تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 61712

۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان

۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان

فهرست۱ ماسک صورت برای پاکسازی پوست۱.۱ ۱. ماسک زغال فعال۱.۲ ۲. ماسک حاوی آلفا هیدروکسی۱.۳ ۳. ماسک مرکبات۱.۴ ۴. ماسک خاک رس برای پوست۲ بهترین ماسک بعد از پاکسازی صورت در این مطلب به بررسی و معرفی ۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان و شفاف با خاصیت حذف لک های پوست،‌ …

در این مطلب به بررسی و معرفی ۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان و شفاف با خاصیت حذف لک های پوست،‌ جای آکنه و تسکین پوست می پردازیم که می توانند باعث زیباتر نشان دادن پوست شما شوند. این ماسک های درمانی قدرتمند، با مواد لایه بردار ساخته شده که می‌توانند ناخالصی‌ها و سموم و مواد آلاینده محیطی را از اعماق منافذ بیرون کنند تا پوست شفاف و تمیز شود. همچنین غنی از مواد معدنی و پاک کننده، مانند زغال فعال، بنتونیت، رس، کائولین هستند که آسیب های وارد شده به پوست به خاطر قرارگیری در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش را ترمیم و خنثی می‌سازند. ماسک پاکسازی پوست به شما کمک می‌کنند تا پوستی سالم‌تر داشته باشید.
این ماسک ها باعث روشن تر و سفت تر شدن پوست می‌شوند. خواص پاک کنندگی و لایه برداری آن ها به حذف سلول‌های مرده پوست و تحریک گردش سلولی کمک کرده و در عین درخشندگی، لطافت را به پوست باز می گرداند. خرید ماسک صورت مناسب، پوست را به خوبی تغذیه می‌کند همچنین با آبرسانی عمیق سد رطوبتی قوی را بر روی پوست ایجاد می کند که مانع خشکی و حساسیت پوستی می شود.

ماسک صورت برای پاکسازی پوست

در کنار تمامی ماسکهای معرفی شده می‌توان از مواد طبیعی به عنوان ماسک پاکسازی صورت استفاده کرد. ماسک خاک رس یکی از بهترین گزینه‌ها برای زدودن آلودگی از منافذ پوست تأمین مواد معدنی و مورد نیاز پوست است.

 

۱. ماسک زغال فعال

زغال فعال اخیرا به یک ماده محبوب در دنیای زیبایی تبدیل شده است و بسیاری از افراد معتقدند که زغال می‌تواند باکتری ها و ناخالصی‌های را از پوست بیرون بکشد. به همین دلیل زغال فعال نیز به یک عنصر محبوب در ماسک های صورت تبدیل شده است.  ماسک زغال یکی از ۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان است. این ماسک که با استفاده از شش اسید لایه بردار و زغال فعال تشکیل شده است، می‌تواند منافذ پوست را به خوبی پاک کرده و علاوه بر حفظ سلامتی، ظاهر پوست را نیز بهبود ببخشد. فواید ماسک زغال برای پوست را می‌شود در این موارد ذکر کرد:
• زدودن آلودگی های پوست
• بهبود آکنه و جای جوش
• درمان حساسیت پوستی
• تسکین تورم و نیش حشره

۲. ماسک حاوی آلفا هیدروکسی

گروه دیگری از ماسک‌های لایه بردار و شفاف کننده پوست، آلفا هیدروکسی یا AHA هستند. این مواد در اغلب محصولات مراقبت از پوست و لایه بردار استفاده می‌شود. ماسک آلفا هیدروکسی جزء ۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان است. با بالا رفتن سن، چرخه سلولی طبیعی پوست کند می‌شود که می‌تواند باعث بوجود آمدن سلول‌های مرده شود.
زمانی که سلولهای مرده شما بیش از حد باشد می‌تواند چهره شما را کدر نشان دهد. تجمع سلول‌های مرده همچنین باعث بوجود آمدن مشکلات پوستی و زمینه چین و چروک، لک های پوست و آکنه می‌شود. ماسک پاکسازی پوست چرب حاوی آلفا هیدروکسی می‌تواند علاوه بر لایه برداری به روشن شدن پوست نیز کمک کند. همچنین پوست را تحریک به کلاژن سازی نموده و خطوط ریز و عمیق پوست را کمتر کند. جریان خون در زیر پوست با استفاده از ماسک AHA بیشتر می‌شود و می‌تواند انتقال مواد مغذی را به سلول‌های پوست سریعتر سازد.

۳. ماسک مرکبات

پرتقال و مرکبات سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی نظیر کلسیم،‌ فسفر، فولات و منیزیم هستند. علاوه بر اینها ویتامین C با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد عامل کلاژن سازی و جوانی پوست است. پرتقال بطور گسترده در محصولات زیبایی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. به دلیل این ویژگی‌ها است که پرتقال به عنصر اساسی برای محصولات جوانسازی و مراقبت از پوست تبدیل شده است. پس از استفاده از ماسک برای پاکسازی صورت می توانید از کرم ضد آفتاب و سایر محصولات بهداشتی و مراقبتی  استفاده کنید اما توجه داشته باشید که از کرم های آرایشی سنگین بلافاصله پس از پاکسازی صورت استفاده نشود.
استفاده از عصاره پرتقال در ماسک لایه بردار نیز می‌تواند علاوه بر زدودن پوست مرده و خشک روی صورت، از بین بردن جای جوش و آکنه آبرسان قوی برای پوست نیز باشد. ماسک برای پاکسازی پوست چرب با عصاره مرکبات، با زدودن آلودگی‌های پوست، باز کردن منافذ و از بین برده جوش‌های سرسیاه موجب درخشندگی و شفافیت پوست می شود.

۴. ماسک خاک رس برای پوست

چهارمین نوع ماسک از ۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان ، ماسک خاک رس است. مردم برای قرن ها است که از خاک رس برای بهبود و سلامتی پوست و مو استفاده می‌کنند. شما می توانید با محصولات بهداشتی و مراقبتی نیز از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. این ماسک صورت برای پوست چرب بسیار مناسب است.
فواید مختلفی برای پوست دارد از جمله آنها می‌توان به جذب چربی پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش اشاره کرد. دانه‌های سرسیاه و سرسفید پوست با ماسک خاک رس از بین می‌روند. همچنین از ایجاد آکنه‌هایی که بر اثر مسدود شدن منافذ پوست و چربی زیاد بوجود می آیند جلوگیری می‌شود. مخلوط خاک رس و آب گرم می‌تواند به افزایش تعریق و خروج بیشتر چربی و آلودگی پوست کمک کند.

4 ماسک صورت برای پاکسازی پوست ، بازیابی و تغذیه پوست درخشان

بهترین ماسک بعد از پاکسازی صورت

در این مطلب به ۴ ماسک صورت برای پاکسازی پوست ،‌ بازیابی و تغذیه پوست درخشان اشاره شد. استفاده از بهترین ماسک بعد از پاکسازی صورت ، یکی از مهمترین مراحل برای داشتن پوستی سالم و شفاف است. استفاده از لوازم آرایش با کیفیت و مناسب پوست پس از پاکسازی بسیار مهم است. چون پوست پس از پاکسازی به شدت حساس و آسیب پذیر شده است در عین حال، به دلیل حذف سلولهای مرده پس از پاکسازی، پوست آمادگی بیشتری برای جذب مواد مغذی و ویتامین را دارد.
بسیاری از ترکیبات گیاهی و ویتامین‌ها در لوازم بهداشتی صورت علاوه بر متعادل سازی چربی پوست، آبرسان خوب و قوی نیز هستند. از این رو برای ایجاد یک روتین مراقبت از پوست و برای بهبود پوست های چرب و آکنه دار، می توان از چند نوع ماسک متناسب با پوست استفاده کرد. ماسک ها با خاصیت تعدیل کننده چربی، پاکسازی عمیق پوستی، لایه برداری و همچنین ایجاد لایه دفاعی در برابر باکتری های مولد آکنه می توانند پوستی سالم را به شما هدیه دهند.
ماسک های صورت برای پوست چرب و مستعد آکنه با خواص آرام بخش خود موجب کاهش قرمزی و اندازه جوش های فعال می شوند. این ماسک ها با تزریق مواد تسکین دهنده و مرطوب کننده به پوست، رطوبت آن را حفظ کرده و از تحریک و التهاب پوستی جلوگیری می کنند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.