تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون فورد سری F، رم تراک و شورلت سیلورادو به چشم می‌خورد.
در سال ۲۰۲۰..

فهرست

۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱

۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون فورد سری F، رم تراک و شورلت سیلورادو به چشم می‌خورد.

در سال ۲۰۲۰ میلادی آمار فروش خودروسازان به دلیل شیوع ویروس کرونا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد و بسیاری از آنها امیدوار بودند با پایان سال ۲۰۲۰ بتواند به دوران اوج خود برگردند، اما در سال ۲۰۲۱ مشکل کمبود چیپ باعث کاهش تولید خودروسازان شد که همین موضوع در کاهش فروش آنها نیز تاثیرگذار بود. البته در این میان برخی از خودروسازان توانستند آمار فروش مناسبی را به ثبت برسانند. در ادامه شما را با ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ آشنا خواهیم کرد.

لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱

۱.‌ فورد سری F

فروش: ۷۲۶ هزار و ۴ دستگاه (۷.۸ درصد کاهش)

آمار فروش ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ نشان می‌داد فورد نمی‌تواند لقب پرفروش‌ترین خودرو آمریکا را از آن خود کند، اما فروش سری F در نیمه دوم سال به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و این پیکاپ محبوب توانست در صدر لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا قرار بگیرد. البته به طور کلی آمار فروش فورد سری F نسبت به سال قبل حدود ۷.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

۲. رم تراک

فروش: ۵۶۹ هزار ۳۸۸ دستگاه (۱ درصد افزایش)

با وجود اینکه آمار فرش پیکاپ‌های رم در سال ۲۰۲۱ فقط ۱ درصد افزایش پیدا کرده است، اما همین افزایش باعث شد تا بتواند از شورلت سیلورادو سبقت گرفته و در جایگاه دوم لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا قرار بگیرد. نسخه‌های مختلف پیکاپ رم در سال ۲۰۲۱ آمار فروش حدود ۵۷۰ هزار دستگاهی را به ثبت رساندند.

۳. شورلت سیلورادو

فروش: ۵۲۹ هزار ۷۶۵ دستگاه (۱۰.۸ درصد کاهش)

آمار فروش برند شورلت در سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا تویوتا با سبقت از جنرال موتورز لقب پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از آن خود کند. آمار فروش سیلورادو نیز به عنوان محبوب‌ترین خودرو شورلت در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۸ درصد کاهش یافت.

۴-تویوتا رافور

فروش: ۴۰۷ هزار ۷۳۹ دستگاه ( ۵.۳ درصد کاهش)

تویوتا رافور توانست لقب پرفروش‌ترین خودرو غیر پیکاپ بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. با این وجود آمار فروش این کراس اوور محبوب تویوتا در سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۳ درصد کاهش یافت، اما بازهم توانست آمار فروش چشمگیر بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه را به ثبت برساند.

۵. هوندا CR-V

فروش: ۳۶۱ هزار ۲۷۱ دستگاه ( ۸.۳ درصد افزایش)

هوندا CR-V در سال ۲۰۲۱ نیز توانست نگاه مشتریان بسیاری را به خود جلب کند و با وجود اینکه عمر نسل فعلی آن به پایان رسیده، اما با ثبت آمار فروش بیش از ۳۶۱ هزار دستگاه موفق شد در جایگاه پنجم لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. همچنین آمار فروش این خودرو نسبت به سال قبل حدود ۸.۳ درصد افزایش پیدا کرد.

۶. تویوتا کمری

فروش: ۳۱۳ هزار ۷۹۵ دستگاه ( ۶.۶ درصد افزایش)

آمار فروش تویوتا کمری در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه رسید که از رشد ۶.۶ درصدی نسبت به سال قبل حکایت دارد. همچنین این سدان به همراه هوندا سیویک به سدان‌هایی تبدیل شدند که توانستند در میان ۱۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۲۱ قرار بگیرند.

۷. نیسان روگ

فروش: ۲۸۵ هزار ۶۰۲ دستگاه ( ۲۵.۳ درصد افزایش)

نیسان برای مدل ۲۰۲۱ کراس اوور روگ نسل جدیدی را در نظر گرفت و توانست در سال ۲۰۲۱ آمار فروش بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه را ثبت کند. فروش این خودرو نسبت به سال قبل حدود ۲۵.۳ درصد افزایش پیدا کرد.

۸-جیپ گرند چروکی

فروش: ۲۶۴ هزار ۴۴۴ دستگاه (۲۶ درصد افزایش)

جیپ گرند چروکی با نسل جدید خود به بازار عرضه شد و اکنون مشتریان می‌توانستند در نسل جدید نسخه سه ردیفه آن را نیز سفارش دهند. چنین تغییراتی باعث شد تا این خودرو با رشد ۲۶ درصدی در سال ۲۰۲۱ آمار فروش ۲۱۰ هزار دستگاهی را به ثبت برساند.

۹-تویوتا هایلندر

فروش: ۲۶۴ هزار ۱۲۸ دستگاه ( ۲۴.۴ درصد افزایش)

تویوتا هایلندر با تغییر نسل به بازار آمریکا عرضه شد و توانست با رشد ۲۴.۴ درصدی آمار فروش بیش از ۲۶۰ هزار دستگاهی را ثبت کند. تویوتا به کمک هایلندر موفق شد در آمار فروش کراس اوورهای فول‌سایز از فورد اکسپلورر سبقت بگیرد.

۱۰-هوندا سیویک

فروش: ۲۶۴ هزار ۷۸۷ دستگاه ( ۱ درصد افزایش)

هوندا سیویک یکی دیگر از سدان‌های عرضه شده به بازار آمریکا محسوب می‌شود که آمار فروش آن در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. هرچند فروش سیویک فقط ۱ درصد رشد یافت، اما از آنجایی که نسل جدید آن به تازگی روانه بازار شده انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ آمار فروش بیشتری را به ثبت برساند.

۱۱. تویوتا تاکوما

فروش: ۲۵۲ هزار ۵۲۰ دستگاه (۵.۷ درصد افزایش)

تویوتا تاکوما به عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ میان سایز بازار آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵.۷ درصدی توانست آمار فروش بیش از ۲۵۲ هزار دستگاه را به ثبت برساند. این پیکاپ از برادر بزرگترش یعنی تاندرا نیز سبقت گرفت.

۱۲. تویوتا کرولا

فروش: ۲۴۸ هزار ۹۹۳ دستگاه (۵ درصد افزایش)

تویوتا کرولا جزو پرفروش‌ترین خودرو جهان و آمریکا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۱ نیز با ۵ درصد رشد به آمار فروش حدود ۲۵۰ هزار دستگاهی دست پیدا کرد.

۱۳. جی ام سی سی‌یرا

فروش: ۲۴۸ هزار ۹۲۴ دستگاه ( ۱.۶ درصد کاهش)

پیکاپ‌ها در بازار آمریکا از محبوبیت خاصی برخوردارند و جی ام سی سی‌یرا به عنوان یک پیکاپ لوکس نیز در سال ۲۰۲۱ با وجود کاهش فروش ۱.۶ درصدی توانست آمار فروش ۲۵۰ هزار دستگاهی را ثبت کند.

۱۴. فورد اکسپلورر

فروش: ۲۱۹ هزار ۸۷۱ دستگاه (۲.۸ درصد کاهش)

فورد اکسپلورر به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات فورد توانست در سال ۲۰۲۱ با ثبت فروش نزدیک به ۲۲۰ هزار دستگاه در جایگاه چهاردهم لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا قرار بگیرد. البته آمار فروش این خودرو نسبت به سال قبل حدود ۲.۸ درصد کاهش یافت.

۱۵-جیپ رانگلر

فروش: ۲۰۴ هزار ۶۱۰ دستگاه (۲ درصد افزایش)

با وجود اینکه فورد برانکو برای جیپ رانگلر یک رقیب جدی محسوب می‌شود، اما این خودرو توانست در سال ۲۰۲۱ با رشد ۲ درصدی آمار فروش بهتری را ثبت کند.

۱۶-هوندا آکورد

فروش: ۲۰۲ هزار ۶۷۶ دستگاه (۱.۶ درصد افزایش)

با وجود اینکه سدان‌ها همانند قبل پرفروش نیستند، اما از مشتریان خاص خود بهره می‌برند و هوندا آکورد نیز به همین دلیل توانست با رشد ۱.۶ درصدی در سال ۲۰۲۱ به آمار فروش مناسبی دست پیدا کند.

۱۷-مزدا CX-5

فروش: ۱۶۸ هزار ۳۸۳ دستگاه (۱۵ درصد افزایش)

مزدا CX-5 با وجود رقبای سرسخت خود توانست در جایگاه هفدهم لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. آمار فروش این خودرو نسبت به سال قبل حدود ۱۵ درصد رشد پیدا کرد.

۱۸-شورلت اکوئناکس

فروش: ۱۶۵ هزار ۳۲۳ (۳۹ درصد کاهش)

شورلت اکوئناکس به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای بازار آمریکا محسوب می‌شد، اما در سال ۲۰۲۱ شرایط خوبی را تجربه نکرد. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ توانسته بود آمار فروش ۱۶۵ هزار و ۳۲۳ دستگاه را به ثبت برساند، آمار فروش آن با ۳۹ درصد کاهش به ۲۷۰ هزار و ۹۹۴ دستگاه در سال ۲۰۲۱ رسید.

۱۹-سوبارو فورستر

فروش: ۱۵۴ هزار ۷۲۳ دستگاه (۱۲.۶ درصد کاهش)

با وجود اینکه کراس اوورها همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارند، اما سوبارو فورستر در سال ۲۰۲۱ با کاهش فروش ۱۲.۶ درصدی مواجه شد.

۲۰. سوبارو اوتبک

فروش: ۱۵۴ هزار ۶۲۳ دستگاه (۰.۹ درصد افزایش)

سوبارو اوتبک در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ با تغییرات زیادی مواجه نشد و با رشد ۰.۹ درصدی توانست آمار فروش ۱۵۴ هزار دستگاهی را به ثبت برساند و نام خود را در لیست ۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ جای دهد.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل