تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 68680

۴۰۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور قطع شد

۴۰۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور قطع شد

۴۰۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور قطع شداز ساعاتی پیش، حدود ۴۰۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور قطع شده و کاربران را با کندی اینترنت مواجه کرده است. علت چیست؟
به گفته رئی..

۴۰۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور قطع شد

از ساعاتی پیش، حدود ۴۰۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور قطع شده و کاربران را با کندی اینترنت مواجه کرده است. علت چیست؟

به گفته رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعاتی پیش ۴۰۰ گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین الملل قطع شده است. وی در توییتی اعلام کرده که بخشی از این ظرفیت که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر اوکراین تأمین شده هم اکنون قطع شده است.

بخش از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل قطع شد

به گفته کارشناسان درگیری‌های بین روسیه و اوکراین یکی از علل اصلی بروز این اتفاق است و باعث شده تا اختلالی موقتی در فیبر نوری ایران رخ دهد. مهدی سالم تأکید کرده که اگر این شرایط همچنان ادامه داشته باشد، وزارت ارتباطات لینک‌های سالم را جایگزین خواهد کرد.

پهنای باند اینترنت بین الملل

گفتنی است که طی هفت ماه گذشته چندین بار اینترنت بین الملل ایران که از گذرگاه‌های کشورهای مختلف می‌گذرد، هر بار به علتی قطع می‌شود و اختلال سراسری در اینترنت بین الملل به وجود می‌آورد. اولین باری که این اتفاق افتاد، آذر ماه سال جاری بود. در این رخداد حدود ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین المللی به علت قطع فیبر دریایی که به شرکت GBI تعلق داشت، از دسترس خارج شد.

مجددا در اواخر آذر ماه همین سال مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام نمود که ۳۰۰ گیگابایت از این ظرفیت که از طریق شرکت روس تلکام تأمین می شده از دسترس خارج شده است. البته روز بعد از این قطعی همین شرکت اعلام کرد مجددا ۳۰۰ گیگابایت قطعی متصل شده و مرتبه سوم حدودا ۱۰۰۰ گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین المللی از از ۲۲ دی ماه قطع شد. (در مرز گرجستان)

پهنای باند اینترنت بین الملل

دیروز نیز به علت آتش سوزی گسترده‌ای که در یکی از اتاق‌های شرکت ارتباطات رخ داده بود، چند ساعتی اینترنت دچار اختلال و قطعی گسترده شد و البته بعد از گذشت چند ساعت این مشکل حل شد. البته از ساعت ۲ تا ۶ بامداد امروز (۱۴ اسفند) عملیات تعمیر و نگهداری از اتاق LCT انجام شده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.