تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر : 70060

۱۰ مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

۱۰ مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

۱۰ مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخدر این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ نمونه از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ که خاطره تلخ آن‌ها تا به امروز همراهمان مانده است.
گوشی‌های هوشمند، محصولات شگفت انگیز..

۱۰ مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ نمونه از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ که خاطره تلخ آن‌ها تا به امروز همراهمان مانده است.

گوشی‌های هوشمند، محصولات شگفت انگیزی به شمار می‌روند که شیوه زندگی مردم دنیا را تغییر داده اند. اکنون، کمتر نقطه ای از جهان را پیدا می‌کنید که اسمارتفون‌ها به آنجا نفوذ نکرده باشند و از کلان شهرها گرفته تا روستاهای دورافتاده، مردم به طور مداوم از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. قابلیت‌های هوشمند این محصولات، دسترسی به اطلاعات و ارتباطات را به ساده‌ترین وجه ممکن در اختیار مردم دنیا قرار می‌دهند و آن‌ها را به اجزایی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم تبدیل کرده اند.

بسیاری افراد، آیفون کمپانی اپل را به عنوان نخستین گوشی هوشمند بازار می‌شناسند. صفحه نمایش تمام لمسی این محصول، در کنار استفاده از یک سیستم عامل اینترنت محور و قابلیت سفارشی سازی با افزودن یا حذف کردن نرم افزارهایی که App خوانده می‌شدند، باعث شدند که آیفون به محصولی جریان ساز در دنیای تکنولوژی تبدیل شود و در شمار یکی از مهم‌ترین گوشی‌های تاریخ قرار گیرد.

پس از آیفون، حرکت دسته جمعی سازندگان گوشی‌های تلفن همراه به سمت هوشمندسازی محصولاتشان آغاز شد. در نتیجه به تدریج گوشی‌های هوشمندی با قابلیت‌های متنوع روانه بازار شدند که طبیعتا برخی از آنها، موفق‌تر از دیگران بودند. با وجود اینکه گوشی‌های هوشمند به طور کلی کیفیت زندگی مردم را ارتقا دادند، برخی از آن‌ها به فاجعه‌هایی تبدیل شدند که تصور کلی در خصوص گوشی‌های هوشمند را تخریب کردند. از آتش گرفتن بی دلیل تا طراحی بی کیفیت یا رابط کاربری فاجعه بار، همگی مواردی هستند که به خلق برخی از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ منجر شدند.

با گجت نیوز همراه باشید تا با هم نگاهی داشته باشیم به ۱۰ مورد از بدترین اسمارتفون‌های تاریخ.

بدترین گوشی های هوشمند کل دوران

گلکسی نوت ۷

10 مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

سامسونگ به طور کلی اسمارتفون‌های باکیفیتی تولید می‌کند. این کمپانی به طور دائم در حال ارتقای سطح توقعات از گوشی‌های هوشمند اندرویدی است و خانواده گلکسی، سردمدار محصولات آن به شمار می‌رود. محصولات خانواده گلکسی نوت زمانی به محبوبیت رسیدند که سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال افزایش اندازه صفحه نمایش محصولاتشان از استاندارد ۳.۵ اینچی آیفون‌های اپل بودند. اندازه بسیار بزرگ این محصولات، در آن زمان به مذاق کاربران خوش آمد و حتی باعث ایجاد دسته ای جدید از گوشی‌های هوشمند تحت نام فبلت ( ترکیب Phone و Tablet) شد.

محصولات خانواده نوت تا سال ۲۰۱۶ فروش به فروش فوق العاده ای رسیدند و شهرت فراوانی کسب کردند. با این حال، انتشار خبرهایی مبنی بر آتش سوزی گوشی‌های گلکسی نوت ۷ ضربه ای ناگهانی به اعتبار این برند وارد کرد. سامسونگ البته پس از شناسایی مشکل، اقدام به جمع آوری این گوشی‌ها از سطح بازار کرد و در این راه متحمل هزینه بسیار سنگینی شد. با این حال، تاثیر مخرب وحشتناکی که گلکسی نوت ۷ در اعتبار خانواده گلکسی و سامسونگ داشت، آن را به یکی از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ و شاید بدترین آن‌ها تبدیل می‌کند.

در

در گجت نیوز بخوانید: رایج ترین مشکلات گلکسی نوت ۷ سامسونگ + راه حل

HTC First

بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

در سال‌های ابتدایی معرفی اندروید، کمپانی اچ تی سی سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در اختیار داشت. عرضه نخستین گوشی هوشمند اندروید، اچ تی سی دریم، یکی از دلایل محبوبیت این کمپانی در آن زمان به شمار می‌رفت. کمی پس از عرضه اندروید، کمپانی‌هایی که مدت‌های طولانی در فضای اینترنت حضور داشتند، رفته رفته نسخه‌های بهینه سازی شده از سایت‌های خود برای گوشی‌های هوشمند را طراحی کردند و کمی بعد، اپلیکیشن‌های انحصاری خود را روی اندروید و iOS عرضه کردند. در آن زمان، فیسبوک به عنوان یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های دنیا شناخته می‌شد و اپلیکیشن آن بر روی میلیون‌ها دستگاه در سرتاسر دنیا نصب بود.

این شهرت فیسبوک باعث شد که برخی مدیران این کمپانی تصور کنند کاربران به دنبال تجربه ای عمیق‌تر از این پلتفرم بر روی گوشی هوشمندشان هستند. این تصور، باعث طراحی یک رابط کاربری شد که به طور کامل برگرفته از فیسبوک بود. این رابط کاربری توسط اچ تی سی در گوشی هوشمندی به نام “فیسبوک فون” به کار رفت.

البته این کار، نخستین تجربه فیسبوک برای ادغام پلتفرم خود با گوشی‌های هوشمند نبود و پیش از آن، گوشی‌هایی نظیر اچ تی سی چاچا یا سالسا نیز با کلیدهای انحصاری فیسبوک روانه بازار شده بودند. با این وجود، نخستین تجربه فیسبوک در ادغام وبسایت خود با اندروید چندان موفقیت آمیز نبود و باعث شکست سنگین HT First شد. چراکه علیرغم محبوبیت فراوان فیسبوک، هیچ کس مایل نبود این کمپانی را تا این حد در فعالیت‌های روزمره خود شریک کند. شکست سنگین این گوشی را باید یکی از مهم‌ترین دلایلی دانست که فیسبوک امروز بیش از این بر دستگاه‌های هوشمند ما مسلط نیست!

Amazon Fire Phone

بدترین اسمارتفون تاریخ

شکست Fire Phone آمازون در بازار گوشی‌های هوشمند را باید الگویی برای کمپانی‌هایی دانست که قصد دارند بدون برنامه به دنیای اسمارتفون‌های اندرویدی وارد شوند.

پیش از عرضه این گوشی، تبلت‌ها و کتابخوان‌های آمازون محبوبیت فراوانی در میان کاربران داشتند. بر این اساس، در سال ۲۰۱۴ این کمپانی تصمیم به ورود به بازار گوشی‌های هوشمند گرفت. اینگونه بود که فایر فون در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد و نگارشی از اندروید که مبتنی بر سرویس‌های آمازون بود را تحت نام Fire OS به کاربران ارائه داد. یکی از مهم‌ترین ایرادات این گوشی، قیمت نه چندان معقولش بود. با این حال، عوامل متعددی در عدم موفقیت این گوشی نقش داشتند.

قیمت این گوشی در هنگام عرضه ۱۹۹ دلار (تحت قرارداد) بود که آن را هم تراز با محصولاتی با مشخصات مشابه قرار می‌داد. با این حال، مشخصا آمازون رویکرد خود در خصوص فروش دیوایس‌های ارزان قیمت را تغییر داد و گوشی هوشمند خود را برای کاربرانی عرضه کرد که نه برای قیمت مناسب آن، بلکه به خاطر ویژگی‌های پریمیومی که ارائه می‌کرد، نسبت به خرید آن ترغیب می‌شدند. از طرف دیگر، سیستم عامل Fire OS با سرویس‌های گوگل ادغام نشده بود و کاربران را مجبور به استفاده از اپ استور آمازون می‌کرد. به همین دلیل، تعداد اپلیکیشن‌های در دسترس برای کاربران این گوشی بسیار کمتر از رقیبانش بود و همین امر، یکی از مهم‌ترین دلایل شکست آن بود.

این تجربه نافرجام آمازون، نشانگر این است که اجبار کاربران برای استفاده از یک پلتفرم انحصاری، تا چه حد می‌تواند به شکست محصولی معقول بینجامد.

Blackberry Storm

گوشی بلک بری استورم

عقب افتادن از کاروان تکنولوژی برای یک کمپانی که تا مدت‌ها به عنوان یکی از طلایه داران بازار به شمار می‌رود، کاملا غیر قابل تحمل است. اما این دقیقا اتفاقی است که برای RIM، کمپانی خالق گوشی‌های بلک بری افتاد. گوشی‌های بلک بری به قدری در جامعه و به خصوص در میان قشر جوان‌تر محبوب بودند که تصور این که روزی امپراطوری آن‌ها به پایان برسد، هرگز ممکن نبود. با این وجود، آیفون‌های اپل از راه رسیدند و مثل بسیاری گوشی‌های دیگر، خورشید بلک بری نیز ناگهان غروب کرد!

پاسخی که RIM به آیفون داد، گوشی بلک بری استورم بود که در سال ۲۰۰۸ روانه بازار شد. کمپانی ریم زمان زیادی را صرف توسعه این محصول نکرد و ظرف حدود دو سال، تلاش کرد که رابط کاربری خود که مبتنی به کیبورد بود را با صفحه نمایش‌های لمسی تطابق دهد. زمانی که این محصول روانه بازار شد، زمان کم صرف شده برای توسعه کاملا اثر خود را نشان داد. بزرگ‌ترین مشکل بلک بری استورم، صفحه نمایش بی دقت، کم حساسیت و بی کیفیتش بود. همچنین لگ‌های فراوانی که در رابط کاربری این گوشی وجود داشت، آن را کاملا از رقابت با آیفون و دیگر محصولات مهم بازار عقب انداخت.

اصولا، زمانی که یک کمپانی در صدد رقابت با حریفی قدرتمند است، تنها یک شانس دارد! متاسفانه بلک بری شانس خود را از دست داد. بنابراین طبیعی است که امروز نه اسمی از RIM برده می‌شود و نه گوشی بلک بری جدیدی ساخته می‌شود.

Kyocera Echo

10 مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

“کیوسرا” هرگز بازیگر بزرگی در عرصه گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها نبوده است. با این وجود، این کمپانی سابقه ای نزدیک به بیست سال را در این حوزه دارد. در سال‌های گذشته، بسیاری محصولات کیوسرا قابلیت‌های متفاوت و منحصربفردی داشتند که آن‌ها را از سایر رقبا متمایز می‌کرده اند. یکی از این محصولات متفاوت این کمپانی، گوشی اکو (Echo) است که محصولی با دو صفحه نمایش به شمار می‌رود و سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد.

طبیعتا صفحه نمایش دوگانه، خاص‌ترین و منحصربفردترین قابلیت گوشی اکو به شمار می‌رفت. با این وجود، سایر مشخصات سخت افزاری این گوشی چنگی به دل نمی‌زد و ضعیف‌تر از بسیاری رقبا بود. علاوه بر این، اندروید در آن زمان هنوز برای صفحه نمایش‌های دوگانه بهینه نشده بود. بنابراین سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها، در بهترین حالت عملکردی متوسط را ارائه می‌دادند.

همچنین، باتری این محصول نیز توانایی تامین انرژی دو صفحه نمایش همزمان را نداشت و لایه ضخیم بین دو نمایشگر نیز باعث از بین رفتن لذت تماشای تصاویر بزرگ بر روی دو صفحه نمایش گوشی می‌شد. مجموعه این ایرادات باعث شدند که عده کمی گوشی اکو را خریداری کنند تا تنها چیزی که برای این محصول به جا ماند، جایگاهی در لیست بدترین گوشی های هوشمند تاریخ باشد. احتمالا این بهایی است که کیوسرا برای معرفی رونمایی محصولی جدید در زمان نامناسب پرداخت کرد!

Samsung Galaxy Fold

بدترین اسمارتفون تاریخ

سامسونگ با گلکسی فولد، رویای ساخت یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو را عملی کرد. با این حال، نتیجه این کار مطابق پیش بینی آن‌ها پیش نرفت. سامسونگ برای نمایشگرهای تاشوی گلکسی فولد از پلاستیک استفاده کرد که از همان ابتدا محکوم به شکست بود. جدا شدن لایه رویی صفحه نمایش در اثر چندین بار باز و بسته شدن، آسیب پذیری بالای آن در برابر ضربه و خط و خش و سایر مشکلات نمایشگرهای این گوشی، خیلی زود باعث تخریب چهره نوآور آن در ذهن علاقمندان شد.

البته گوشی گلکسی فولد مزایای فراوانی داشت. با این حال، شکنندگی و حساسیت بیش از حد صفحه نمایش در کنار قیمت سرسام آور ۲۰۰۰ دلاری آن مهم‌ترین دلایلی بود که عدم استقبال مناسب از این گوشی را به همراه داشت. بسیاری از صاحب نظران، دلیل این شکست کره ای‌ها را عجله آن‌ها برای عرضه یک محصول نوآورانه به بازار توصیف کردند.

در حال حاضر، محصولات بسیار باکیفیت‌تری با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از گلکسی فولد در بازار قابل خرید هستند. بنابراین، تا زمانی که سامسونگ نتواند مشکل صفحه نمایش‌های پلاستیکی و آسیب پذیر گلکسی فولد را حل کند، خرید آن با این قیمت توجیهی ندارد و جای آن در میان بدترین گوشی‌های هوشمند بازار محفوظ باقی خواهد ماند.

RED Hydrogen One

10 مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

گاهی اوقات، یک کمپانی از تکنولوژی‌های موجود در بازار استفاده می‌کند تا با خلق محصولی نوآورانه، پاسخگوی یکی از نیازهای جامعه باشد. این ایده ای بود که کمپانی RED با تکیه بر آن، گوشی هوشمند Hydrogen One را طراحی کرد. ایده ای که در نهایت به شکستی مطلق منجر شد؛ به طوری که محصول نهایی ضمن اینکه در انجام ماموریت اصلی خود ناموفق بود، قیمت بالایی هم داشت و کسی نسبت به آن رغبتی نشان نمی‌داد.

پیش از عرضه گوشی هیدروژن یک، کمپانی RED عنوان یکی از برندهای مطرح در حوزه دوربین‌های دیجیتال را یدک می‌کشید. به همین جهت، انتظارات از نخستین تجربه این کمپانی در عرصه گوشی‌های هوشمند بسیار بالا بود. با این وجود، محصول نهایی آن‌ها به جای ارائه دوربین‌هایی باکیفیت، صفحه نمایشی عجیب و غریب و هولوگرافیک داشت که بسیاری از کاربران با نگاه کردن مداوم به آن دچار سرگیجه می‌شدند.

علاوه بر این، تکنولوژی ۴V این گوشی که محور اکثریت مانورهای تبلیغاتی RED بود، تنها با اپلیکیشن‌هایی خاص سازگار بود. این گوشی همچنین ابعاد بزرگ و دکمه‌هایی کوچک داشت که ارگونومی آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دادند. با کنار هم قرار دادن این ایرادات ریز و درشت و در نظر گرفتن برچسب قیمتی ۱۶۰۰ دلاری این محصول، عدم استقبال از این گوشی کاملا قابل پیش بینی به نظر می‌رسید. بد نیست بدانید که این کمپانی اکنون تمام تمرکز خود را بر روی عرضه دوربین‌های حرفه‌ای قرار داده است و به طور کامل از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده است.

آیفون ۶

خم شدن آیفون 6

اپل آغازگر مسیری بود که منجر به پیشرفت امروز گوشی‌های هوشمند بود.‌ از طرف دیگر، این کمپانی همواره به ساخت گوشی‌های با کیفیت سرآمد مشهور است. همین امر باعث می‌شود که کوچکترین ایراد در این محصولات باعث ناامیدی بسیاری از هواداران شود.

پس از عرضه آیفون ۶ گزارش‌های متعددی مبنی بر خم شدن این گوشی اثر فشارهای کوچک از سمت کاربران به گوش رسید. این مساله، کمی بعد و پس از انتشار یک ویدیو از نتیجه فاجعه‌بار تست خمش آن رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت. البته گوشی، تحت این فشارها نمی‌شکست، اما از وسط قاب و ناحیه ای نزدیک به کلیدهای کنترل صدا به طور ناخوشایندی خم می‌شد! کمی بعد هم از کار افتادن حسگر لمسی این گوشی در برخی نواحی در اثر خم شدن، به مشکلات این گوشی افزود.

اوضاع زمانی بدتر شد که برخی گزارش‌های داخلی لو رفته از اپل، حاکی از این بودند که این کمپانی، خود از مشکلات آیفون ۶ خبر داشته است! راهکار اپل برای رفع مشکل خم شدن آیفون ۶ و یا از کار افتادن پانل لمسی آن، تعویض گوشی بود که با توجه به منقضی شدن زمان گارانتی اکثر کاربران، چندان به مذاق آن‌ها خوش نیامد. این مساله، تا حد زیادی به اعتبار اپل لطمه زد و ناراحتی تعداد زیادی از کاربران وفادار اپل را در پی داشت. با این حال، اپل توانست اشتباه خود را جبران کند و همچنان بر مسند قدرت باقی بماند.‌

HTC EVO 3D

10 مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

تجربه استفاده از تکنولوژی تصاویر سه بعدی را باید نقطه سقوط بسیاری محصولات و کمپانی‌ها دانست. اچ تی سی یکی از این قربانیان استفاده نابجا از تکنولوژی تصاویر ۳D در یک گوشی هوشمند بود و HTC EVO 3D محصولی خلاقانه، جذاب و البته ناکارآمد بود که شکست سنگینی را به کمپانی سازنده تحمیل کرد.

داستان گوشی HTC EVO 3D از آنجا شروع شد که کمپانی‌های مطرح حوزه تکنولوژی سعی کردند تصویر سه بعدی را به یک تکنولوژی خواستنی برای مردم تبدیل کنند. گوشی هوشمند EVO از دوربینی با لنز دوگانه بهره می‌برد که قادر به ثبت عکس‌هایی با قابلیت تبدیل شدن به تصاویر سه بعدی بود. از حیث سخت افزاری، این گوشی همتراز با بسیاری محصولات دیگر بازار بود. از طرف دیگر، تعبیه دوربین سه بعدی باعث می‌شد که کیفیت تصاویر معمولی این گوشی پایین‌تر از رقبا باشد. همچنین، کمبود اپلیکیشن‌های اختصاصی پردازش و نمایش تصاویر سه بعدی نیز مشکل بزرگ دیگری بود که HTC EVO 3D با آن‌ها دست به گریبان بود.

این محصول، به خودی خود می‌توانست یک گوشی آبرومند از سوی اچ تی سی باشد. با این حال، افزودن تکنولوژی تصویربرداری سه بعدی باعث شد که این گوشی در ذهن بسیاری افراد به عنوان یک محصول بدردنخور شناخته شود. شاید یک گوشی بد را بتوان تا حدودی تحمل کرد؛ اما با یک گوشی بدردنخور چه باید کرد؟

V-Mobile N8-N

10 مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ

بسیاری از شما حتی نام برند V-Mobile را هم نشنیده اید. با این حال، این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به فروش گوشی‌های هوشمند مشغول بود. البته اینکه آیا این کمپانی، سازنده گوشی‌های هوشمند بود یا صرفا یک فروشنده، هنوز پاسخ مشخصی ندارد.

گوشی هوشمند N8-N این کمپانی برای مدت کوتاهی در آمازون نیز به فروش رسید. بررسی نظرات کاربران آمازون در خصوص این گوشی، به خوبی گویای دلیل حضور آن در صدر لیست بدترین گوشی های هوشمند تاریخ است. اکثر کاربران، از این گوشی به عنوان یک محصول افتضاح و فاجعه نام بردند.

یکی از جالب‌ترین پدیده‌ها پیرامون این گوشی، خاموش شدن ناگهانی آن تنها چند دقیقه پس از روشن شدن برای بار اول بود. این مشکل نه یک بار، بلکه برای گروه بزرگی از خریداران بدشانس این محصول اتفاق افتاد. بر همین اساس، بسیاری از فعالان حوزه گوشی‌های هوشمند، به این نتیجه رسیدند که اگر گوشی V-Mobile N8-N تنها چند دقیقه پس از روشن شدن برای اولین بار خاموش شود، احتمالا برای دریافت عنوان بدترین گوشی هوشمند تاریخ رقبای چندانی ندارد!

شما در خصوص بدترین گوشی‌های هوشمند تاریخ چه نظر دارید؟ آیا با محصولات حاضر در این متن موافقید؟ به نظر شما جای کدام محصول در این لیست خالی است؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.