تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر : 70090

۲۲ مورد از بهترین و بدترین خودروهای چینی

۲۲ مورد از بهترین و بدترین خودروهای چینی

۲۲ مورد از بهترین و بدترین خودروهای چینیمحصولات صنعت خودروسازی کشور چین در حال قبضه کردن بازارهای جهانی هستند؛ به همین بهانه در این مطلب بهترین و بدترین خودروهای چینی را به شما معرفی خواهیم کرد.
خودرو..

۲۲ مورد از بهترین و بدترین خودروهای چینی

محصولات صنعت خودروسازی کشور چین در حال قبضه کردن بازارهای جهانی هستند؛ به همین بهانه در این مطلب بهترین و بدترین خودروهای چینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

خودروسازان چینی با کاهش قیمت تمام شده محصولات خود، آن‌ها را به بازارهای کشورهای در حال توسعه صادر می‌کنند. هرچند که بسیاری از خودروهای اروپایی و آمریکایی هم در کشور چین، تولید و مونتاژ می‌شوند. به هر حال عقیده‌ بسیار اشتباهی در ذهن مردم جای خوش کرده و آن‌ها فکر می‌کنند که خودروهای چینی، از کیفیت پایینی‌ برخوردار هستند. بنابراین در ادامه قصد داریم که این طرز فکر را از بین ببریم. هرچند که بعضی‌ از محصولات چشم بادامی‌ها، به مذاق اروپایی‌ها و آمریکایی خوش نمی‌آید ولی این خودروها در کشور ما، از طرفداران زیادی برخوردار هستند. به هرحال تلفظ نام بسیاری از آن‌ها برای ما سخت است و پیشنهاد می‌کنیم که در این مورد، خودتان را سرزنش نکنید.

فهرست بهترین خودروهای چینی

  • هونکی (Hongqi) L5
  • مینی ون برقی Wuling Hongguang
  • شاسی بلند مفهومی جیلی آیکون (Icon)
  • خودرو مفهومی هونکی
  • برلیانس V3
  • قروس ۵
  • چانگان ایدو
  • کراس اوور جمع و جور لوکسژن U5
  • شاسی بلند وی R57
  • جیلی X1
  • دانگ فنگ A9 آئولوس

فهرست بدترین خودروهای چینی

  • زوتی آی اکراس
  • بسترن B30
  • شاسی بلند مفهومی BYD
  • لیفان ۳۲۰
  • فوتون تونلند
  • چری کیو کیو
  • چری تیگو ۲
  • لندویند X7
  • دانگ فنگ EQ2050 HMV

معرفی بهترین و بدترین خودروهای چینی

قسمت اول: بهترین‌ها

هونکی (Hongqi) L5

ترین و بدترین خودروهای چینی

رولز رویس چینی با قیمت جهانی ۸۰۰ هزار دلار، شاید فقط در هزینه‌های خرید و نگه‌داری، با رولز رویس بریتانیایی‌ها برابری کند. این سدان سایز بزرگ معمولا در پارکینگ‌ سرمایه‌داران و سیاستمداران بزرگ چینی دیده می‌شود.

ترین و بدترین خودروهای چینی

این خودرو با طول ۵ متر و پیشرانه‌های ۸ یا ۱۲ سیلندر خورجینی ۴۰۰ اسب بخاری و نشانه‌های قرمز خود، دقیقا شما را به یاد کشور چین می‌اندازد و به نظر، بهترین نماد جهانی چینی‌ها است.

مینی ون برقی Wuling Hongguang

ترین و بدترین خودروهای چینی

بحران کمبود تراشه و نابه سامانی برنامه‌های خودروسازان، خرید خودروهای صفر کیلومتر را برای بسیاری از اقشار جامعه، ناممکن کرده است. مینی ون برقی Wuling Hongguang با قیمت پایه ۴۵۰۰ دلار، برای رفع این موضوع به بازار آمده.

ترین و بدترین خودروهای چینی

سقف بلند و عرض کوتاه آن، خطر چپ شدن را به ذهن همه می‌آورد. اما با توجه به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و الکتریکی بودن، کمی خیالمان از این موضوع راحت می‌شود. چرا که خودروهای برقی نسبت به نسخه‌های بنزینی، از توازن وزن بهتری برخوردار هستند. همچنین شعاع پیمایشی آن، به ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد که با توجه به ابعاد و مشخصات دیگر، یک خودرو شهری فوق العاده مناسب را به بازار هدیه داده است.

شاسی بلند مفهومی جیلی آیکون (Icon)

ترین و بدترین خودروهای چینی

در نگاه اول شاید فکر کنید که با ولوو XC40 یا یکی از خودروهای جدید رنجروور طرف هستید. این دقیقا همان چیزی است که شرکت جیلی، قصد داشته تا به آن برسد.

ترین و بدترین خودروهای چینی

تصور کنید که با نصف قیمت جهانی ولوو یا رنجرور، مالک یکی از بهترین شاسی بلندهای دنیا شوید. هرچند که حدود ۱ سال از معرفی این خودرو گذشته است، اما جیلی قصد ندارد که مشخصات و قیمت آن را اعلام کند.

خودرو مفهومی هونکی

ترین و بدترین خودروهای چینی

به عمد یا به صورت تصادفی، شرکت هونکی سعی کرده است تا نام خود را شبیه به نام هیوندای انتخاب کند. شاید در تلفظ زبان فارسی، هیوندای و هونکی دو آوای مختلف را داشته باشند اما این موضوع، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را کلافه خواهد کرد. همچنین بد نیست بدانید که شرکت هونکی، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فاو (FAW) است.

ترین و بدترین خودروهای چینی

این خودرو مفهومی، اولین تلاش هونکی برای ورود به بازار کوپه‌های سوپر اسپرت و مجلل است و واقعا هنوز نمی‌دانیم که با یک سوپر اسپرت طرف خواهیم بود یا یک مرسدس میباخ ۶!

برلیانس V3

ترین و بدترین خودروهای چینی

کراس اوور V3، پرفروش‌ترین محصول شرکت چینی برلیانس است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. هرچند که قوانین موسسات ایمنی آمریکایی، اجازه واردات خودروهای چینی را صادر نمی‌کنند، اما قیمت نسخه‌های صفر کیلومتر V3 در خاک آمریکا، حدود کمتر از ۱۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

قروس ۵

ترین و بدترین خودروهای چینی

هرچند که به نظر می‌رسد با کپی چینی اسپورتیج طرف باشیم اما باید بدانید که مبدا این خودرو، به اتریش باز می‌گردد.

ترین و بدترین خودروهای چینی

در ادامه انتظار داریم که Qoros 5 نسبت به رقیب اروپایی خود، از قیمت پایین‌تری برخوردار باشد اما در نهایت با برچسب قیمتی ۳۰ هزار دلاری مواجه می‌شویم. مطمئنا هیچ کسی تمایل ندارد تا یک خودرو بی نام و نشان چینی را با چنین هزینه‌ای تهیه کند. اما آمارها نشان می‌دهند که قروس ۵، از فروش خوبی در چین برخوردار است.

چانگان ایدو

ترین و بدترین خودروهای چینی

ایدو یک سدان سایز متوسط خوش ساخت است که توسط ایتالیایی‌ها طراحی شده.

ترین و بدترین خودروهای چینی

تویوتا کرولا، شاید بهترین رقیب ایدو باشد اما وقتی به تفاوت قیمت اندک این دو نگاه می‌کنید، بدون شک کرولا را ترجیح خواهید داد. چانگان Eado با قیمت ۱۶ هزار دلار، در بازار چین به فروش می‌رسد.

کراس اوور جمع و جور لوکسژن U5

ترین و بدترین خودروهای چینی

لوکسژن U5، به راحتی با رقیبان اروپایی و آسیایی با کیفیت دیگر، شانه به شانه حرکت می‌کند و شاید بتوانید حتی تویوتا CH-R را به عنوان جدی‌ترین رقیب آن در نظر بگیرید.

ترین و بدترین خودروهای چینی

خودروهای چینی معمولا به نمایشگرهای بزرگ خود مشهور هستند. در همین راستا، کابین لوکسژن U5 به یک نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی به اصطلاح تسلایی مجهز شده.

شاسی بلند وی R57

ترین و بدترین خودروهای چینی

رابطه شرکت وی (Wey) و گریت وال، مانند رابطه هوندا و آکورا است. طبق برنامه‌ ریزی‌های شرکت وی، انتظار داشتیم تا R57 را در ابتدای سال ۲۰۲۰ در بازارهای آمریکایی و اروپایی ببینیم اما این موضوع هنوز به حقیقت نپیوسته.

جیلی X1

ترین و بدترین خودروهای چینی

اگر به فورد «کا» نگاهی بیندازید، متوجه شباهت جیلی X1 با آن خواهید شد. جیلی در سال‌های گذشته تمام تلاش خود را کرده که دل آمریکایی‌ها را بدست بیاورد. هرچند که این موضوع حتی با قیمت ۶ هزار دلاری نسخه پایه X1 هم محقق نشده است. نسخه دیگر این خودرو، با قیمت ۹ هزار دلار، جزو هاچ بک‌های پرطرفدار چینی‌ها است.

دانگ فنگ A9 آئولوس

ترین و بدترین خودروهای چینی

شهرت اصلی شرکت دانگ فنگ، به خودروهای الکتریکی، هیبرید، چند منظوره و دوگانه سوز آن مربوط می‌شود. این موضوع با توجه به حجم کربن تولید شده در چین، یک خبر خوب به حساب می‌آید.

ترین و بدترین خودروهای چینی

سدان سایز بزرگ A9 آئولوس، دقیقا یک پاسات چینی است که به مانند رقیب آلمانی خود، نسخه‌های مختلفی از پیشرانه‌های هیبرید و درون سوز را ارائه می‌دهد.

قسمت دوم: بدترین‌ها

زوتی آی اکراس

ترین و بدترین خودروهای چینی

در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ چینی بر طبق قراردادهای قانونی، اقدام به استفاده از طراحی‌های شرکت‌های بزرگ می‌کنند، زوتی در حرکتی بی‌شرمانه، طراحی پورشه را به کراس اور i-across آورده است.

ترین و بدترین خودروهای چینی

هرچند که طبق نظرسنجی‌ها و بر خلاف ظاهر پورشه مانند آن، این خودرو هیچ نشانی از برند معتبر آلمانی ندارد و ایرادات فنی آن، مشتریان را کلافه کرده است.

بسترن B30

ترین و بدترین خودروهای چینی

مطمئن باشید که اگر نام شرکت فاو در کنار شرکت بسترن قرار نداشت، پروژه تولید B30 در همان ابتدای کار متوقف می‌شد. بازار خودرو چین بعد از مدتی این سدان سایز متوسط را کنار انداخت. هرچند که هنوز شاهد فروش تقریبا خوب آن در ایران هستیم.

شاسی بلند مفهومی BYD

ترین و بدترین خودروهای چینی

معمولا تفسیرهای بسیار زیادی از نام شرکت‌های خودروسازی چینی به مردم القا می‌شوند. به نظر می‌رسد که حروف BYD، به معنای «رویاهایت را بساز» (build your dream) است. اما شاسی بلند مفهومی این شرکت، بیشتر شبیه به کابوس است.

ترین و بدترین خودروهای چینی

هرچند که طراح سابق آئودی یعنی ولفگانگ ایگر (Wolfgang Egger) طراحی بدنه آن را بر عهده داشته اما باز هم ویروس پیشرانه‌های بی کیفیت ۱.۵ لیتری توربو شارژ، گریبانگیر این پروِژه شد. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از مشتریان چینی، آن‌ها علاقه‌ای به خرید این خودرو ندارند. هرچند که BYD اعلام کرده است که تا ماه‌های آینده، نسخه جدید این کانسپت به نمایش گذاشته خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که به پایان عمر این پروژه، نزدیک می‌شویم.

لیفان ۳۲۰

ترین و بدترین خودروهای چینی

با محبوب شدن خودروهای شرکت مینی در َآسیا، لیفان تصمیم گرفت تا تصور خود از مینی بریتانیایی را بر روی کاغذ بیاورد و لیفان ۳۲۰، به عنوان نتیجه این پروژه معرفی شد. اگر از فاصله دور به آن نگاه کنید، امکان ندارد که متوجه مینی نبودن آن شوید؛ حتی اگر به آن هم نزدیک شوید، باز هم ممکن است که لیفان ۳۲۰ را با مینی اشتباه بگیرید.

ترین و بدترین خودروهای چینی

شرکت لیفان برنامه‌های زیادی برای ۳۲۰ در نظر گرفته بود اما در نهایت توانست فقط بازار خودرو پرو و روسیه را هدف بگیرد. نمرات پایین ایمنی و هندلینگ بسیار ضعیف، باعث شد که روسیه و پرو هم بعد از مدتی، سفارشات خود را لغو کنند و داستان مینی چینی، برای همیشه به پایان رسید.

فوتون تونلند

ترین و بدترین خودروهای چینی

اگر بخواهید یک کپی ضعیف از پیکاپ قدرتمند نیسان ناوارا را پیدا کنید، به پیکاپ فوتون تونلند خواهید رسید. هرچند که در نگاه اول فکر خواهید کرد که با یک چینی با کیفیت طرف هستید اما هر چقدر که بیشتر نگاه می‌کنید، بیشتر دلزده می‌شوید. ایرادهای مونتاژ فراوان و پلاستیک خشک کابین تونلند، بعد از مدتی اثرات آزار دهنده خود را نشان خواهند داد.

ترین و بدترین خودروهای چینی

گیربکس این خودرو هم از این ایرادات مستثنا نیست. جعبه دنده ۵ سرعته دستی آن کمی بد قلق است و رانندگان جوان، اصلا نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. در ادامه مشکلات تونلند، هرچند که نام شرکت بزرگ آمریکایی تولید پیشرانه کامینز، برای طراحی موتور دیزل آن به میان می‌آید، اما گفته می‌شود که پیشرانه نسخه دیزلی نسبت به کیفیت سوخت، بسیار حساس است. همین موضوع باعث می‌شود که تونلند برای کشورهایی که گازوئیل بی کیفیتی دارند، مناسب نباشد.

چری کیو کیو

ترین و بدترین خودروهای چینی

هاچ بک جمع و جور QQ، نسخه کپی شده از دوو ماتیز کره‌ای است. هرچند که حجم پیشرانه به ۸۰۰ سی سی کاهش داده شده و همین موضوع در کنار ۴ سرنشینه بودن آن، فشار زیادی را به پیشرانه وارد می‌کند.

ترین و بدترین خودروهای چینی

طول چری QQ به سختی به ۳.۵ متر می‌رسد و اگر فضای پیشرانه و رصندلی‌های دیف جلو و داشبورد را از آن کم کنیم، با یک فضای مناسب کودکان ۱ تا ۳ ساله در ردیف عقب مواجه خواهیم شد. در ادامه شرکت چری امکانات ضروری، مثل رادیو و سیستم تهویه هوا را هم از کیو کیو حذف کرده تا با یک شاهکار تمام عیار رو به رو باشیم. در پایان می‌توانیم بگوییم که فضای به شدت ناکافی کابین در کنار مشکلات تمام نشدنی پیشرانه و صدای آزار دهنده اگزوز QQ، یکی از بدترین‌های چینی را به وجود آورده‌اند.

چری تیگو ۲

ترین و بدترین خودروهای چینی

به نظر می‌رسد که شرکت چینی، خودروهای دست دوم قدیمی کره‌ای را پس از یک صفر شویی حسابی، به اسم مدل جدید به بازار می‌فرستد. چری تیگو ۲ دقیقا یک کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۰ است که کمی آب رفته.

ترین و بدترین خودروهای چینی

مشکلات اساسی چری تیگو ۲، به یکی دو مورد محدود نمی‌شوند. پیشرانه ۲ لیتری این نسخه، شما را با تعمیرگاه‌های زیادی آشنا خواهد کرد و سرعت سنج آن هم معمولا با چند کیلومتر اختلاف سرعت، قبض‌های جریمه زیادی روی دست شما می‌گذارد. همچنین سیستم فرمان آن هم بعد از دور زدن، فرمان را به حالت مرکزی باز نمی‌گرداند و شما باید به صورت دستی، این کار را انجام دهید.

لندویند X7

ترین و بدترین خودروهای چینی

اگر جدیدترین نسخه رنجرور را به پارکینگ‌ یکی از فرودگاه‌های چین بیاورید، احتمالا در کسری از ثانیه، متخصصین کپی کاری چینی با تجهیزات مخصوص خود، در اطراف خودرو شما حاضر می‌شوند. Landwind X7 دقیقا چنین داستانی داشته است. هرچند که در این کراس اوور کوتاه قامت، با یک رنجرور چینی رو به رو خواهیم بود ولی باور کنید که تجربه سواری X7، حتی به پای نسخه بریتانیایی هم نخواهد رسید.

دانگ فنگ EQ2050 HMV

ترین و بدترین خودروهای چینی

داستان هامر و هاموی، از یک کارخانه شروع شد. اما یکی از آن‌ها تصمیم گرفت به خیابان‌ها بیاید و دیگری میادین نبرد را برای خدمت به ارتش آمریکا انتخاب کرد. ظاهر ساده و مکعبی شکل و پرطرفدار هامر، هر خودروسازی را وسوسه می‌کند تا یک نسخه از آن را به تولید برساند. دانگ فنگ EQ2050 HMV، دقیقا با همین فلسفه به تولید رسید اما به نظر می‌رسد که چندین سال نوری با هامر فاصله دارد. پیشرانه ۲ لیتری دیزل این خودرو در کنار ظاهر «هامر طور» آن، واقعا فضای خنده‌داری را خلق می‌کند. تصور کنید که سربازان آمریکایی با یک موتور ۲ لیتری دیزل به گشت زنی مشغول می‌شدند؛ مطمئنا دشمن با دیدن چنین صحنه‌ای، از خنده‌ی زیاد، سریعا تسلیم می‌شد و می‌مرد!

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.