم.

چگونه با دنیای کاری جدید سازگار شویم؟

به جنبه‌های مثبت کار در دفتر فکر کنید

دنیای کاری جدید

برگشت به دفتر کار جنبه‌های منفی متعددی را به همراه خواهد داشت، اما کار در خانه آن هم به مدت ۲ سال برای بسیاری ناخوشایند بود. در ابتدا دلایلی که از برگشتن به دفتر کار ناراحتید را بشناسید و پس از آن سعی کنید به جنبه‌های مثبت کار در دفتر فکر کنید. اگر پیش از کرونا رفت و آمد به محل کارتان اذیت کننده بود، اکنون از این زمان استفاده کنید و با گوشی گلکسی زد فولد ۳ فایو جی سامسونگ از تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

بازگشت به جلسه‌های حضوری فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوان سبک‌های جدیدتری را تجربه کنید. بازگشت به دفتر کار حتی فرصتی را به وجود خواهد آورد تا هر روز رستوران‌های جدیدی را در اطراف محل کارتان امتحان کنید. همچنین طی ۲ سال کار در خانه تجربه‌های زیادی را به دست آوردید و اکنون به کمک آنها می‌توانید فرایند کار را ساده‌تر کنید.

رفتن به دفتر کار را یک فعالیت اجتماعی در نظر بگیرید

تعامل با همکاران و فعالیت‌های اجتماعی جزو ویژگی‌های کار در دفتر محسوب می‌شوند. از این رو برگشت به محل کار را به عنوان فرصتی برای معاشرت با همکاران خود در نظر بگیرید. هر روز حداقل با یکی از همکارانتان در کافه یا در زمان ناهار به گفتوگو بپردازید. همچنین طبق توصیه اول می‌توانید با همکارتان به رستوران‌های جدیدی بروید و کیفیت غذای آنها را امتحان کنید

از موزیک یا سکوت لذت ببرید

دنیای کاری جدید

اگر طی این ۲ سال در خانه در سکوت مشغول کار بودید، اکنون شلوغی و سروصدای محیط کار اذیت کننده خواهد بود، از این رو با یک هدفون با قابلیت حذف صدای محیط مانند گلکسی بادز ۲ می‌توانید در حین کار از شنیدن موسیقی یا پادکست لذت ببرید یا با قابلیت حذف صدای محیطی در سکوت کار کنید.

برگزاری جلسات در زمان راه رفتن

دنیای کاری جدید

چه در دفتر چه در خانه مشغول به کار هستید، از عادت کردن به همیشه نشستن پشت میز خودداری کنید. عادت به نشستن طولانی مدت در آینده شما را با مشکلات فیزیکی و ذهنی مواجه می‌کند. از این رو جلسات کاری معمولی خود را در پارک، در حال قدم زدن یا در یک کافه نزدیک به محل کار یا خانه برگزار کنید. هنگام پیاده روی گجت‌های هوشمندی چون گلکسی واچ ۴ به کارتان خواهند آمد و حتی می‌توانید تعداد قدم‌هایی که برمی‌دارید را محاسبه کنید.

ایجاد یک محیط کار سوم

دنیای کاری جدید

برای سازگاری با دنیای کاری جدید باید در هر محیطی کار کنید. از این رو یک کافه یا پارکی که از وای فای بهره می‌برد را پیدا کرده و کارتان را در آنجا انجام دهید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها دفاتر کار خود را در متاورس راه‌اندازی می‌کنند و شما نیز می‌توانید از چنین محیط‌هایی استفاده کنید. برای مثال در محلی چون Zepeto می‌توانید یک جلسه سه‌بعدی با آواتار خود برگزار کرده و با مدل جدید کار کردن سازگار شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.