تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر : 63406

۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شد

۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شد

۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شد دلیل افت سرعت اینترنت مشخص شد. شرکت ارتباطات زیرساخت از قطعی ۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل از عصر روز یکشنبه ۲..

۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شد

دلیل افت سرعت اینترنت مشخص شد. شرکت ارتباطات زیرساخت از قطعی ۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل از عصر روز یکشنبه ۲۸ آذر خبر داده است.

مدتی است که کیفیت و سرعت اینترنت باعث اعتراض کاربران شده است، اما از عصر روز گذشته، یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، وضعیت اینترنت بسیار بدتر شد و ساعاتی است که بسیاری از کاربران به زحمت می‌توانند از اینترنت بین الملل استفاده کنند. حالا شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل این افت سرعت اینترنت را اعلام کرده و از تلاش برای حل آن خبر داده است.

مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد ۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل این شرکت قطع شده است. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، این ظرفیت از طریق روس تلکام تامین می‌شود و از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ قطع شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اعلام کرده در حال پیگیری این موضوع است و این اختلال تا ساعاتی دیگر برطرف خواهد شد.

گفتنی است کمتر از دو هفته پیش یعنی در روز ۱۶ آذر ۱۴۰۰ نیز سگمنت دوم فیبر نوری قطع شده و ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده بود. آغ بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت در آن زمان گفته بود قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات باعث از دسترس خارج شدن ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شده است.

به دنبال این موضوع، شرکت ارتباطات زیرساخت اقداماتی را برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها انجام داد و تلاش کرد ظرفیت‌های جدیدی را برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری کند، اما حالا ۳۰۰ گیگ دیگر از ظرفیت اینترنت بین الملل این مرکز قطع شده است تا وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت بدتر از قبل بشود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.