تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 52688

۱۶۴ "اختراع ایرانی" بین‌المللی شد

۱۶۴ "اختراع ایرانی" بین‌المللی شد

۱۶۴ “اختراع ایرانی” بین‌المللی شد – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تاکنون بیش از ۲۲۰۰ درخواست برای دریافت حمایت ثبت اختراع به کانون ثبت پتنت ایران ارسال شده که از این میان پس از..

۱۶۴ "اختراع ایرانی" بین‌المللی شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تاکنون بیش از ۲۲۰۰ درخواست برای دریافت حمایت ثبت اختراع به کانون ثبت پتنت ایران ارسال شده که از این میان پس از ارزیابی محتوایی ۳۶۴ پرونده مورد تایید قرار گرفته است. کانون با حمایت بیش از ۹۰ درصدی خود از مخترعان، آنها را در مسیر سخت ثبت بین‌المللی اختراع در ادارات معتبر حمایت می‌کند.

آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و چین کشورهایی هستند که کانون، ثبت اختراع بین‌المللی را در آنها انجام می‌دهد. ثبت بین‌المللی دارای اهمیت بالایی است؛ پتنت یک اختراع ثبت شده است و هر فردی با تلاش و خلاقیت ذهن خود، اختراع خلق می‌کند و می‌خواهد که تمام حقوق مادی و معنوی آن را برای خود داشته باشد و از سوی دولت‌ها یک سیستم حمایتی به وجود آمده است که فرد می‌تواند اختراع خود را به پتنت تبدیل کند و آن را به ثبت برساند.

در واقع پتنت یک قانون است که مانع دزدیده شدن ایده می‌شود، وقتی که یک اختراع پتنت دریافت می‌کند، مخترع مالک آن پتنت می‌شود و بعد از گذشت محدودیت زمانی تعیین شده، حق ساخت و استفاده و فروش اختراع در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

کسانی که حق پتنت دارند در صورت نیاز می‌توانند مالکیت خود را به فرد دیگر بفروشند. ثبت کردن اختراع به عنوان پتنت اجباری نیست. با توجه به نقش مالکیت معنوی ابداعات و اختراعات، در ترغیب جامعه مخترعین، پژوهشگران، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به انجام تحقیقات بیشتر، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه اقدام به ایجاد یک زیرساخت اساسی کرد.

کانون پتنت ایران با حمایت این معاونت ایجاد شد تا از مخترعین و مالکیت معنوی آنها حمایت کند. ثبت مقدار پتنت بین‌المللی یکی از نشانه‌های پیشرفت کلی زیست‌بوم نوآوری کشور محسوب می‌شود. به تازگی آمار میزان ثبت بین‌المللی پتنت کشور منتشر شده است و ۱۶۴ اختراع، به ثبت رسیده است.

گزارش/ "اختراع یا پتنت" خود را چگونه ثبت کنیم؟!/ چه چالش‌های برای مخترعان در ایران وجود دارد؟برگزاری نشست خبری رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایران

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.