تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 73290

۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
مراسم افتتاح پروژه‌های ارت..

۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور صبح روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامه اطلاعاتی در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در این مراسم عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران ارشد و راهبران حوزه ICT حضور داشتند. همچنین چند استاندار، فرماندار و مقامات محلی و روستایی نیز از طریق ارتباطات ویدیویی در این مراسم حضور پیدا کردند.

اتصال ۴۱۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات

در آغاز این مراسم با دستور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولین سایت سمبلیک که به اپراتور همراه اول تعلق داشت در روستای آبرود شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

وزیر ارتباطات در ادامه این مراسم با اشاره به این که زندگی مردم امروزه دیجیتالی شده گفت حوزه ICT به عنوان زیرساخت توسعه تمام بخش‌ها محسوب می‌شود. وی افزود خوشحالیم که با وجود متوسط اتصال ۶۰ درصد جهانی به شبکه اطلاعاتی، امروز علاوه بر کلیه شهرها، بیش از ۸۶ درصد روستاهای نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. محور کار ما شبکه ملی اطلاعات بوده و این شبکه یک شبکه مستقل، باکیفیت و امن محسوب می‌شود که می‌تواند خدمات باکیفیتی را به کاربران ارائه کند.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در این مراسم به عزم دولت بر توسعه دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری اشاره کرد و گفت تامین منابع یکی از کارهای مهمی بود که برای انجام این پروژه باید انجام می‌شد و هیئت دولت نیز با تامین از طریق ۸ درصد درآمد اپراتورهای سیار به مدت ۳ سال موافقت کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود یکی دیگر از نکات مهم در اجرای این پروژه تقسیم کار و رفع موانع بود که سرانجام زیرساختی قدرتمند برای توسعه ۵G توسط اپراتورهای موبایل به وجود خواهد آمد. امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از کشور را به تکنولوژی ۵G متصل کنیم.

گفتنی است علی دلگیر، مدیر کل فناوری و اطلاعات استان خراسان رضوی که در روستای آبرود حضور پیدا کرده بود نیز در زمان رونمایی از پروژه‌های اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات از اپراتور همراه اول برای توسعه بسترهای ارتباطی در این استان به ویژه روستای آبرود تقدیر و تشکر کرد و گفت امیدواریم اقدامات توسعه‌ای انجام شده در جوار امام رضا (ع) باعث خیر و برکت باشد.

مهدی بهادری، فرماندار شهرستان داورزن که در روستای آبرود حضور داشت با قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطات در این بخش عنوان کرد امیدواریم از آنجایی که سالانه میزبان ۲۰ میلیون زائر هستیم، با رونمایی‌های امروز و اتصال مردم به شبکه ملی اطلاعات بتوانیم به مردم خدمات شایسته‌تری را ارائه دهیم.

لازم به ذکر است طی مراسم امروز بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که بیشترین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده با اتصال ۴۱۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات به همراه اول تعلق داشت. همچنین این اپراتور از ابتدای دی ماه تا به امروز حدود ۲۳۷ سایت تلفن همراه را در ۴۱۰ روستای راه‌اندازی کرده و تکنولوژی آنها را ارتقا داده است. همچنین متخصصان فنی همراه اول تکنولوژی ۱۸۲ سایت ارتباطی در ۳۱۵ روستای کشور را ارتقا دادند و آنها را به بالاترین نسل ارتباطی نسل ۳ و ۴ متصل کردند. علاوه بر این ۵۵ سایت جدید با ترکیبی از تکنولوژی‌های پایه ۳G و ۴G نیز در ۹۵ روستای دیگر افتتاح شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.