تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر : 52099

۳۸ مدال جهانی تیم اختراعات ایران رونمایی شد

۳۸ مدال جهانی تیم اختراعات ایران رونمایی شد

۳۸ مدال جهانی تیم اختراعات ایران رونمایی شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “نشست خبری و مراسم رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایران” پیش از ظهر امروز در محل..

۳۸ مدال جهانی تیم اختراعات ایران رونمایی شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "نشست خبری و مراسم رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایران" پیش از ظهر امروز در محل باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد.

"امیرعباس محمدی کوشکی" عضو تیم اختراعات ایران در این نشست گفت: در تیم اختراعات ایران به واسطه ارتباطات با سازمان‌ها و دانشگاه‌های دیگر،‌ دانشجویان را برای ورود به بازار تجاری‌سازی مدیریت می‌کنیم و آنها را رها نمی‌کنیم و استاد راهنماها و عوامل دیگر که در دانشگاه‌ها و مراکز رشد هستند را معرفی می‌کنیم که آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: در هفته ملی نوآوری، ۱۰۹ دانشگاه و پژوهشگاه، دستاوردهای تمام دانشگاه‌ها را ارائه داده‌اند که تیم اختراعات ایران از دانشگاه‌های دیگر بیشتر توانسته است این طرح‌ها را از ایده به عمل تبدیل کند؛ تعدادی از این مجموعه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شده‌اند و تعدادی دیگر نیز به واحدهای فناور تبدیل شده‌اند و به آنها کمک می‌کنیم که بتوانند یکسری پروژه‌های بین‌المللی را انجام دهند.

محمدی با اشاره به نمونه‌ای از این کمک‌ها تصریح کرد: برای نخستین بار در چالش جهانی دانشگاه MIT طرح‌های ایرانی توانسته‌اند که پذیرش بگیرند؛ امروز کشورهای کره شمالی،‌ سوریه و ایران به دلیل تحریم‌ها در این دانشگاه تحریم هستند اما با پیگیری‌های فراوان ۲ تا از طرح‌ها توانستند پذیرش بگیرند و یکی از طرح‌ها نیز برای چالش سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است.

وی ادامه داد: ۴ طرح از طرح‌های ایرانی توانستند برای نخستین در بازار جهانی نوآوری از سازمان‌های مهم جهانی،‌ مثل موسسه "بیل‌گیتس" و دیگر سازمان‌های مهم جهانی تاییدیه و پذیرش گرفتند و توانستند به دلار سرمایه‌ای را جذب کنند اما مخترعین کره شمالی و سوریه به هیچ عنوان در این مسابقات پذیرفته نشدند.

سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: تیم اختراعات ایران بیش از ۲۰۰۰ عضو دارد و نیازمند حمایت سازمان‌های دولتی است و این حمایت صرفاً حمایت مالی نیست بلکه می‌تواند در قالب برگزاری یک نشست یا مراسم این دستاوردها پوشش داده شود؛ ما بسیاری از مشکلات پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان‌های دیگر را مورد بررسی قرار دادیم، همه شرکت‌های دانش‌بنیانی که به یک حدی می‌رسند تا بتوانند ۳ میلیارد تومان طرح‌های خود را توسعه بدهند، بلافاصله همه این شرکت‌ها به اصفهان و تهران می‌آیند!

محمدی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای تیم اختراعات ایران گفت:‌ این دستاوردها شامل ۳۸ مدال جهانی است که در حوزه نوآوری‌های کرونا، مهندسی پزشکی و ژنتیک بدست آمده است؛ ۳ تا از نوآوری‌ها نیز از بازار جهانی نوآوری سازمان ملل متحد، جذب سرمایه کرده است و بعضی از این پروژه‌ها نیز شامل بیمارستان هوشمند، پروژه حذف دفترچه بیمه، پروژه ربات و پروژه ژنتیک است.

نشست خبری رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایرانچطور طرح برتر جهانی دانشجوی نخبه ایرانی با تمسخر استاد مربوطه ویران شد!/ ثبت ایده "ژنتیک موفقیت" توسط مخترع ایرانی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.