۱۰ ویژگی باورنکردنی در لیموزین کادیلاک رئیس جمهور آمریکا + ویدیوکادیلاک رئیس جمهور آمریکا یک لیموزین مرموز و گردن کلفت که در ادامه به عجیب ترین ویژگی های آن نگاهی خواهیم داشت که تا به امروز از وجود آن..

۱۰ ویژگی باورنکردنی در لیموزین کادیلاک رئیس جمهور آمریکا + ویدیو

کادیلاک رئیس جمهور آمریکا یک لیموزین مرموز و گردن کلفت که در ادامه به عجیب ترین ویژگی های آن نگاهی خواهیم داشت که تا به امروز از وجود آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید.

خودروهای تشریفات همیشه در مرکز توجه هستند و از میان آن‌ها، این ماشین رئیس جمهور هر کشوری است که مانند یک الماس می‌درخشد و به نوعی نماد پیشرفت آن کشور محسوب می‌شود. در همین راستا هر کشوری سعی می‌کند تا خودرو رئیس جمهور خود را از بین محصولات بومی خود انتخاب کند. به نظر شما آمریکایی ها برای این کار چیزی بهتر از کادیلاک را می‌توانند انتخاب کنند؟ پس بیایید و با جان سخت ترین و امن ترین خودرو جهان آشنا شویم.

نگاهی به کادیلاک رئیس جمهور آمریکا

برای درک مفهوم ماشین تشریفات ریاست جمهوری باید به زمان های گذشته برگردیم. این مفهوم شاید در کشورهای نوپا یک مسئله حدیدی باشد اما کشوری مثل آمریکا که چهار رئیس جمهور خود را در حمله های تروریستی از دست داده است، کاملا می‌داند که تیم امنیتی و ماشین مخصوص رئیس جمهور چه اهمیتی دارد.

به طور کلی می‌توان گفت که تیم امنیتی ریاست جمهوری آمریکا از دوران لینکلن یعنی سال ۱۸۶۱ آغاز شد و در زمان پرزیدنت مک کینلی به یک شکل رسمی درآمد. اما از آنجایی که تکنولوژی و سلاح‌ها در حال پیشرفت هستند، سرویس های امنیتی هم مجبور خواهند بود تا از رئیس جمهور خود مراقبت بیشتری کنند. مهمترین پیشرفت در این زمینه، به ماشین های ضد گلوله مربوط می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۴۱ به صحنه آمدند. چرا که ترور جان اف کندی درس مهمی به همه داد!

در حال حاضر (به طور دقیق از سال ۲۰۱۸ به بعد) تمامی خودروهای گارد تشریفات ریاست جمهوری آمریکا از محصولات شرکت جنرال موتورز هستند. گل سرسبد این سرویس، خودرو رئیس جمهور آمریکا است که برای این مورد، از یک لیموزین کادیلاک عجیب استفاده شده که در ادامه به طور کامل با آن آشنا خواهیم شد. اما در ابتدا اجازه دهید تا با ویدیویی از قوی‌ترین گارد تشریفات دنیا یعنی کاروان خودروهای کاخ سفید همراه باشیم.

تعداد، نام و قیمت خودروهای ضد گلوله رئیس جمهور آمریکا

آمریکایی‌ها معمولا همیشه اغراق را به کارهای خود اضافه می‌کنند اما باور کنید که در نام گذاری این لیموزین، اصلا بزرگنمایی نکرده‌اند. سرویس امنیتی آمریکا، کادیلاک رئیس جمهور آمریکا را با نام «هیولا» یا همان “The Beast” به جهان معرفی کرده‌اند. گفته می‌شود از سال ۲۰۱۷ تا به امروز، فقط ۱۲ عدد از این «هیولاها» ساخته شده است. همچنین گفته می‌شود که بودجه ساخت «هیولاهای آمریکایی» به بیش از ۱۶ میلیون دلار می‌رسد که این موضوع، قیمت هر عدد از کادیلاک های رئیس جمهور آمریکا را به بیش از یک میلیون دلار می‌رساند.

اما اگر فقط یک رئیس جمهور وجود دارد، پس دلیلِ بکارگیری ۱۲ عدد «هیولا» آن هم به صورت همزمان چیست؟ باید بگوییم که این خودرو، فقط برای رئیس جمهور آمریکا نیست و میهمانان رده بالای سیاسی خارجی هم با همین ماشین میزبانی می‌شوند. البته که بعضی دیگر از مقامات سیاسی آمریکا هم با همین خودرو جابه جا می‌شوند. به هر حال فرقی ندارد که رئیس جمهور باشید یا میهمان خارجی یا وزیر دفاع، شما دقیقا سوارِ همان کادیلاکِ رئیس جمهور آمریکا می‌شوید. البته که همواره، چند خودرو پشتیبان هم در حالت آماده باش قرار دارند.

البته بد نیست بدانید که کاروان خودروهای کاخ سفید، فقط برای مسافت‌های از کمتر از ۳۰ دقیقه‌ای استفاده می‌شوند و در سفرهای بیش از ۳۰ دقیقه‌ای، از هلیکوپترهای سیکورسکی VH-92 برای جابه جایی رئیس جمهور استفاده می‌شوند. هلیکوپتر اختصاصی رئیس جمهور آمریکا، «مارین یک» (Marine One) نام دارد که در یک مقاله دیگر، به صورت مفصل با آن آشنا خواهیم شد.

کاملا دست ساز و شخصی سازی شده

خودروهای ریاست جمهوری آمریکا در گذشته، تقریبا همان ماشین های معمولی بودند که امکاناتی مثل شیشه‌های ضد گلوله به آن ها اضافه شده بود. اما کادیلاک رئیس جمهور آمریکا، کاملا خاص و بدون رقیب است. شاسی این خودرو، دقیقا همان شاسیِ پیکاپ‌های گردن کلفت GMC است. البته شاید بدنه این خودرو به لیموزین‌های کادیلاک شباهت داشته باشد اما باور کنید که با یک خودرو متفاوت طرف هستید. به علاوه ارتفاع صندلی‌ها هم افزایش پیدا کرده است؛ چرا که رئیس جمهور آمریکا باید دقیقا هم سطح با مردم دیگر باشد و بتواند با آن‌ها، ارتباط چشمی برقرار کند. در ادامه به درب‌های کادیلاک رئیس جمهور آمریکا می‌رسیم که وزن هر کدام از آن‌ها برابر با ۳۵ کیلو گرم است و ضخامت هر کدام از آن‌ها به ۲۵ سانتی متر می‌رسد.

همچنین شیشه های این خودرو هم نسبت به باقی خودروهای تشریفاتی، در ارتفاع بالاتری قرار دارند که باعث می‌شود تا مردم نسبت به رئیس جمهور آمریکا، دید بهتری داشته باشند. این شیشه ها که از ضخامت ۱۳ سانتی متری بهره می‌برند، با روش «درز بندی بی‌ منفذ» (به انگلیسی Hermetically sealed) ساخته شده‌اند که اجازه ورود کوچکترین هوایی را به داخل خودرو نمی‌دهد.

البته این تمام ماجرا نیست. در قسمت صندوق عقب این خودرو، دو کپسول اکسیژن تعبیه شده است تا در صورت حمله‌های شیمیایی، هیچ آسیبی به پرزیدنت وارد نشود. اما اگر شرایط رو به وخامت رود و رئیس جمهور مجروح شود هم جای نگرانی نیست. چرا که دو لیتر خون با گروه خونی رئیس جمهور آمریکا در این خودرو وجود دارد.

لاستیک هایی با طول عمر ۱۰۰ هزار کیلومتر و مقاومت در برابر سوراخ شدن

در زیر کادیلاک رئیس جمهور آمریکا می‌توانید لاستیک های کولار (Kevlar) را ببینید. این لاستیک ها نسبت به تایرهای معمولی، از عمر بالاتری بهره می‌برند و فوق العاده سبک تر هم هستند. هرچند که این لاستیک‌ها از قابلیت ضد گلوله بودن بهره می‌برند اما بد نیست بدانید که کادیلاک رئیس جمهور آمریکا می‌تواند حتی بدون نیاز به لاستیک هم تا مسافت قابل توجهی حرکت کند و از مهلکه نجات یابد.

راننده های فوق حرفه‌ای برای کادیلاک رئیس جمهور آمریکا

راننده‌ای که پشت فرمان کادیلاک رئیس جمهور آمریکا قرار می‌گیرد، یک انسان عادی نیست. او دوره‌های ویژه‌ی رانندگی در شرایط بحرانی و تیراندازی به مدت ۵ ماه را پشت سر گذاشته است تا علاوه بر رساندن رئیس جمهور به قرارهای کاری خود، بتواند نقش یک بادیگارد را هم ایفا کند. به علاوه بد نیست بدانید که از ۵۰ فرد برگزیده شده برای این کار، فقط یک نفر می‌تواند در تمرین‌های سخت و طاقت فرسا موفق شود و به پشت فرمان ماشین پرزیدنت راه یابد.

هرچند که تا قبل از سال ۱۹۷۰، موضوعی به اسم راننده‌های اختصاصی وجود نداشت اما سرویس امنیتی آمریکا به تدریج، متوجه اهمیت وجود چنین افرادی شدند. همچنین بد نیست بدانید که این راننده‌ها، وفاداری عجیبی به رئیس جمهور آمریکا دارند و به معنای واقعی کلمه، یک وطن پرست واقعی هستند. به علاوه آن‌ها به دنیای پزشکی هم آشنا هستند و می‌توانند در زمان‌های بحرانی، نقش دکتر رئیس جمهور را هم ایفا کنند.

هواپیمایِ کادیلاک رئیس جمهور آمریکا

اما شخص شماره یک آمریکا در سفرهای خارجی خود، سوار چه ماشینی می‌شود؟ فرقی ندارد که او در کدام کشور باشد، شما همواره رئیس جمهور آمریکا را در لیموزین کادیلاک مخصوص خود می‌بینید.

در همین راستا، یک هواپیما C17 قبل از سفرهای خارجی پرزیدنت، دو یا چند عدد از کادیلاک های رئیس جمهور آمریکا را به کشور مقصد می‌فرستد تا او در سفرهای خارجی خود هم احساس غربت نکند.

تجهیزات ارتباطی

مگر می‌شود که یکی از قدرتمندترین افراد جهان، ارتباطش را با دنیای بیرون از دست دهد؟ اجازه دهید تا خلاصه بگوییم؛ کادیلاک رئیس جمهور آمریکا واقعا همان اتاق بیضی معروف کاخ سفید است که در قامت یک خودرو لیموزین ظاهر شده. تجهیزات ارتباطی تعبیه شده در این خودرو اجازه می‌دهد تا رئیس جمهور آمریکا از طریق خطوط ماهواره‌ای امن، به افراد مهمی مثل ژنرال‌های ارتش آمریکا، معاون ارشد خود و وزرای دیگر دولت دسترسی داشته باشد.

این خط ارتباطی به قدری محرمانه و امن است که باراک اوباما در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود که از طریق آن می‌توانست با زیردریایی‌های مستقر در آب‌های اقیانوس آرام هم ارتباط داشته باشد و دستور مستقیم شلیک موشک های هسته‌ای را صادر کند. البته در کنار خطوط ارتباطی ایمن، رادارهای نظارتی هم برای بادیگاردها تعبیه شده است تا بتوانند وضعیت از وضعیت آب و هوا تا خطرات احتمالی دیگر را زیر نظر بگیرند.

نواقص کادیلاک رئیس جمهور آمریکا

از آن جایی که با محصولات ساخت دست انسان رو به رو هستیم، همیشه باید برای دیدن کاستی‌های آن‌ها هم آماده باشیم. اولین ضعف این «هیولا» به سنگینی آن مربوط می‌شود. به طوری که پیشرانه قدرتمند ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۶ لیتری آن هم گاهی اوقات، توان کشیدن وزن ۹ تنی آن را ندارد. در همین راستا بد نیست بدانید که این پیشرانه‌ می‌تواند ۸۶۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به چرخ‌های عقب آن منتقل کند.

ایراد بعدی کادیلاک رئیس جمهور آمریکا به ابعاد بزرگ آن مربوط می‌شود. به طوری که اگر این خودرو در مسیرهای تنگ بخواهد دور بزند، کار راننده زار خواهد بود.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

هاچ بک چینی وی یوآنمینگ – Wey Yuanming، ترکیب زشتی از بیتل و کرایسلر با پیشرانه پلاگین هیبرید است

تولید خودرو اوروس سنات به عنوان جایگزین رولزرویس در روسیه آغاز شد

واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد هیچ محدودیتی ندارد

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل