تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 51430

۳۵ بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری‌ساز در صنعت گیاهان دارویی ارائه می‌شود

۳۵ بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری‌ساز در صنعت گیاهان دارویی ارائه می‌شود

۳۵ بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری‌ساز در صنعت گیاهان دارویی ارائه می‌شود – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای توسعه منابع مالی مورد نیاز ..

۳۵ بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری‌ساز در صنعت گیاهان دارویی ارائه می‌شود – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای توسعه منابع مالی مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، با صندوق‌ها و مراکز مالی مختلفی همکاری می‌کند. یکی از این نهادهای مالی، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است.

با توجه به اهمیت حوزه گیاهان دارویی و وجود صدها شرکت دانش‌بنیان و خلاق در این حوزه، این صندوق به‌تازگی قراردادی با پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور منعقد کرده است تا از پژوهشگران این حوزه حمایت کند.

این دو نهاد برای همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسادکتری، ۱۰ طرح تحقیقاتی رساله دکتری و ۱۵ طرح پژوهشی، به توافق رسیدند.

حمایت از ۳۵ طرح شاخص در این حوزه موجب خواهد شد پژوهش نوآورانه در حوزه گیاهان دارویی به تجاری‌سازی محصولات جدید منتهی شود، به همین منظور اولویت‌های تحقیقاتی در نظر گرفته شده است، تا این حمایت‌ها به طرح‌هایی اختصاص یابد که از اهمیت و ارزش افزوده بیشتری برای اقتصاد کشور و زیست‌بوم نوآوری گیاهان دارویی برخوردار باشند.

همچنین بر اساس این توافقنامه ایجاد لینک پرتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام‌شده و در دست انجام، در دستور کار قرار گرفت.

ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور می‌گوید: «معمولاً برنامه‌های صندوق در تفاهم و تعامل با مجموعه‌های پژوهشی کشور به این شکل است که در قالب برنامه‌های مشترک، حمایت‌هایی تعریف می‌شود تا پژوهشگران بتوانند از آن استفاده کنند».

این حمایت‌ها همچنین تقویت ارتباط میان فعالان دانشگاهی و بازار و صنعت را نیز به‌عنوان یکی دیگر از اهداف راهبردی خود تعریف کرده است.

برخی آمارهای رسمی اعلام کرده است که در ایران حداقل ۸۰۰۰ گونه‌ای گیاهی وجود دارد که بیش از ۲۸۰۰ گونه آن خاصیت دارویی دارند.

تکمیل زنجیره ارزش و تولید در صنعت گیاهان دارویی می‌تواند ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور به‌همراه داشته باشد. تا زمانی که پژوهشگران و محققین دانشگاهی فعال در حوزه گیاهان دارویی، انجام پژوهش‌های مسئله‌محور در این صنعت را به‌صورت جدی دنبال نکنند، رشد زیست‌بوم نوآوری گیاهان دارویی محقق نخواهد شد،
به همین دلیل این صندوق تلاش دارد با ارائه حمایت‌های هدفمند، پژوهشگران و فناورانه را ترغیب کند که پژوهش‌های کاربردی را دنبال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از این خدمت و سایر خدمات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به سایت این صندوق مراجعه کنند.

نوآوری و خلاقیت در حوزه گیاهان دارویی حمایت می‌شود۲ فرصت شغلی در هر ۵۰۰۰ متر کشت گیاهان دارویی ایجاد می‌شودحمایت از پژوهش‌ها برای توسعه صنعت گیاهان دارویی شتاب گرفت

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.