تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 66355

۳۳ اختراع عجیبی که ذهنیت شما را در مورد مخترعین تغییر خواهد داد

۳۳ اختراع عجیبی که ذهنیت شما را در مورد مخترعین تغییر خواهد داد

۳۳ اختراع عجیبی که ذهنیت شما را در مورد مخترعین تغییر خواهد داد در میان اختراعات مفید بشر اختراعاتی هم وجود دارند که موجب تعجب یا حتی خنده‌ی ما می‌شوند. در اینجا می‌خواهیم برخی از ‌آن‌ها را..

۳۳ اختراع عجیبی که ذهنیت شما را در مورد مخترعین تغییر خواهد داد

در میان اختراعات مفید بشر اختراعاتی هم وجود دارند که موجب تعجب یا حتی خنده‌ی ما می‌شوند. در اینجا می‌خواهیم برخی از ‌آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

همانطور که می‌دانید بشر توانسته در طول تاریخ دست به اختراعات مفیدی بزند و زندگی را به طور کل متحول سازد، اما در این میان اختراعات عجیبی هم به چشم می‌خورند که وجودشان فقط باعث تعجب یا حتی خنده می‌شود. برخی از مخترعین جهان گجت‌هایی ساخته‌اند که با شنیدنشان قطعا شوکه خواهید شد، گرچه ممکن است برخی از آن‌ها مفید باشند، اما آیا قرار است در دنیای واقعی از آن‌ها استفاده شود؟ در این جا تعدادی از عجیب‌ترین، مضحک‌ترین و دیوانه کننده‌ترین اختراعاتی که بشر تاکنون ساخته را برای شما جمع آوری کرده‌ایم، پس برای آشنایی با آن‌ها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اختراعات عجیب و غریب جهان

۱- دستگاه Massage Me

اختراع

دستگاه Massage me برای کار با دسته بازی پلی استیشن وان طراحی شده است که به زوج‌ها اجازه می‌دهد از بازی در کنار هم لذت ببرند. وقتی یکی از زوج‌ها مشغول بازی باشد، همزمان پارتنر آن ماساژ دریافت می‌کند. از ما نخواهید که برای شما نحوه کار با آن را توضیح دهیم، زیرا توضیح آن عملی است.

۲- دوچرخه Fliz

اختراع

یکی از راه‌های غلبه بر راحت نبودن زین دوچرخه و حرکت غیر طبیعی پدال‌ها، افزودن یک وسیله مهار کردن به چرخ‌هاست. برای مثال هنگامی که با دوچرخه در سراشیبی هستید، می‌توانید مانند یک کودک نوپا دویده و سرعت خود را مهار کنید.

۳- دستگاه Nose Stylus

اختراع

طراح قلم Nose Stylus این ابزار را برای کار کردن با صفحه لمسی گجت‌ها بدون استفاده از انگشتان دست طراحی کرده است. با چسباندن نوک این اختراع عجیب روی نمایشگرهای لمسی می‌توان از گوشی یا تبلت‌ها بدون دخالت دست استفاده کرد!

۴- صندل فلزیاب Metal Detector Sandals

اختراع

هنگامی که به آرامی در ساحل قدم می‌زنید، کفش یا دمپایی شما می‌تواند مانند یک گنج یاب عمل کند! احتمالا پشت طراحی این اختراع عجیب چنین ایده‌ای نهفته است. چه کسی می‌داند، شاید قبلا شخصی به این شیوه به گنج رسیده و ثروتمند شده است.

۵- دوربین Doryu 2-16

اختراع

این دوربین که در سال ۱۹۵۴ به عنوان شکارچی پلیس توسط شرکت Doryu Camera ساخته شد، ظاهری شبیه به یک اسلحه واقعی دارد و توسط مأموران پلیس ژاپنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این دوربین‌ها اکنون کمیاب شده‌اند و قیمت بسیار بالای ۲۵ هزار دلاری دارند.

۶- شلوار Vibrating jeans

اختراع

اگر به اندازه کافی نوتیفکیشن دریافت نمی‌کنید و هر بار که گوشی شما پس از دریافت یک اعلان می‌لرزد و شما از لرزش جیب خود لذت می‌برید، این اختراع عجیب مناسب شماست. این شلوار جین به گونه‌ای طراحی شده که هنگام لرزش یا ویبره گوشی شما هم آن لرزش را در پاهای خود احساس کنید.

۷- چرخاننده بستنی قیفی یا Ice Cream Cone Rotator

اختراع

آیا لیس زدن بستنی قیفی برایتان دشوار است؟ دیگر به لطف چرخاننده بستنی به راحتی می‌توانید آن را لیس بزنید. برای استفاده از این اختراع عجیب کافیست تا زبان خود را در یک مکان ثابت نگه دارید و بستنی روی زبان شما به گردش درآید.

۸- چنگال‌های Taste Enhancing

اختراع

اختراع عجیب دیگری که می‌خواهیم معرفی کنیم، چنگال‌های تقویت کننده طعم است. این چنگال‌ها با استفاده از رایحه‌های مختلف به افراد کمک می‌کنند تا هنگام غذا خوردن لذت بیشتری ببرند و طعم بهتری حس کنند. شاید مخترعین این وسیله آن را برای افرادی که دستپخت یا آشپزی خوبی ندارند طراحی کرده‌اند.

۹- کیبورد شلواری مخصوص گیک‌ها

اختراعات عجیب

یک دانشجوی هلندی به نام Erik de Nijs از بردن و حمل کردن کیبوردش به هر جایی که می‌رفت متنفر بود. بنابراین، او به جای استفاده از لپ تاپ، یک صفحه کلید را در شلوار جین خود قرار داد. این اختراع او علاوه بر کیبورد یک اسپیکر و ماوس نیز دارد. برای خرید اختراع عجیب این دانشجوی هلندی باید ۲۵۰ پوند پرداخت کنید.

۱۰- دستگاه Pao Fit

اختراعات عجیب

این وسیله ممکن است در نگاه اول شبیه یک دستگاه شکنجه باستانی بنظر برسد، اما در حقیقت برای کار روی تناسب اندام صورت شما طراحی شده است. حتی کریستیانو رونالدو نیز دستگاه تقویت کننده عضلات را برای بسیاری از طرفداران ژاپنی خود تایید کرده است.

۱۱- دستمال گردگیری Baby Mop

اختراعات عجیب

اگر کودکی در خانه دارید که در حال حاضر راه نمی‌رود و روی زمین می‌خزد، چرا از این حرکت فرزند خود استفاده مفید نکنید؟ با استفاده از دستمال گردگیری Baby Mop که مانند یک پارچه تمیز کننده بزرگ و قوی عمل می‌کند، به کودک خود اجازه دهید تا ارزش کار سخت روزانه شما در خانه را از سنین بسیار پایین بیاموزد.

۱۲- دستگاه MyFreeble

اختراعات عجیب

آیا تا به حال دلتان برای کسی به گونه‌ای تنگ شده که پیام دادن به آن شخص هم چیزی از دلتنگی شما کم نکند؟ برای حل این ناراحتی دستگاهی شبیه دست انسان طراحی شده که شما با گرفتن آن در دستان خود حس می‌کنید که دست فرد مورد نظر خود را گرفته‌اید و این می‌تواند احساس خوبی را در شما ایجاد کند.

۱۳- تخته برش Cutting Board Bird Feeder

اختراعات عجیب

خرده نان‌ها را دور نریزید، آن‌ها را مستقیما به پرندگان بدهید. این تخته برش خرده نان‌ها را به سمت یک مخزن هدایت می‌کند و دیگر نیازی به پاک کردن تخته و دور ریختن ذرات نان نیست. با رفتن خرده نان‌ها درون آن مخزن، پرندگان آن را خواهند خورد.

۱۴- دستگاه Hamster Shredder

اختراع

اختراع این دستگاه عجیب ایده‌ی جالبی است. عملکرد این دستگاه به این شکل است که همستر شما روی چرخ درون قفس خود می‌دود و با این کار نیرویی بر این دستگاه خرد کن موجود در بالای قفس وارد می‌شود. سپس می‌توانید کاغذ باطله و اسناد قدیمی و بدرد نخور خود را در این دستگاه قرار دهید تا خرد شوند و در کف قفس به بستر راحتی برای همستر شما تبدیل شوند.

۱۵- نارنجک صوتی

اختراع

قیمت این محصول در Firebox قبل از توقف عرضه آن ۱۵ دلار بود. دلیل این توقف کاملا قابل حدس است، زیرا این نارنجک صوتی صدای بسیار زیادی تولید می‌کند و می‌تواند یکی از آزاردهنده‌ترین اختراعات جهان باشد.

۱۶- پرده دوش حیوانات خانگی

اختراع

اگر از خیس شدن خود هنگام شستن حیوان خانگی خود بیزارید، این اختراع می‌تواند برای شما مفید باشد. برای رهایی از این مسئله می‌توانید از پرده دوش مخصوص این کار استفاده کنید بدون آنکه ذره‌ای خیس شوید.

۱۷- چنگال انگشتی

اختراع

نمی‌توان انکار کرد گرفتن چنگال کار سختی نیست، همه ما می‌دانیم که گاهی اوقات گرفتن و استفاده از چنگال برای بعضی از افراد دشوار است. از این اختراع عجیبی به نام چنگال انگشتی به میان می‌آید.

۱۸- پخش کننده‌ی بو گوشی هوشمند

اختراع

پخش کننده عطر گوشی هوشمند Scentee از یک اپلیکیشن برای پخش عطر در اتاق و محیط اطراف شما استفاده می‌کند. این اختراع برای ایجاد روحیه و مقابله با هر گونه بوی بد در محیط اتاق ارائه شده است.

۱۹- فن آیفون

اختراع

اگر در ماه‌های گرم تابستان اذیت می‌شوید، می‌توانید از فن‌هایی که به گوشی آیفون متصل می‌شوند استفاده کنید. این ابزار کوچک کمی عجیب است، زیرا برای استفاده از آن باید گوشی خود را سر و ته کنید.

۲۰- محل کار عجیب و غریب

اختراع

در دهه ۷۰، طراحان داخلی صندلی‌های عجیب و شگفت انگیزی برای کارمندان ارائه می‌کردند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید آن‌ها این صندلی بغل کننده را طراحی کرده بودند. این اختراع چشم اندازی از فناوری لوکس آن زمان است.

۲۱- لیوان نگهدارنده گوشی

اختراع

اگر اغلب اوقات با گوشی خود فیلم تماشا می‌کنید و نمی‌توانید از صفحه‌ی کوچک آن چشم بردارید، لیوان نگهدارنده گوشی پیشنهاد مناسبی است. این لیوان می‌تواند گوشی هوشمند شما را مقابل صورتتان نگه دارد. برای استفاده از آن تنها کاری که باید بکنید این است که نوشیدنی مورد علاقه خود را در این لیوان پر کرده و گوشی هوشمند خود را در قسمت جای نی آن قرار دهید و همزمان با تماشای صفحه از نوشیدنی خود لذت ببرید.

۲۲- دستگاه Egg Cuber

اختراع

با این وسیله می‌توانید تخم مرغ را از شکل همیشگی و یکنواخت آن خارج کرده و آن را به صورت مربع درآورید!

۲۳- هدفون AirSticks

اختراعات عجیب

این اختراع مخصوص کسانی‌ست که همیشه ایرپاد‌های خود را گم می‌کنند و در عین حال به غذاهای شرقی علاقمندند. با این اختراع عجیب علاوه بر اینکه دیگر ایرپاد خود را گم نمی‌کنید، بلکه می‌توانید در هرجا و هر لحظه از خوردن سوشی لذت برده و چاپستیک خود را به همراه داشته باشید.

۲۴- چتر هوشمند

اختراعات عجیب

این چتر هوشمند به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی باران می‌بارد. این اختراع بی‌معنی بنظر می‌رسد، اینطور نیست؟ اما اگر بدانید که این چتر در صورتی که بارش ناگهانی در پیش باشد، آن را از قبل به شما اطلاع می‌دهد، نظرتان در مورد آن عوض می‌شود. همچنین این چتر می‌تواند داده‌ها را با دیگر چترهای هوشمند به اشتراک بگذارد تا اطمینان حاصل شود که داده‌های ابری منبع دقیق است.

۲۵- سیکلومر

اختراعات عجیب

Cyclomer قرار بود اولین دوچرخه دوزیست جهان باشد، این دستگاه عجیب و غریب و شگفت انگیز دارای چرخ‌های تو خالی شبیه به شناور بود که با استفاده از این چرخ‌ها می‌توانست هم از آب عبور کند و هم در خشکی حرکت کند. با این حال، هنگامی که این دوچرخه در سال ۱۹۳۲ در پاریس رونمایی شد، با موفقیت زیادی مواجه نشد، زیرا شناورهای آن نمی‌توانستند روی هر دو سطح به خوبی حرکت کنند، بنابراین مخترع این دوچرخه به هدفش نرسید.

۲۶- لباس زیر فیلتر کننده نفخ!

اختراعات عجیب

این لباس زیر یکی از عجیب‌ترین اختراعات این لیست محسوب می‌شود. شرکت سازنده آن عملکرد این لباس زیر را به این صورت توضیح داده: لباس زیر فیلتر کننده بوی نفخ که برنده جایزه Shreddies شد، علاوه بر راحتی زیاد قابلیت‌هایی مثل تصفیه بوی بد ناشی از باد معده را بر عهده دارد. اگر از نفخ شدید و همیشگی رنج می‌برید یا فقط می‌خواهید باد معده شما بدون بو باشد، استفاده از این لباس زیر راه حل مناسبی برای شماست. بنابراین، اگر نگران بوی گازی که از معده شما خارج می‌شود هستید، ممکن است این اختراع ایده خوبی برای شما باشد.

۲۷- کیسه ساندویچ کپکی

اختراع

اگر در درست کردن ساندویچ مهارت دارید و همکارانتان مدام ناهار شما را از یخچال محل کار دزدکی برمی‌دارند، این اختراع جالب می‌تواند راه حل خوبی برای شما باشد. استفاده از این کیسه‌های ساندویچ که روی آن شکل کپک کشیده شده و هنگامی که ساندویچ خود را در آن قرار می‌دهید انگار کپک زده و قابل خوردن نیست، می‌تواند شما از این مشکل رها کند. این راه حل در عین سادگی بسیار موثر است.

۲۸- پوزه اردک برای سگ

اختراع

اگر سگ شما بسیار بازیگوش است، با این اختراع جالب ژاپنی‌ها می‌توانید کمی آن را کنترل کرده و در عین حال ظاهر سگ دوست داشتنی خود را بامزه‌تر کنید. این وسیله روی پوزه سگ بسته می‌شود و آن را شبیه به یک اردک بانمک می‌کند.

۲۹- موتورهای تک چرخ

اختراع

موتور سیکلت‌های تک چرخ علاوه بر داشتن ظاهر مضحک بسیار خطرناک و غیر عملی بنظر می‌رسند. با این حال، هنگامی که آن‌ها برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ ظاهر شدند، تصور می‌شد که این وسیله بتواند به یک شکل واقعی حمل و نقل تبدیل شود. اما خوشبختانه این اتفاق هرگز نیفتاد و مردم در حال حاضر از این وسیله فقط برای سرگرمی استفاده می‌کنند.

این اختراع عجیب مشکلات زیادی به همراه دارد از جمله پایداری و ظرفیت حمل محدود. اگر فردی که سوار آن شده خیلی شدید ترمز کند و نیروی گرانش را خنثی کند، مانند یک همستر درون چرخ به دور خود خواهد چرخید.

۳۰- عینک Hamblin

اختراعات عجیب

این عینک‌ها در دهه ۱۹۳۰ در انگلستان ظاهر شدند. این اختراع به افراد تنبل این امکان را می‌داد که در رختخواب دراز کشیده و بتوانند به راحتی کتاب یا هر نوشته‌ای را بخوانند. این اختراع شبیه یک پریسکوپ است که با استفاده از آینه می‌تواند زاویه دید را هدایت کند. اما وضوح تصویر و راحتی این اختراع به قدر پایین بود که مورد استفاده قرار نگرفت.

۳۱- بالم لب Bacon

اختراع

آیا لب‌های شما خشک و ترک خورده است؟ آیا شما هم عاشق طعم بیکن هستید و می‌خواهید که در طول روز مدام مزه آن را حس کرده و بوی آن را استشمام کنید؟ محصولی وجود دارد که هم نرم کننده لب است و هم طعم بیکن دارد. ترکیب کاملی از این دو چیز را می‌توانید تست کنید.

۳۲- توستر سلفی

اختراع

شرکت Burnt Impressions یک توستر جدید طراحی کرده که به افراد امکان طراحی عکس‌های سلفی‌ها روی نان تست را می‌دهد. تصور کنید که صبح‌ها برای صبحانه عکس صورت خود که روی نان تست طراحی شده را می‌خورید. آیا این برایتان جذاب نیست؟

۳۳- گوش گربه Necomimi

اختراعات عجیب

در سال ۲۰۱۲ یک شرکت پیشرو در زمینه‌های حسگرهای زیستی به نام NeuroSky از اختراعی به شکل گوش گربه رونمایی کرد که با گذاشتن آن روی سر کاربران حس و حال این افراد نشان داده می‌شد. افراد هنگام روی سر گذاشتن این گوش‌ها می‌توانند سه حالت احساسی را نشان دهند. برای مثال اگر توجه کاربر به چیزی جلب شود، این گوش‌ها صاف می‌ایستند و هنگامی که فرد آرام باشد، گوش‌ها به سمت پایین می‌افتند و هنگام تمرکز نیز تکان می‌خورند.

در اینجا با چندین اختراع عجیب آشنا شدیم که احتمالا دانستن آن‌ها ذهنیتتان در مورد مخترعین را تغییر خواهد داد.

منبع :pocket-lintمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.