تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۴۷
کد خبر : 63306

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه در سال ۲۰۲۱

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه در سال ۲۰۲۱

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه در سال ۲۰۲۱ بازار خودروهای اسپرت، داغ تر از همیشه شده است. شرکت های سازنده تمرکز خود را بر سرعت و قدرت بیشتر خودرو هاگذاشته‌اند. در ادامه با ۱۰ خودرو اسپرت پرطر..

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه در سال ۲۰۲۱

بازار خودروهای اسپرت، داغ تر از همیشه شده است. شرکت های سازنده تمرکز خود را بر سرعت و قدرت بیشتر خودرو هاگذاشته‌اند. در ادامه با ۱۰ خودرو اسپرت پرطرفدار که می‌توانید در سایر کشورها با قیمت منطقی خریداری کنید آشنا می‌شویم.

وقتی صحبت از نهایت لذت رانندگی در یک جاده مستقیم و بلند می‌شود، شما چه خودرویی را برای این کار انتخاب می‌کنید؟ مطمئنا خودرو های اسپرت ژاپنی و آلمانی در صدر لیست شما قرار خواهند گرفت. ظاهر خشن، عملکرد درخشان در پیست، سربلند بودن در تست های رانندگی، قیمت مناسب برای جوانان و استهلاک نسبتا پایین باعث شده که خودرو های اسپرت ژاپنی و آلمانی حتی در بازار دست دوم هم طرفداران خود را داشته باشند. این رقابت در سال‌های اخیر بسیار نزدیک شده است.

خودرو اسپرت - بزرگراه 104 نیومکزیکو

بزرگراه ۱۰۴ نیومکزیکو – لاس وگاس

خودرو های اسپرت امروزی، بسیار نرم تر و مهربان تر از اجداد خود هستند و گاهی حتی می‌توانند گزینه‌ای برای استفاده روزمره هم باشند. هرچند که قیمت بالا، هنوز هم جزو ویژگی‌های این دسته از خودروها محسوب می‌شود. اما در سال‌های گذشته، شاهد تولید خودرو های اسپرت، با قیمت رقابتی و قابلیت شخصی سازی شگفت انگیزی بودیم.

خودروهای اسپرت پرطرفدار در دنیا با قیمت منطقی

شاید قیمت هایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم شما را کمی شگفت زده کند ولی در هرصورت این خودرو ها در بازه قیمت خوبی قرار دارند.

۱۰- هوندا سیویک تایپ R؛ قیمت ۳۹,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - هوندا سیویک

خودرو اسپرتی که جرمی کلارکسون در زمان رانندگی با آن سکوت کرد و ترجیح داد فقط از راندن آن لذت ببرد. ‌ هوندا سیویک تایپ R یکی از محبوب‌ترین هات هچ های بازار آمریکا به شمار می‌رود. هات هچ، همان خودرو های هاچ بکی هستند که عملکرد فنی آن‌‍‌ها یک سر و گردن بالاتر از هاچ بک های معمولی قرار دارد.

خودرو اسپرت - هنودا سیویک تایپ r

موتور ۲ لیتری این خودرو با آرایش ۴ سیلندر خطی، تمام ۳۶۰ اسب بخار خود را به چرخ های جلو می‌فرستد و مصرف سوخت ترکیبی ۹.۵ L/100KM را دارد.

هوندا سیویک تایپ R، بازار دست دوم بسیار خوبی هم دارد و جوانان و تیونر ها، شیفته‌ آن هستند.

۹- هیوندا ولستر N – قیمت ۳۳,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - هیوندا ولستر N

کره با ایده های جذاب خود، همیشه بازار خودرو های اسپرت را رقابتی نگه داشته است. تمام مطالب تبلیغاتی که در مورد هیوندا ولستر N گفته می‌شد حقیقت دارد. کاریزماتیک بودن چیزی نیست که در بازار اسپرت های هاچ بک به دنبال آن باشید اما هیوندا ولستر N، این ویژگی را در کنار سرزنده بودن به مالک خود می‌دهد.

خودرو اسپرت - هیوندا ولستر N

موتور ۲ لیتری توربوشارژ این خودرو با آرایش ۴ سیلندر خطی، ۲۷۵ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور خود را به چرخ های جلو می‌فرستد. گیربکس این خودرو از نوع ۶ سرعته دستی است که واقعا حس تمام نقاط مسیر را به شما منتقل می‌کند. البته با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دو کلاچه را هم داشته باشید.

شرکت کره ای هیوندا، این موشک زمین به زمین خود را با قیمت ۳۳,۲۵۵ دلار در نسخه گیربکس دستی و ۳۴,۷۴۵ دلار با گیربکس اتوماتیک، روانه بازار کرده است.

۸- نیسان ۳۷۰Z – قیمت ۳۰,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - نیسان z370

این خودرو به قدری خوب است که طراحان ژاپنی آن ترجیح دادند چیزی به ظاهر فست بک آن اضافه نکنند و مشتریان هم از این موضوع خوشحال هستند. البته به تازگی نسخه جدیدی از سری نیسان Z به بازار آمریکا راه پیدا کرده که منتقدان و طرفداران خود را دارد.

خودرو اسپرت - نیسان z370

نیسان، خود را درگیر مسائل محیط زیستی نکرده و هنوز موتور نیسان ۳۷۰Z از نوع ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳.۷ لیتر است. عملکرد بی‌نظیر سیستم تعلیق و دیفرانسیل عقب نیسان ۳۷۰Z، باعث شده که رانندگان حرفه ای دریفت به سراغ آن بیایند. همچنین پیشرانه این خودرو به شدت مقاوم است و دور های موتور بالا در مدت طولانی آسیبی به نیسان ۳۷۰Z وارد نمی‌کند.

۷- سوبارو BRZ – قیمت ۲۹,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - سوبارو brz

ظاهر به شدت تهاجمی سوبارو BRZ در کنار عملکرد فنی تحسین شده آن باعث شده که آرزوی بسیاری از جوانان باشد. شرکت سوبرا تصمیم گرفته که زمان بیشتری برای طراحی مدل جدید سوبارو BRZ صرف کند و فعلا خبری از تاریخ عرضه مدل جدید آن در دسترس نیست.

سوبارو BRZ قطعا سریع‌ترین خودرو لیست ما نیست اما نقطه ثقل پایین موتور آن باعث شده که تجربه سواری و دریفت بسیار نرمی ارائه کند. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۲ لیتر و آرایش تخت داریم که قدرت ۲۵۰ اسب بخار را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. سوبارو BRZ در دو مدل پایه و Ts در بازار خودرو فروخته می‌شود. مدل پایه قیمت ۲۸,۸۴۵ دلار دارد و برای داشتن مدل Ts باید مبلغ ۳۲,۳۹۵ دلار پرداخت کنید.

۶- فولکس واگن GTI – قیمت ۲۹,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - فولکس واگن gti

خودرو های اسپرت، مدت زیادی روی خط تولید باقی نمی‌مانند و معولا زود از خط تولید خارج می‌شوند یا جای خود را به مدل های دیگر می‌دهند. فولکس واگن GTI بدون توجه به این قانون به مدت ۴۰ سال، روی خط تولید شرکت آلمانی فولکس جا خوش کرده و فعلا هم قصد بازنشستگی ندارد. ظاهر فولکس واگن GTI دقیقا همان چیزی است که وقتی به آلمان فکر می‌کنید در ذهنتان نقش می‌بندد. با پرستیژ و کاریزماتیک.

خودرو اسپرت - فولکس واگن gti

قلب متحرک این المانی جذاب، یک موتور ۲ لیتری با آرایش ۴ سیلندر خطی است که قدرت ۲۴۲ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. فولکس واگن برای GTA، دو گیربکس دستی ۶ سرعته و گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه را در نظر گرفته است. شما می‌توانید مدل S فولکس واگن GTI را با قیمت ۲۸,۶۹۵ دلار خریداری کنید. مدل‌‌های SE و نسخه مخصوص اتوبان، به ترتیب ۳۲,۶۶۵ دلار و ۳۶,۹۴۵ دلار قیمت دارند.

۵- دوج چلنجر – قیمت ۲۸,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - دوج چلنجر

خودرو آمریکایی؛ جاده‌‌های آمریکایی. آخرین نسل آلفا های واقعی سرزمین فرصت ها. خودروهای اسپرتی که مصرف سوخت و حجم موتور را فدای چیزی نمی‌کردند. دوج چلنجر از محبوب‌ترین خودروهای عضلانی آمریکایی است که از هیچ‌کدام از قواعد دنیای خودروهای اسپرت پیروی نمی‌کند و کاریزمای خود را دارد. مسابقات درگ، فستیوال های تیونینگ و جاده های بلند و مستقیم، مکان‌هایی هستند که به احتمال زیاد دوج چلنجر در آن‌ها دیده می‌شود.

خودرو اسپرت - دوج چلنجر

دوج چلنجر در نسخه های پایه با موتور ۶ سیلندر خورجینی و حجم ۳.۶ لیتر با قدرت ۳۰۳ اسب بخار در دسترس است. اما موتور ۸ سیلندر خورجینی همی (Hemi) ساخت شرکت کرایسلر، جذبه‌ای غیر قابل توصیف به چلنجر می‌دهد.

۴- سوبارو WRX – قیمت ۲۸,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - سوبارو wrx

وقتی به دنبال خودرو اسپرتی می‌گردید که شرایط استفاده روزمره هم داشته باشد، بدون شک سوبارو WRX در لیست شما قرار خواهد گرفت. گشتاور عالی در دور موتور پایین، ظاهر اسپرت با خطوط شکسته و فضای سرنشین کافی در کنار سیستم تمام چرخ محرک (AWD) دقیقا نیاز شما را برآورده می‌کند.

خودرو اسپرت - سوبارو wrx

پیشرانه سوبارو WRX از نوع ۴ سیلندر تخت توربوشارژر است که قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۸۷ نیوتن متری را برای راننده خود فراهم می‌کند. گیربکس CVT 6 سرعته به کمک جیپ مالک سوبرا WRX می‌رود و هزینه‌‌های نگه‌داری را کاهش می‌‌دهد. قیمت تمام شده‌ برای این نسخه ۲۷,۴۹۵ دلار است. مدل دیگر و قوی‌تر این خودرو با نام سوبارو WRX STI در بازار به فروش می‌رسد و قیمت بالاتری دارد.

۳- فورد موستانگ – قیمت ۲۷,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - فورد موستانگ

خودرو محبوب پسرهای زورگوی آمریکایی. فورد موستانگ از آن خودروهایی است که توجه کمی به سایر سرنشینان دارد و کاملا در اختیار راننده است.

فورد موستانگ با پیشرانه های زیادی به بازار عرضه شده. مدل پایه آن یک موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری در کنار توربوشارژ باکیفیت آمریکایی دارد که متصل به یک گیربکس ۶ سرعته است. سیستم لانچ کنترل کمک زیادی به برنده شدن موستانگ در مسابقات درگ کرده است.

مدل پایه موستانگ ۲۷,۱۵۵ دلار قیمت دارد.

۲- مزدا میاتا MX-5 – قیمت ۲۷,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - مزدا میاتا

نمی‌شود که از خودروهای اسپرت صحبت کنیم و حرفی از مزدا نزنیم. میاتا نسلی از خودروهای مزدا است که انگار با مالک خود صحبت می‌کند. امکان ندارد به فستیوال‌‌های خودرویی در آمریکا بروید و چند میاتا نبینید. سری خودروهای، میاتا قابلیت شخصی سازی فوق‌العاده‌ای دارد.

خودرو اسپرت - مزدا میاتا

موتور با دوام مزدا میاتا MX-5 از نوع ۴ سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر است. قدرت پیشرانه میاتا برابر ۱۸۱ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور است. این اعداد شاید در حد یک خودرو اسپرت نباشد ولی باور کنید هیچ محدودیتی برای تیونینگ کردن میاتا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ریماک نورا به عنوان سریع ترین خودرو دنیا انتخاب شد

۱- شورلت کامارو – قیمت ۲۵,۰۰۰ دلار

خودرو اسپرت - شورلت کامارو

نسل کامارو ۵۰ سال روی خط تولید شورلت بوده و هنوز هم برنامه‌ای برای پایان کار خود دارد و هر سال با مدل جدید؛ دل طرفداران خود را می‌برد. اگر کابین کوچک و فضای دید محدود راننده را کنار بگذاریم چیز دیگری برای انتقاد وجود ندارد.

خودرو اسپرت - شورلت کامارو

شورلت هم مانند فورد، احترام زیادی برای مشتریان خود قائل است و سلیقه همه را محترم می‌داند. شورلت برای کامارو، پیشرانه های ۶ و ۸ سیلندر را هم در نظر گرفته است. نسخه پایه کامارو با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به فروش می‌رسد. در این نسخه، گیربکس ۶ سرعته دستی وظیفه انتقال ۲۷۵ اسب بخار را به چرخ‌‌های عقب بر عهده دارد.

منبع :hotcarsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.