تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر : 15756

۱۰ دانستنی مهم درباره مصرف روزانه عسل

۱۰ دانستنی مهم درباره مصرف روزانه عسل

۱۰ دانستنی مهم درباره مصرف روزانه عسل آیا شما هم از علاقه‌مندان به مصرف عسل هستید؟ بد نیست با ۱۰ مورد از دانستنی‌های مهم درباره مصرف روزانه عسل، آشنا شوید.
عسل یک محصول معجزه‌آسا بوده که هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده موضعی، مفید است. عسل شیرین و خوشمزه بوده و به راحتی می‌تواند جایگزینی برای قند در بسیاری از غذاها شناخته شود. بر اساس نقاشی‌های کشف شده از یک غار ۸ هزار ساله در والنسیا اسپانیا، می‌توان گفت عسل از آن زمان تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این که پزشکان توصیه می‌کنند مصرف قند را به طور جدی محدود کنید، اما شما می‌توانید عسل طبیعی را بدون هیچگونه نگرانی مصرف کنید.
۱: افزایش انرژی عسل را می‌توان یک غذای عالی برای صبحانه یا یک وعده غذایی قبل از انجام تمرینات ورزشی دانست. برای افزایش انرژی بدن، نیازمند گلوکز خواهید بود. عسل دارای رتبه‌بندی شاخص گلیسمی ۴۳ بوده که باعث می‌شود یک ماده غذایی گلیسمی متوسط به حساب آید. این ماده قادر است انتشار گلوکز را در خون شما تا زمانی که انرژی پایداری داشته باشید، کند کند، اما هیچگونه شوک قندی نداشته باشید.
۲: ریکاوری سریع‌..

۱۰ دانستنی مهم درباره مصرف روزانه عسل

آیا شما هم از علاقه‌مندان به مصرف عسل هستید؟ بد نیست با ۱۰ مورد از دانستنی‌های مهم درباره مصرف روزانه عسل، آشنا شوید.

عسل یک محصول معجزه‌آسا بوده که هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده موضعی، مفید است. عسل شیرین و خوشمزه بوده و به راحتی می‌تواند جایگزینی برای قند در بسیاری از غذاها شناخته شود. بر اساس نقاشی‌های کشف شده از یک غار ۸ هزار ساله در والنسیا اسپانیا، می‌توان گفت عسل از آن زمان تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این که پزشکان توصیه می‌کنند مصرف قند را به طور جدی محدود کنید، اما شما می‌توانید عسل طبیعی را بدون هیچگونه نگرانی مصرف کنید.

۱: افزایش انرژی

عسل را می‌توان یک غذای عالی برای صبحانه یا یک وعده غذایی قبل از انجام تمرینات ورزشی دانست. برای افزایش انرژی بدن، نیازمند گلوکز خواهید بود. عسل دارای رتبه‌بندی شاخص گلیسمی ۴۳ بوده که باعث می‌شود یک ماده غذایی گلیسمی متوسط به حساب آید. این ماده قادر است انتشار گلوکز را در خون شما تا زمانی که انرژی پایداری داشته باشید، کند کند، اما هیچگونه شوک قندی نداشته باشید.

۲: ریکاوری سریع‌تر بعد از تمرینات

عسل

عسل را می‌توان یک انتخاب عالی برای وعده غذایی بعد از تمرینات ورزشی است. بدن شما پس از ورزش برای پر کردن انرژی تخلیه شده نیازمند گلوکز اضافی است. ماهیچه‌های بدن شما به منظور بازسازی به دنبال جایگزینی گلیکوژن هستند. مصرف برخی عسل‌ها بدون تعیین شرایط برای بروز قند، هر دو کار را انجام می‌دهند.

۳: حفظ سلامت گوارش

یک قاشق غذاخوری عسل می‌تواند از داروها، موثرتر باشد. عسل می‌تواند باعث بهبود شرایط گاز معده، سوء هاضمه، زخم‌ها و رفلاکس اسید باشد. عسل را با لیمو یا دارچین مخلوط کنید تا بدین ترتیب، التهاب و درد شکم را به طور کامل از بین ببرید و درمان کنید. آنزیم‌های موجود در عسل هم از سلامت روده شما پشتیبانی می‌کنند و این در حالی‌ست که ما هنوز متوجه نشدیم میکروب معده در عملکرد فیزیولوژیکی چه تاثیری دارد، اما می‌دانیم که برقراری تعادل اهمیت زیادی دارد.

۴: خواب راحت

عقل حکم می‌کند که نباید قبل از خواب، شیرینی زیادی مصرف کرد و این هنوز هم یک توصیه بسیار خوب شناخته می‌شود، اما آیا می‌دانید بدن شما به منظور مدیریت موثر وظایف خواب، نیازمند انرژی زیادی است؟ بدیهی است که باید تنفس خود را حفظ کرده و قلب شما به فعالیت خود ادامه دهد، اما مغز هم مشغول پردازش و ذخیره کردن وقایع روز است. در صورتی که یک قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنید، باعث تحریک تولید ملاتونین خواهید شد؛ این یک ماده شیمیایی بوده که باعث می‌شود بدن بتواند به راحتی به خواب برود. آزاد شدن پایدار گلوکز، انرژی شما را خواهد سوزاند.

۵: بهبود حافظه

عسل و بهبود حافظه

نتایج مطالعات متعددی نشان داده‌اند مصرف عسل می‌تواند باعث کاهش استرس اکسیداتیو روی مغز باشد که نتیجه‌ای به غیر از بهبود شرایط حافظه را به دنبال نداشت. این همه چیز نیست و یک مطالعه آرژانتینی درباره ترکیب شیمیایی عسل نشان داد که می‌تواند به ساخت و توسعه سیستم عصبی مرکزی کودکان و همچنین بهبود حافظه و یادگیری کمک کند. بنابراین در صورتی که سن شما در حال افزایش است، باید بدانید مصرف عسل می‌تواند حافظه شما را قوی کند.

۶: کاهش وزن

کاهش وزن با عسل

شکر سفید را می‌توان محصولی کاملا تصفیه شده معرفی کرد که حاوی کالری خالی است. از طرف دیگر، این ماده خوراکی به همراه کالری حاوی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنزیم‌ها است. جایگزینی شکر سفید با عسل، سطح تری گلیسیرید کاهش یافته و فعالیت متابولیک بدن، آغاز خواهد شد.

۷: افزودن ابزار قدرتمند به مجموعه کمک‌های اولیه

خاصیت ضدعفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل، آن را برای استفاده موضعی و همچنین بسیاری از موارد درونی بدن، منحصر به فرد کرده است. آنتی اکسیدان‌ها به بهبودی پوست چروک یا سوخته کمک خواهند کرد و حتی ممکن است باعث کاهش ظاهر زخم‌ها شوند. خاصیت ضد باکتریایی در کاهش آکنه موثر است و نشان داده که روغن اضافی را جذب کرده و تعادل رطوبت پوست را تنظیم می‌کند.

۸: پایین آوردن سطح کلسترول

کاهش کلسترول با عسل

عسل حاوی کلسترول نیست و تصور می‌شود که مواد آن می‌توانند در کاهش سطح کلسترول بدن، موثر باشند. خوردن مقدار کمی از آن در طول روز، سطح ترکیبات آنتی اکسیدانی بدن را افزایش می‌دهد و این مسئله در کاهش کلسترول، تاثیر جدی دارد. همچنین نتایج تعداد زیادی از مطالعات هم نشان‌دهنده کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) با مصرف عسل طبیعی است.

۹: کاهش علائم آسم

کاهش علائم آسم با عسل

سال‌های زیادی است که از عسل برای تسکین گلو درد استفاده می‌کنند، اما ممکن است به منظور کاهش علائم، علی‌الخصوص در شب هم کمک کند. مطالعات زیادی نشان داده‌اند مصرف چند قاشق چای‌خوری عسل قبل از خواب، ممکن است موجب کاهش التهاب در لوله‌های برونشیت (مجاری هوایی داخل ریه‌ها) شود و به شکسته شدن مخاط کمک کند که باعث دشوار شدن تنفس هستند. یکی از مطالعات خاص انجام شده نشان می‌دهد عسل را باید با دکسترومتورفان مصرف کرد؛ این یک ماده موثر در اکثر داروهای سرکوب‌کننده سرفه است. نتایج این آزمایش به خوبی کاهش شدت و فراوانی سرفه در طول شب با مصرف عسل را تایید می‌کند.

۱۰: آلرژی

آلرژی به زنبور و عسل

در حالی که عسل را می‌توان یک محصول شگفت‌انگیز و موثر برای سلامتی توصیف کرد، اما برخی افراد به آن آلرژی دارند. در صورتی که قبلا به نیش زنبورها حساسیت داشته‌اید، مصرف روزانه عسل توصیه نمی‌شود. توجه داشته باشید که مزایای سلامتی عسل، بیشتر به عسل خام اشاره دارد که فرآوری نشده باشد. عسل فرآوری شده سبک هم دارای مزایای سلامتی است. با این حال، برخی تولیدکنندگان بزرگ تجاری، عسل خام را به شدت پردازش می‌کنند و آن را با موادی همانند شربت ذرت فروکتوز، رقیق می‌کنند. این کار نه تنها مزایای متابولیکی این خوراکی را از بین می‌برد، بلکه بسیاری از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها را هم نابود خواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.