تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۵۵
کد خبر : 55690

۱۵ نکته کاربردی درباره سئو برای مبتدیان

۱۵ نکته کاربردی درباره سئو برای مبتدیان

اگر بهینه سازی موتور جستجو (سئو) موضوع جدیدی برای شماست، ورود به این حوزه بدون دانستن سوال سئو چیست ، اولین و آخرین اشتباه شما خواهد بود. سئو به دلیل حجم زیاد اطلاعات و تغییرات دائمی که در الگوریتم های موتور جستجو اتفاق می­افتد، برای مبتدیان بسیار ترسناک و دشوار است. در این مقاله قصد داریم به …

اگر بهینه سازی موتور جستجو (سئو) موضوع جدیدی برای شماست، ورود به این حوزه بدون دانستن سوال سئو چیست ، اولین و آخرین اشتباه شما خواهد بود. سئو به دلیل حجم زیاد اطلاعات و تغییرات دائمی که در الگوریتم های موتور جستجو اتفاق می­افتد، برای مبتدیان بسیار ترسناک و دشوار است. در این مقاله قصد داریم به ۱۵ نکته کارآمد و مؤثر سئو بپردازیم که برای شما به عنوان مبتدی حوزه‌ سئو، بسیار مفید خواهد بود.

  1. تولید محتوایی که کاربران علاقه به خواندن و اشتراک گذاری آن دارند

اولویت بندی در تولید محتوای باکیفیت یکی از مهم‌ترین نکات سئو برای مبتدیان محسوب می‌شود. برای افزایش ترافیک ارگانیک و درگیر کردن بازدیدکنندگان، به محتوای فوق العاده نیاز دارید. باید خزنده های موتور جستجو را هدایت نموده و کاری کنید تا وبسایت و شغل‌تان را شناسایی کنند. بنابراین داشتن محتوا و مطالب باکیفیت ضروری و لازم است.

  1. بررسی استراتژی‌ های سئوی رقبا

یادگیری از رقبا یکی از بهترین راه‌های تسلط بر سئوست. ببینید کدام کلمات کلیدی رقبا دارای رتبه خوبی هستند، چه وبسایت هایی به آن‌ها لینک شده‌اند، و بروی چه فرصت‌هایی متمرکز شده‌اند. بر اساس این بینش‌ها، به یک استراتژی می‌رسید که می‌تواند بهتر از استراتژی رقبا باشد.

  1. تحقیق جامعی بروی کلمات کلیدی انجام دهید

بسیاری از توصیه‌های مربوط به سئوی مبتدیان، به تحقیق کلمات کلیدی اشاره دارد. این کار همیشه ضروری است، اما صرفاً تکیه بر تحقیق پایه کلمات کلیدی کافی نیست. باید نگاهی جامعه داشته باشید تا ببینید که هر یک از کلمات کلیدی های بالقوه چه عملکردی دارند، تا متوجه شوید که سودمندترین کلمات کلیدی کدام است.

  1. بهینه سازی عناصر داخلی

بهینه سازی داخلی یکی از اساسی‌ترین نکات سئو برای مبتدیان محسوب می‌شود، زیرا به عناصر بسیار کوچکی می‌پردازد که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، شامل عنوان صفحه، توضیح متا، URL، و هدر تگ. با اینکه عناصر کوچکی هستند، اما تأثیر معنی داری بر رتبه موتور جستجوی صفحه دارند.

سئو

  1. ترمیم مشکلات فنی سئو

شناسایی و ترمیم هرگونه مشکل فنیِ سایت که بر فعالیت سئو تأثیر می‌گذارد، اهمیت دارد. این مسائل فنی عبارتند از لینک‌های خراب، مشکلات ایندکسینگ و غیره. از Google Search Console برای دریافت آپدیت منظم راجع به مشکلات فنی سایت خود استفاده کنید. این ابزار پس از شناسایی مشکلات ایندکسینگ، خطاهای ۴۰۴، خطاهای سرور و مشکلات امنیتی سایت به شما هشدار می‌دهد. بدین ترتیب پیش از اینکه این مشکلات بر تجربه کاربر و رنک صفحه تأثیر بگذارد، اقدام به ترمیمشان می‌کنید.

  1. ارتقاء تجربه کاربری

تجربه کاربر جزء ضروری سئوست و زمان توقف تأثیر معنی داری بر رتبه موتور جستجو می‌گذارد. هر چه تجربه کاربر از سایت بهتر باشد، زمان توقف کاربر در سایت‌تان بیشتر خواهد بود. تجربه بد کاربر نیز منجر به افزایش نرخ پرش شده که تأثیر منفی بر عملکرد سایت خواهد داشت. زمان بارگذاری صفحه را بهبود دهید زیرا به عنوان یک نکته اساسی سئو سایت در بهبود تجربه کاربری بسیار مهم است. اگر بازدیدکننده مجبور باشد زمان زیادی را صرف بارگذاری صفحه سایت کند، ارتباط و تعامل مناسبی با محتوا برقرار نخواهد کرد. این کار باعث افزایش نرخ پرش و تاثیرگذاری منفی بر رتبه صفحه در بلند مدت خواهد شد.

  1. ارتقاء پروفایل بک‌ لینک

شاید از اهمیت پروفایل بک لینک در رتبه موتور جستجو آگاه باشید. این پروفایل درباره اعتبار سایت و اطلاعاتی صحبت می‌کند که سایت‌های با ارزش با بررسی آن اقدام به بک لینک می‌کنند. وقتی موتور جستجو ببیند که از سایت‌های ارزشمند بک لینک دریافت می‌کنید، ارزش سایت‌تان را بالا می‌برد. این امر تدریجاً رتبه هر صفحه‌ای که بک لینک‌های باکیفیت زیادی دریافت کنند، تقویت می‌نماید.

  1. اهرم نمودن سوشال مدیا

سوشال مدیا مکان مناسبی برای ترویج محتوا و جذب ترافیک به سایت است که منجر به دسترسی به مخاطبین انبوه و گروه‌های علاقمند زیادی می‌شود، حتی اگر پیش از آن چیزی درباره سایت و شغل‌تان نشنیده باشند. با تاکتیک‌های صحیح تعامل می‌توانید افراد را به فالوورهای وفادار تبدیل کنید. حضور فعال و مفید در سوشال مدیا منجر به تقویت استراتژی سئو می‌گردد. به عنوان مبتدی، حضور پررنگ‌تری در سوشال مدیا داشته باشید، محتوای با کیفیت ارائه کنید، و فالوورها را تشویق کنید تا مطالب شما را در شبکه‌های خود به اشتراک بگذارند.

  1. ایجاد ارتباطات ارزشمند با استفاده از لینک‌های خروجی

لینک‌های خروجی خوانندگان را به سمت منابع مرتبط و معتبر هدایت می‌کنند تا مطالب بیشتری در خصوص جستجوی خود داشته باشند. سپس با برگشت به سایت شما، اعتبار سایت‌تان را بهبود می‌دهند. بنابراین در کمک به موتور جستجو برای ارزیابی اعتبار وبسایت و محتوای شما بسیار مؤثر هستند.

  1. ارتقاء لینک دهی داخلی

استراتژی لینک دهی داخلی به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم بر رتبه موتور جستجو تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهینه سازی آن یک نکته ضروری در سئو برای مبتدیان است. بر اساس مطالعه Oncrawl، صفحات با لینک‌های داخلی بیشتر قادر به کرال شدن بیشتر است. لینک‌های داخلی به موتور جستجو کمک می‌کند تا هدف صفحات را درک کند، بنابراین آن‌ها را در نتایج مرتبط موتور جستجو ارائه می‌کند. نباید پست‌های خود را با لینک‌های داخلی بمباران کنید، بلکه به صورت طبیعی در پست خود از لینک داخلی بهره بگیرید. مطمئن شوید که صفحات دارای محتوای ارزشمند سایت‌تان با سایر صفحات مرتبط سایت لینک شده باشند.

  1. بهینه سازی انکرتکست

انکرتکست که در لینک به صفحات و دامنه های دیگر استفاده می‌کنید، بر سئوی سایت نیز تأثیر می‌گذارد. بدین ترتیب موتورهای جستجو هدف صفحه‌ای که به آن لینک می‌شوید را متوجه می‌شود. همچنین به آن‌ها در ارزیابی کیفیت و ارتباط محتوا با عبارات خاص جستجو کمک می‌نماید. بنابراین بهینه سازی انکرتکست برای سئو بسیار اهمیت دارد.

  1. افزایش موبایل فرندلی بودن سایت (سازگاری با موبایل)

با توجه به افزایش جستجوهای موبایلی در طول روز، اگر سئوی موبایل را در اولویت قرار ندهید، حجم زیادی از بازدید کنندگان را از دست می‌دهید. اگر جستجوکنندگان موبایل هنگام بازدید از سایت به تجربه خوبی نرسند، نرخ پرش افزایش یافته و رتبه سایت افت می‌کند.

سئو

  1. بهینه سازی محتوای تصویری برای سئو

بهینه سازی محتوای تصویری به اندازه بهینه سازی محتوای متنی حائز اهمیت است، شامل تصاویر درون محتوا، تصاویر شاخص و اینفوگرافیک. موتورهای جستجو هنگام کرال کردن محتوای بصری، نام فایل را می‌خوانند. بنابراین نام فایل باید مرتبط بوده و از خط تیره بین هر کلمه استفاده کنید تا موتور جستجو متوجه آن شود. از متن پشتیبان برای اینفوگرافیک استفاده کنید تا احتمال کشف شدن توسط موتور جستجو افزایش یابد. از alt text تصویر مناسب برای محتوای بصری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پلاگین هایی مانند Alt Text Tester استفاده کنید تا alt text سایت خود را ارزیابی نمایید.

  1. تبلیغ جسورانه وبسایت

علاوه بر تبلیغ ارگانیک در سوشال مدیا، می‌توانید برای تبلیغ بیشتر محتوا و رسیدن آن به مخاطبین مرتبط و جدید، هزینه پرداخت کنید. بازاریابی ایمیلی و رپورتاژ جزء رایج‌ترین تاکتیک‌های تبلیغاتی محسوب می‌شوند. همچنین از طریق مشارکت در گروه‌های مرتبط، اجتماعات و انجمن‌ها می‌توانید وبسایت خود را تبلیغ کنید.

  1. بلاگ های برتر سئو را دنبال کنید و بروز بمانید

تکامل حوزه سئو یکی از مشکلات و چالش‌های پیش روی مبتدیان محسوب می‌شود. تغییر الگوریتم و سایت گوگل بر استراتژی سئو و رتبه سایت تأثیر می‌گذارد. بنابراین تمام نکات ذکر شده شاید چند سال دیگر اصلاً کاربردی نداشته باشند. به همین دلیل برای بروز بودن باید بلاگ های مشهور سئو را دنبال کنید تا در جریان آخرین تغییرات و اخبارهای این حوزه باشید.

تیم آژانس سئودو با سال‌ها تجربه در زمینه بهینه سازی سایت و قبول سفارش seo در حوزه‌های مختلف، هر آنچه برای رشد و بهبود سئو سایت لازم است را فراهم می‌کند. ۷۱۰۵۷۶۵۴-۰۲۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.