تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 69308

۳ دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

۳ دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

۳ دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریمآیفون SE 3، ارزان‌ترین محصول مجهز به پردازنده A15 و اکوسیستم iOS اپل است، اما دلایلی مهم برای صرفه‌نظر از خرید این گوشی کوچک وجود دارند.
اپل روز گذشته در خلال اولی..

۳ دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

آیفون SE 3، ارزان‌ترین محصول مجهز به پردازنده A15 و اکوسیستم iOS اپل است، اما دلایلی مهم برای صرفه‌نظر از خرید این گوشی کوچک وجود دارند.

اپل روز گذشته در خلال اولین کنفرانس خود در سال ۲۰۲۲، در حالی از مک‌بوک و آیپد ایر ۵ مجهز به تراشه‌های M2 رونمایی کرد که اغلب توجه‌ها به سمت محصول اقتصادی جدید این شرکت، یعنی آیفون SE 3 جلب شده بود. آیفون SE 2022، با تراشه A15 بایونیک عرضه خواهد شد و قیمت اولیه آن ۴۲۹ دلار تعیین شده است. این رقم در مقایسه با ویژگی‌هایی که آیفون SE 3 ارائه می‌کند، واقعا بالا است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که بخواهید از خیر خرید این گوشی هوشمند بگذرید.

این مقاله با نیت مقایسه دو پلتفرم iOS و اندروید نگارش نشده، بلکه صرفا توصیه‌ای صادقانه برای خریداران بالقوه گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای کوچک است. شاید گزینه منطقی‌تر این باشد که از برچسب قیمت ۴۲۹ دلاری هیجان‌زده نشوید و به‌جای آن با صرف هزینه‌ کمی بیش‌تر، آیپد مینی ۶ را تهیه کنید. اگر پیش از این، از دستگاهی با صفحه‌نمایش کوچک استفاده نکرده‌اید، اجازه ندهید تا قیمت این دستگاه شما را به‌ راحتی وسوسه کند. اکنون به سه دلیلی اصلی برای تجدیدنظر در خرید آیفون SE 3 می‌پردازیم.

۳ دلیل برای پرهیز از خرید آیفون SE 3

۱- اندازه نمایشگر از آن چیزی که در تصویر می‌بینید، کوچک‌تر است!

3 دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

از نقطه نظر استفاده روزانه با گوشی هوشمند، اطلاعاتی که بر روی صفحه‌نمایش آیفون SE 3 قابل رویت است، بسیار محدودتر از گوشی‌های دیگر با نمایشگرهای استاندارد امروزی بوده و اندازه فونت آن نیز به همان مقدار بزرگ است. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، باید این مطلب را در نظر داشته باشید که بسیار بیش‌تر از گوشی‌هایی با اندازه نرمال، به اسکرول نیاز خواهید داشت. بدون شک اگر از کاربران گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ هستید، قطعا از این موضوع گله‌مند خواهید شد. برای مثال در هنگام باز کردن یک فایل متنی در آیفون SE 3، تعداد کلمات کم‌تری در یک صفحه (در حدود ۳ تا ۴ خط) جا می‌گیرد.

با توجه به کمبود ناحیه نمایش، حتی اگر فونت‌ها یکسان باشند؛ کاربران گوشی‌های موبایل بزرگ سایز وقتی برای مدت طولانی به تلفن همراهی با نمایشگر کوچک نگاه کنند، نه‌تنها برایشان عادی نمی‌شود؛ بلکه باعث خستگی مضاعف چشم نیز خواهد شد. در مقام مقایسه، اگرچه نسبت ویدیو در نمایشگر کوچک یکسان است، اما به‌طور محسوس، تماشای محتوا بر روی تلفن‌همراهی که نمایشگر بزرگ‌تر دارد، راحت‌تر و چشم‌نوازتر است.

از سوی دیگر، تایپ روزمره نیز نکته‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اندازه کوچک صفحه، باعث نمایش صفحه‌کلیدی کوچک‌تر نیز خواهد شد، بنابراین با فضا و کاراکترهای محدودتری در کیبورد خود مواجه می‌شوید که در نتیجه، کار تایپ را سخت‌تر کرده و میزان خطا را افزایش می‌دهد. کاربران گوشی‌های هوشمند که از انگشتان بزرگی برخوردار هستند، بدون شک برای تایپ روی نمایشگر ۴.۷ اینچی آیفون SE 3 کار عذاب‌آوری را در پیش خواهند داشت.

3 دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

با این‌حال، گوشی‌های هوشمند کوچک نیز در کنار معایب، مزایای خاص خود را به همراه دارند. اول از همه، وزن بارزترین ویژگی این دستگاه‌ها است. این گوشی‌ها وزن خاصی را به دست شما تحمیل نمی‌کنند و با نگه داشتن طولانی مدت آن، احساس خستگی نخواهید داشت. علاوه بر این، ابعاد کوچک آن نیز می‌تواند در افزایش ارگونومی و خوش‌دستی موثر باشد.

۲- تجربه محدود و دشوار بازی

3 دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

برای افرادی‌که گیمر هستند، ارزیابی ما از آیفون SE 3 این بوده که بازی بر روی آن، تقریبا غیرممکن است. غیرقابل تحمل‌ترین عامل در این میان، مشکل لمس تصادفی بخاطر ابعاد کوچک نمایشگر خواهد بود. در حالت بازی، دو انگشت شست تقریبا می‌توانند بیش از نیمی از صفحه را اشغال کنند، این باعث می‌شود تا میدان دید مسدود شده و بر تجربه روان بازی اثر منفی خواهد گذاشت.

یکی دیگر از معایب اصلی اجرای بازی بر روی صفحه‌نمایش کوچک، فونت آن است. در استفاده روزمره، در واقع اندازه فونت یکسان است، اما در رابط کاربری بازی همه‌چیز تغییر می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تا احتمال لمس تصادفی، به‌خصوص توسط افرادی که از دست‌هایی بزرگ برخوردار هستند، به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

هم‌چنین مشکل دیگر، به گرمای حاصل شده از پردازنده قدرتمند دستگاه برمی‌گردد که بدنه کوچک گوشی را بسیار گرم می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس طبق آزمایش‌ها، پس از ۵ دقیقه بازی شروع به گرم شدن می‌کند که این مسئله در مدل کوچک‌تر مینی بدتر است. به‌طور کلی، انجام بازی در آیفون SE 3 و نمایشگر کوچکش، عذاب‌آور است و کاربران علاقه‌مند به بازی را آزرده‌خاطر خواهد کرد.

۳- عمر باتری

در نهایت، بهتر است به عمر باتری این محصول نیز اشاره داشته باشیم. در ساختار داخلی یک گوشی‌هوشمند با ابعاد استاندارد امروزی، باتری در حدود ۵۰ درصد از فضا را اشغال می‌کند. اما در گوشی‌های هوشمند کوچک مانند آیفون SE 3، بخش قابل توجهی از ظرفیت باتری، قربانی کاهش ابعاد شده که به‌طور جدی بر عمر باتری آن تاثیر می‌گذارد.

برای مثال، می‌توان از آیفون ۱۳ مینی نام‌ برد که باتری ۲۰۴۶ میلی‌آمپر ساعتی آن، تنها نیمی از ظرفیت نمونه استفاده شده در آیفون ۱۳ پرو مکس را شامل می‌شود. پس از آزمایش ۳ ساعته باتری آیفون SE 3، دریافتیم که ۴۳% از شارژ باتری تخلیه شده است. اگرچه پردازنده A15 عملکردی بسیار بهینه و کم‌مصرف دارد و از بهینه‌سازی‌های مربوط به iOS نیز نمی‌توان گذشت، اما با استفاده مداوم، احتمالا پیش از اتمام روز و با تخلیه کامل شارژ دستگاه، به پاوربانک نیاز پیدا خواهید کرد.

برای مقایسه، با استفاده معمولی در طول روز، آیفون ۱۳ پرو مکس همچنان حدود ۳۰ درصد از شارژ باتری خود را حفظ خواهد کرد. با این‌حال، گوشی‌های هوشمند کوچک اساسا با کاربری مشابه، در حوالی عصر به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کنند. علاوه بر این، سرعت شارژ محصولات اپل نیز تعریفی ندارد و بنابراین، پس از انتخاب آیفون SE 3، خرید یک پاوربانک مناسب نیز از ضروریات خواهد بود.

نتیجه‌گیری

3 دلیل برای اینکه آیفون SE 3 را نخریم

کاربرانی که پیش از این، تجربه استفاده از گوشی‌های با نمایشگر کوچک را ندارند، باید با احتیاط بیش‌تری در خرید خود تصمیم بگیرند. اگر چه آیفون SE 3 در طراحی، به‌جذابیت سری iPhone 13 Mini نیست، اما ارزان‌ترین تلفن همراه مجهز به تراشه A15 محسوب می‌شود که بدون شک باعث ایجاد جذابیت برای کاربران خواهد شد.

از سوی دیگر، افرادی که قصد دارند از اکوسیستم iOS یا پردازنده A15 بهره ببرند، اما بودجه‌ای محدود دارند؛ می‌توانند با خرید یک آیپد مینی ۶ از قدرت سخت‌افزاری و تجربه کاربری این سیستم‌عامل در یک قاب بزرگ و لذت‌بخش بهره ببرند. قیمت این تبلت در قیاس با SE 3، چندان بالاتر نیست و در عوض تجربه شیرینی از بازی و تماشای محتوا را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

عرضه آیفون SE 3 نشان می‌دهد که اپل برای ورود به بازار محصولات مقرون‌به‌صرفه عزمی جدی داشته و جایگاه اول این کمپانی در ارائه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار دیگر برای این شرکت کافی نیست.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.