تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۵:۱۸
کد خبر : 61357

۴ روش برای افزایش سرعت شارژ آیفون

۴ روش برای افزایش سرعت شارژ آیفون

۴ روش برای افزایش سرعت شارژ آیفوناگر از مدت زمان شارژ شدن گوشی آیفون خود ناراحتید، در اینجا ۴ روش بسیار مفید را برای افزایش سرعت شارژ آیفون به شما معرفی می‌کنیم.
اگر اخبار حوزه موبایل را طی سالیان اخی..

افزایش سرعت شارژ آیفون۴ روش برای افزایش سرعت شارژ آیفون

اگر از مدت زمان شارژ شدن گوشی آیفون خود ناراحتید، در اینجا ۴ روش بسیار مفید را برای افزایش سرعت شارژ آیفون به شما معرفی می‌کنیم.

اگر اخبار حوزه موبایل را طی سالیان اخیر دنبال کرده باشید، قطعاً مطلع هستید که برخی از گوشی‌ها سرعت شارژ جسورانه‌ای را ارائه می‌کنند. گوشی‌های اندرویدی مثل شیائومی می ۱۰ اولترا وعده می‌دهند که در عرض ۳ دقیقه ۲۵ درصد شارژ می‌شوند و گوشی وان پلاس نورد ۲ ۵G هم تنها در ۳۰ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. اما سرعت شارژ آیفون های اپل در طول سالیان اخیر بدون تغییر مانده است.

اپل به جای ارائه سرعت‌های فوق بالا برای شارژ، شارژ ۵۰ درصدی در عرض نیم ساعت را ارائه می‌کند؛ چیزی که از آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ به بعد وجود دارد. اگر چه این سرعت برای بسیاری از کاربران کافی است، اما برخی سرعت شارژ بالاتری را انتظار دارند. ما در این مقاله به بررسی ۴ روشی می‌پردازیم که می‌تواند سرعت شارژ شدن آیفون های اپل را افزایش دهد.

چگونه سرعت شارژ آیفون را بالا ببریم؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، سرعت شارژ آیفون‌ها از آیفون ۸ به بعد تغییری نکرده است. در حالی که هیچ روش نرم افزاری برای بالا بردن سرعت شارژ شدن آیفون وجود ندارد، شما می‌توانید سخت افزار گوشی خود را بهینه کنید تا باتری آن با توان بیشتری شارژ شود. این کار باعث می‌شود سرعت کل شارژ گوشی شما بالاتر رفته و در نتیجه عمر باتری دیوایس شما هم کمی بالاتر برود.

۱: یک شارژر سریع‌تر بخرید

افزایش سرعت شارژ آیفون

شارژرهای زیادی وجود دارد که به عنوان فست شارژ در بازار عرضه می‌شوند. گرچه آن‌ها وسوسه انگیز هستند، اما نباید سمت آن‌ها بروید. هرچند این شارژرها برای برخی گوشی‌ها مناسب است، اما سخت افزاری که این شارژرها از آن استفاده می‌کنند، برای آیفون طراحی نشده است. در عوض شما می‌توانید از شارژرهایی که از فناوری PD (یک سیستم غیراختصاصی که اپل برای آیفون‌های استفاده می‌کند) برخوردارند، استفاده کنید. این سیستمی است که گوشی‌هایی مثل گوگل پیکسل ۵ هم از آن بهره می‌برند و اپل هم سال‌هاست که از آن برای شارژ گوشی‌هایش استفاده می‌کنند.

گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که فناوری PD را ارائه می‌کند، اما یکی از بهترین آن‌ها، آداپتور شارژ ۲۰ وات USB-C خود اپل است. البته گزینه‌های پرقدرت‌تری هم در بازار وجود دارد، ولی آن‌ها نیروی اضافه‌تری را ارائه می‌کنند که مورد نیاز آیفون نیست. بنابراین اگر دنبال شارژ سریع هستید، آداپتور شارژ خود اپل بهترین گزینه است.

۲: از شارژرهای قدیمی آیفون استفاده نکنید

افزایش سرعت شارژ آیفون

یکی از تغییراتی که شرکت‌های گوشی‌ساز طی سالیان اخیر ایجاد کرده‌اند، پاک کردن آداپتور شارژ از داخل جعبه گوشی‌ها است. این برای محیط زیست هم خوب است و از آنجا که هرکسی حداقل یک آداپتور شارژ از گوشی‌های قدیمی‌تر خود را نگه داشته، نباید مشکلی از این بابت داشته باشد. اما اگر شما هم همین فکر را می‌کنید سخت در اشتباه هستید. همین حالا باید شارژر قدیمی خودتان را کنار بگذارید. اگر بابت تولید زباله الکترونیکی نگرانی دارید، می‌توانید آن را تحویل مراکز بازیافتی دهید.

شارژرهای قدیمی نمی‌توانند توان مورد نیاز برای شارژ آیفون جدید شما را تأمین کنند. بسیاری از آن‌ها حداکثر توان ۵ وات را ارائه می‌کنند که در نتیجه شارژ کردن آن‌ها خیلی طول می‌کشد. اگر می‌خواهید آیفون شما با سرعت بیشتری شارژ شود، باید یک شارژر جدید بخرید.

۳: شارژ بی‌سیم را فراموش کنید

افزایش سرعت شارژ آیفون

شاید شارژ بی‌سیم راحت و بدون دردسر باشد، اما سریع‌ترین راه برای شارژ آیفون شما نیست. هرچند خود اپل یک شارژر بی‌سیم را تولید و عرضه کرده، اما نمی‌تواند سرعت مناسبی را برای شارژ کردن گوشی شما ارائه کند. این شارژرها همچنین حرارت بسیار زیادی را هم تولید می‌کنند که قطعاً برای هیچ کسی مناسب نیست.

اگرچه شارژ آیفون های سری ۱۲ و ۱۳ با شارژرهای بی‌سیم خیلی فاجعه‌بار نیست، اما اگر از یک آیفون قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که گوشی‌تان به کُندی شارژ شود. علاوه بر این، اپل گوشی آیفون خودش را به شکلی طراحی کرده که ورود انرژی را کنترل کند تا حرارت زیادی وارد دستگاه شده و به باتری آن آسیب برساند.

۴: نسبت به انتخاب شارژرهای اکسترنال حساس باشید

باتری پک مگ سیف اپل

باتری پک مگ سیف اپل

آخرین راهی که برای افزایش سرعت شارژ آیفون به شما پیشنهاد می‌کنیم، کمی تحقیق بیشتر در مورد استفاده از شارژرهای اکسترنال است. پک‌های باتری اکسترنال راه بسیار خوبی برای شارژ گوشی شما در زمانی هستند که از شارژر گوشی‌تان دور هستید، اما همه این باتری پک‌ها شبیه به هم نیستند. گزینه‌های بی‌سیمی مثل شارژر MagSafe کمی کندتر گوشی‌تان را شارژ می‌کنند، در حالی که شارژرهای سیمی با بهره‌گیری از فناوری PD می‌توانند تعداد وات بیشتری انرژی را به دستگاه شما تزریق کنند.

هرچند هنوز هم نمی‌توانید آنطور که گوشی‌های اندرویدی شارژ سریع را ارائه می‌کنند آیفونتان را با آن سرعت شارژ کنید، اما یک باتری پک می‌تواند دسترسی به شارژ بیشتر در مواقع ضروری را امکان‌پذیر کند. پس حتماً اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، در انتخاب آن‌ها هوشمندانه عمل کنید.

امیدواریم که این راهکارها به شما کمک کند تا آیفونتان را با سرعت بیشتری شارژ کنید و بتوانید از فناوری شارژ سریع، نهایت لذت را ببرید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.