تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 69972

۳ دلیل برای اینکه نباید از لپ تاپ برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید

۳ دلیل برای اینکه نباید از لپ تاپ برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید

۳ دلیل برای اینکه نباید از لپ تاپ برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنیدبا افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین مردم، یکی از مباحثی که زیاد در مورد آن صحبت می‌شود استخراج ارز دیجیتال بوده و دلایلی وجود..

۳ دلیل برای اینکه نباید از لپ تاپ برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین مردم، یکی از مباحثی که زیاد در مورد آن صحبت می‌شود استخراج ارز دیجیتال بوده و دلایلی وجود دارد که استخراج با لپ تاپ، امری به شدت مضر عنوان شده است.

تمامی کارشناسان و مصرف کنندگان ارزهای دیجیتال، نظرات متفاوتی نسبت به استخراج ارزهای دیجیتال دارند، بعضی از این افراد موافق این عمل هستند و برخی نیز چندان مشتاق به انجام آن نیستند؛ اما یک سری مواردی وجود دارد که اکثریت جامعه ارزهای دیجیتال بر سر آنها هم عقیده هستند. یکی از این موارد مضر بودن استخراج لپ تاپ است که آن را امری بسیار بد می‌دادند.

بهترین راه برای انجام استخراج ارزهای دیجیتال این است که آن را با استفاده از رایانه‌های رومیزی یا دستگاه‌هایی که مختص این کار هستند انجام دهیم. در این مطلب سه دلیل قانع کننده آورده شده که چرا نباید عملیات استخراج با لپ تاپ را انجام دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

ماینینگ با لپ تاپ را فراموش کنید، زیرا:

۱. استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ سودآور نیست

استخراج با لپ تاپ

در ابتدا یکی از اصلی‌ترین موانع استخراج با لپ‌تاپ‌ از این واقعیت ساده ناشی می‌شود که پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ معمولا ضعیف‌تر و پرهزینه‌تر از انواع کامپیوترهای رومیزی است. یکی از دلایلی که این روزها می‌توان لپ تاپ‌های گیمینگ پر قدرت پیدا کرد در حالی پردازنده‌های گرافیگی قوی اکثراً در فروشگاه‌ها ناموجود هستند، به خاطر این موضوع‌ست که استخراج کنندگان اصلاً به دنبال لپ تاپ نیستند و دلیلی منطقی برای آن وجود دارد.

صد البته که پردازنده‌های گرافیکی آمپر (Ampere) و آر دی ان ای (RDNA) هر دو برای لپ تاپ‌ها در دسترس بوده و برای گیمینگ فوق العاده هستند، اما وقتی صحبت از قدرت واقعی می‌شود، کارت گرافیک لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 3080 Ti، با حجم حافظه دوازده گیگابایت، از نظر معیارها و عملکرد مناسب استخراج (هش ریت) تقریباً به سرعت کارت گرافیک کامپیوتر رومیزی RTX 3060 Ti، با حجم حافظه هشت گیگابایت، است.

این امر مشکلی را به همراه دارد که در بیشتر موارد، چندین ماه طول می‌کشد تا استخراج کننده حتی نزدیک با سودآوری و بازده سرمایه گذاری خودش شود. در حال حاضر یک لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 3080 Ti چیزی حدود سه هزار تا سه هزار و پانصد دلار قیمت دارد. اگر این لپ تاپ بتواند به خوبی کارت گرافیک RTX 3070 عملیات استخراج را انجام دهد، می توانید انتظار داشته باشید که طبق سختی شبکه اتریوم در زمان نگارش این مطلب، ۲ دلار در روز، ۶۰ دلار در ماه، یا ۷۲۰ دلار در سال درآمد کسب کند.

طبق این آمارها تقریباً پنج سال طول می‌کشد تا تازه بتوانید پولی که بابت خرید لپ تاپ تقبل نموده‌اید را کسب کنید. لازم به ذکر است که اصلاً هزینه‌هایی را که باید برای مصرف برق لپ تاپی که بیست و چهار ساعته روشن و در حال استخراج بوده بپردازید را حساب نکرده‌ایم و همچنین لوازم جانبی مانند خنک کننده نیز نیاز است؛ بنابراین اگر بخواهیم همه این موارد را منظور کنیم، درآمد ماهانه شما از مقداری که در فوق برای استخراج با لپ تاپ عنوان کردیم، بسیار کمتر خواهد بود.

بهتر است پولی که می‌خواهید صرف خرید لپ تاپ کنید را برای تجهیزات استخراج خوب یا خرید یک کامپیوتر رومیزی مناسب صرف کنید. همچنان پیدا کردن پردازنده‌های گرافیکی خوب کاری سخت است، اما اگر واقعاً تصمیم بر انجام عملیات استخراج ارزهای دیجیتال دارید، به جای خرید لپ تاپ‌های گمینگ، احتملاً بیشتر به نفعتان خواهد که پردازنده‌های گرافیکی را از افراد سودجو خریداری کنید.

همچنین بخوانید:

این لپ تاپ هر ۵۸۴ میلیون سال، ۱ دلار از استخراج بیت کوین درآمد دارد!

۲. لپ تاپ‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته نشده‌اند

استخراج ارزهای دیجیتال

یکی از دلایل دیگری که استخراج با لپ تاپ را عملی مضر می‌کند این است که لپ تاپ‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته نشده‌اند، بنابراین نباید از آنها به این منظور استفاده کنیم. این نکته تنها توصیه تولیدکننده نیست، در واقع نحوه‌ای که لپ تاپ‌ها طراحی شده‌اند عمل استخراج با لپ تاپ را به یک ایده بسیار بد تبدیل می‌کند.

در ابتدا بیاید این موضوع را بررسی کنیم که چرا پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترهای رومیزی قادر به استخراج ارزهای دیجیتال هستند؟

کامپیوترهای رومیزی، به ویژه آنهایی که دارای کیس‌های مید تاور (Mid Tower) و فول تاور (Full Tower) هستند، فضای زیادی را برای تنفس سخت افزارهای موجود در اختیار دارند و این فضا ضروری نیز است. فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال یک فعالیت پر محاسبه است که تمام پردازنده گرافیکی شما را به کار بگیرد، اعداد را برای تأیید تراکنش‌ها بررسی کند و در نتیجه گرمای زیادی را در این فرآیند ایجاد کند.

پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترهای رومیزی مجهز به خنک‌ کننده فعال هستند، فن‌ها یا خنک‌کننده‌های آبی، که می‌تواند به آن‌ها کمک کند گرما را دفع کنند و با توجه به اینکه کیس کامپیوتر نیز دارای فضای داخلی مناسبی‌ست، این گرما به راحتی خارج می‌شود. لپ تاپ‌ها هم دارای خنک کننده‌هایی هستند که همچین کاری را انجام می‌دهد، اما باید خاطر نشان کنیم که لپ تاپ‌ها به خنک کننده‌هایی که بتوانند گرمای حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال را دفع کنند مجهز نیستند.

لپ‌تاپ‌ها، حتی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، ظاهری نازک‌تر دارند و فضای داخل آن بسیار محدودتر است. فن‌هایی که در داخل به لپ تاپ مجهز شده‌اند نیز بسیار کوچک‌تر و ضعیف‌تر هستند. این لپ تاپ‌ها برای انجام عملیات روزانه کافی هستند و لپ تاپ‌های گیمینگ حتی می‌توانند برخی از بازی‌ها را بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا کنند؛ اما استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت بسیار سخت‌تری است. باید این واقعیت را در نظر بگیرید که استخراج ارزهای دیجیتال معمولاً یک فرآیند بیست و چهار ساعته در تمام روزهای هفته است و این باعث می‌شود که شما فشار غیر ضروری زیادی را به لپ تاپ خود وارد کنید.

نه تنها در استخراج با لپ تاپ می‌توانید در درازمدت به پردازنده‌های گرافیکی خود آسیب برسانید، بلکه می‌توانید فن‌های کوچک را نیز از بین ببرید که این امر اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند؛ علاوه بر این، باتری لپ تاپ آنچنان با گرما رابطه خوبی ندارد و اگر لپ تاپ شما همیشه در حال داغ شدن باشد، مطمئناً بعد از گذشت مدتی باتری آن فرسوده می‌شود. موارد گفته شده مجموعه‌ای اتفاقات زنجیره‌ای است که می‌تواند لپ تاپ شما را خیلی زودتر از تاریخ انقضایش از رده خارج کند.

همچنین بخوانید:

استخراج ارزهای دیجیتال با انرژی های تجدیدپذیر ، آیا ممکن است؟

۳. معضل زباله‌های الکترونیکی

استخراج با لپ تاپ

همانطور که در بالا اشاره کردیم، عمل استخراج با لپ تاپ می‌تواند باعث شود که لپ تاپ شما زودتر از تاریخ انقضایش از رده خارج شده و بی مصرف شود؛ حال این سوال پیش می‌آید که بعد از بی مصرف شدن آن چه چیزی رخ می‌دهد؟ بسته به میزان خرابی که برای لپ تاپ‌ها پیش می‌آید ممکن است بعضی از آنها تعمیر شده و دوباره مورد استفاده قرار گیرند، اما اکثر لپ تاپ‌هایی که برای استخراج ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌شده معمولا فقط یک مقصد دارند و آن مقصد هم آشغالدونی است؛ جایی که آنها به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

هنگامی که پردازنده‌های گرافیکی به دلیل استخراج ارزهای دیجیتال خراب می‌شوند، در بیشتر موارد دیگر جایی برای تعمیر ندارند و باید آنها را دور انداخت. میانگین طول عمر یک پردازنده گرافیکی که برای استخراج استفاده می‌شود تقریباً به اندازه نصف عمری است که در استفاده معمولی و با حرارت مناسب دوام می‌آورد. همین اتفاق برای لپ تاپ‌ها نیز رخ می‌دهد که منجر شده بخشی از آمار رو به رشد زباله‌های الکترونیکی را تکشیل دهند.

تنها پرازنده‌های گرافیکی نیستند که ممکن است در فرآیند استخراج با لپ تاپ خراب شوند و این فرآیند همچنین می‌توانید به اجزای دیگر نیز آسیب وارد کند. این بدان معناست که همه چیز زودتر از تاریخ انقضا خراب شده و تبدیل به زباله‌های الکترونیکی می‌شوند.

همچنین بخوانید:

زباله الکترونیک بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید خطرناک است

لطفاً به فکر استخراج با لپ تاپ نباشید!

تمام موضوعاتی که در این مطلب عنوان کردیم به این امر اشاره دارد که تحت هیچ شرایطی نباید استخراج با لپ تاپ را انجام دهیم. با انجام این کار به احتمال بسیار بالا باعث آسیب رساندن به لپ تاپ یا کاهش طول عمر آن خواهید شد، در حالی که به هیچ وجه پولی زیادی به دست نمی‌آورید.

شما می‌توانید برای استخراج ارزهای دیجیتال از روش‌های بهینه‌تر و پربازده‌تر استفاده کنید. شما می‌توانید یک کامپیوتر رومیزی با پردازنده گرافیکی قوی و همچنین خنک کننده‌ کافی اسمبل کنید تا با انجام استخراج سود خوبی داشته باشید. همچنین اگر قصد استخراج اتریوم را دارید می‌توانید از تجهیزات مناسب استخراج بهره ببرید یا اگر ترجیح می‌دهید بیت کوین استخراج کنید، می‌توانید ماینرهای مدار مجتمع با کاربرد خاص یا ای‌سیک (ASIC) راه اندازی کنید.

منبعMakeUseOfمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.