تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۴
کد خبر : 72690

۴ نکته کلیدی در خرید میلگرد

۴ نکته کلیدی در خرید میلگرد

اگر شما مصرف کننده میلگرد باشید قطعا با کارخانه های این کالا و پراکندگی این کارخانه ها در سرتاسر ایران آشنایی دارید و حتی ممکن است تجربه خرید این کالا از تولید کننده را داشته باشید. اگر این تجربه را دارید قطعا می دانید که این کاری نه چندان آسان و به نوعی طاقت فرساست. …

اگر شما مصرف کننده میلگرد باشید قطعا با کارخانه های این کالا و پراکندگی این کارخانه ها در سرتاسر ایران آشنایی دارید و حتی ممکن است تجربه خرید این کالا از تولید کننده را داشته باشید. اگر این تجربه را دارید قطعا می دانید که این کاری نه چندان آسان و به نوعی طاقت فرساست.

 

*نکته اول: کد بورسی بگیرید

تعداد زیادی تولید کننده میلگرد در سر تا سر ایران در حال تولید این کالای اساسی می باشند که این امر موجب ایجاد تنوع برند و کیفیت در بازار شده است. بعضی از این تولید کنندگان به حد زیادی معروف و شناخته شده می باشند و نیازی به معرفی ندارند. همچون کارخانه ذوب آهن اصفهان. که به نوعی قدیمی ترین و بزرگ ترین کارخانه تولید کننده فولاد در کشور می باشد.از آنجایی که مالکیت این کارخانه در اختیار دولت می باشد فروش تمامی کالاهای تولیدی این کارخانه نیز به طور کامل از طریق بورس کالا به منظور شفافیت معاملات و کنترل قیمت ها انجام می شود. پس شما برای خرید مستقیم از این کارخانه باید حتما کد بورسی داشته باشید و از طریق بورس اقدام کنید. کارخانه های دیگری هم داخل کشور هستند که میلگرد تولیدی آن ها تنها از طریق بورس کالا در حال عرضه می باشد و شما امکان خرید مستقیم از آن ها را ندارید. پس دایره کارخانه های مورد نظر با کنار گذاشتن این دست تولید کنندگان اندکی کوچک می شود.

 

*نکته دوم: پروژه شما در کدام شهر است؟

همانطور که گفتیم تعداد و پراکندگی کارخانه های تولید کننده در سرتاسر ایران بسیار بالاست و تفاوت قیمتی آنچنانی با هم ندارند.پس یکی از نکات اساسی تاثیر گذار در انتخاب کالا، شهر محل تخلیه بار شماست. زیرا خیلی محتمل است که در شهر شما و یا نزدیکی آن کارخانه ای وجود داشته باشد که در حال تولید این کالا باشد و منطقیست که شما از آن خرید کنید تا حتی الامکان کرایه کمتری پرداخت کنید.

 

*نکته سوم: اگر حوصله سر و کله زدن با بروکراسی اداری را دارید تلفن را بردارید و با دفتر فروش کارخانه تماس بگیرید!

در مقابل برخی کارخانه ها هم که در حال تولید این کالا هستند و دارای دفاتر فروش مرکزی در محل کارخانه و یا در تهران می باشند. شما می توانید به صورت مستقیم اقدام به خرید از آن ها بکنید. اما این را بدانید که این کار ساده ای نیست. در ابتدا برای شروع پروسه خرید از اکثر آن ها خریدار موظف به ثبت نام و اظهار اطلاعات مورد نیاز در سامانه جامع انبار ها می باشد. انجام این کار لازم است و در صورت تخطی از آن کارخانه های تولید کننده به صورت قانونی امکان امتناع از بارگیری کالای فروخته شده حتی در صورت تسویه حساب  را دارند. از طرفی مشکل دیگری که وجود دارد فروش تنها به صورت ظرفیتی و حتی در بعضی از این کارخانه ها به صورت تک سایزمی باشد. تقریبا کارخانه ای در بازار وجود ندارد که شما بتوانید زیر ظرفیت و به صورت ترکیبی از آن خرید کنید. پس می بینید که شفافیت اطلاعات موجود در کالاساخت بی دلیل نیست وما اینجا هستیم تا کار شما را راحت تر کنیم. هر مقدار میلگرد و با هر ترکیب سایزی که نیاز دارید موردی ندارد.تنها کافیست تا صورت درخواستی خود را به کارشناسان فروش ما بدهید تا آن ها در اسرع وقت پاسخگوی نیاز شما باشند.

مطلب مفید بخوانیم: معرفی بهترین کارخانه های تولید میلگرد کشور

*نکته چهارم: از کالاساخت خرید کنید

با توجه به مشکلاتی که در بالا با آن اشاره شد و دشواری هایی که ممکن است در مسیر خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه برای شما پیش بیاید پیشنهاد ما برای خرید میلگرد مورد نیازتان مراجعه به سایت کالاساخت می باشد. همانطور که در بالا مطرح شد این کالا همچون گذشته دیگر کالای ارزان قیمتی نمی باشد ولی کماکان کالایی استراتژیک در صنعت ساختمان سازی کشور است. پس  نیاز مصرف کننده استعلام و خرید از مجموعه ای مورد اعتماد، به روز و در دسترس می باشد. ما در تیم کالا ساخت به درستی این خلا را دریافته و شبانه روز در جهت تسهیل این مسیر قدم برداشته ایم. با استفاده از مشاوره های کارشناسان کالاساخت دیگر نیازی نیست که نگران مسائل مالی و ثبتی معامله با بورس و یا خود کارخانه ها باشید. حتی نیازی نیست نگران نواسانات قیمت باشید زیرا در کالا ساخت تمامی تلاش ما این است که اطلاعات قیمتی کالاهای موجود در بازار در کنار شفافیت با صداقت و سریع به دست شما برسد.

ما در کالاساخت مقدم شمارا شاد باش میگوییم و به شما اطمینان می دهم تا انتهای پروسه خرید و حمل کالا به محل پروژه، در کنارتان ایستاده ایم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.