تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 67481

۱۰ جنگ افزار ترسناکی که جنگ جهانی دوم آن‌ها را به انسان‌ها هدیه داد

۱۰ جنگ افزار ترسناکی که جنگ جهانی دوم آن‌ها را به انسان‌ها هدیه داد

۱۰ جنگ افزار ترسناکی که جنگ جهانی دوم آن‌ها را به انسان‌ها هدیه دادترسناک ترین جنگ افزارهای تاریخ در طول جنگ جهانی دوم تولید گردید و خوشبختانه به توانایی‌های اکثر آن‌ها پی برده نشد. در این مطلب ۱۰ مور..

۱۰ جنگ افزار ترسناکی که جنگ جهانی دوم آن‌ها را به انسان‌ها هدیه داد

ترسناک ترین جنگ افزارهای تاریخ در طول جنگ جهانی دوم تولید گردید و خوشبختانه به توانایی‌های اکثر آن‌ها پی برده نشد. در این مطلب ۱۰ مورد از این جنگ افزارها را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

در جنگ جهانی دوم تکنولوژی سهم بسزایی داشت. در طول این شش سال که ضدیت‌ها بیداد می‌کردند، فناوری‌های نظامی با پیشرفت قابل توجهی همراه بود و گاهی حتی فراتر از حد خود پیش می‌رفت؛ زیرا نیروهای متفقین و نیروهای متحدین حداکثر تلاش خود را می‌کردند تا یک دیگر را کنار بگذارند.

با پایان جنگ جهانی دوم، چشم انداز جنگ برای همیشه تغییر کرد و بسیاری از اختراعاتی که در طول این جنگ به ثبت رسیدند، در جنگ‌ها و درگیری‌های پس از آن نیز مورد استفاده قرار گرفتند. برخی از جنگ افزارها و سلاح‌هایی که در طول شش سال جنگ جهانی دوم ساخته شدند، بسیار ترسناک و وهم انگیز هستند.

در این مطلب ده مورد از ترسناک ترین این جنگ افزارها لیست شده است. هر دو جبهه در این جنگ، جنگ افزار و سلاح‌هایی ساختند که برای طرف مخالفشان فوق العاده ترسناک بود؛ اگرچه خوشبختانه به توانایی‌های اکثر آن‌ها پی برده نشد. هنگامی که به برخی از این جنگ افزارها می‌نگریم، این فکر به ذهنمان خطور می‌کند که اگر جنگ جهانی دوم چند سال بیشتر ادامه می‌یافت، چه اتفاقی می‌افتاد و عواقب آن چه بود، زیرا تکنولوژی به حدی در حال پیشرفت بود که اصلاً سابقه نداشت.

در ادامه ۱۰ جنگ افزار ترسناکی که جنگ جهانی دوم آن‌ها را به انسان‌ها هدیه داد معرفی خواهیم کرد. با گجت نیوز همراه باشید.

موشک وی-۲ (V-2 rocket)

موشک وی-۲

برای بزرگنمایی روی عکس کلید کنید.

موشک وی-۲ احتمالاً یکی از جنگ افزارهایی بود که در طول جنگ جهانی دوم نیروهای متفقین را بیشتر از همه آزار داد. این جنگ افزار در واقع اولین موشک بالستیک قاره پیما در جهان بود و آلمان از آن تا حدودی علیه شهرهایی مانند لندن استفاده کرد.

اگر نازی‌ها زودتر فناوری موشک وی-۲ را توسعه می‌دادند، فقط خدا می‌دانست که جنگ چطور پیش می‌رفت.

زیردریایی کلاس آی-۴۰۰ (I-400-class submarine)

زیردریایی کلاس آی-۴۰۰

همانطور که جنگ اقیانوس آرام ادامه داشت، نیروی دریایی ژاپن به دنبال راه‌هایی برای غلبه بر ایالات متحده آمریکا بود. یکی از ایده‌های دیوانه وار آنان، ساخت یک ناو هواپیمابر زیردریایی غول پیکر بود که بتواند مخفیانه به سواحل ایالات متحده برسد و هواپیما را برای حمله به شهرها و بنادر ایالات متحده روانه کند.

این جنگ افزار در اواسط دهه ۱۹۴۰ میلادی طراحی گردید، اما برای تغییر دادن جریان جنگ خیلی دیر آماده شد. تنها سه عدد از این زیردریایی ساخته شد که پس از تسلیم شدن ژاپن، هر سه به دست نیروهای ایالات متحده افتاد و همه آن‌ها پس از برسی منهدم و غرق شدند.

نبردناو یاماتو (The IJN Yamato)

در بین تمام جنگ افزارهایی که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد، نبردناو یاماتو یکی از بی‌نقض‌ترین آن‌ها بود. او و نبردناو خواهر خوانده‌اش نبردناو موساشی، سنگین‌ترین و پرقدرت‌ترین نبردناوهایی بودند که تاکنون ساخته شده‌اند.

یاماتو در راه ماموریت یک طرفه به اوکیناوا در سال ۱۹۴۵ از بین رفت، جایی که توسط زیردریایی‌ها و هواپیماهای آمریکایی غرق شد. این کشتی در دنیا دو بار ساخته شده و بهترین کشتی جنگ جهانی دوم است و در سال ۱۹۸۵ در اوکیناوا ژاپن در زیر آب، شکسته‌های یاماتو را پیدا کردند.

ژرمن تایگر یک (German Tiger I)

ژرمن تایگر یک احتمالاً شناخته‌شده ترین تانک جنگ جهانی دوم بوده و جنگ افزاری است که برای خود فرقه و طرفدار پیدا کرد. این تانک به دلیل داشتن توپ هشتاد و هشت میلی‌متری و زره‌های قوی، به تانکی شکست دادن آن تقریباً غیرممکن بود شهرت داشت.

البته این جنگ افزار نقاط ضعفی هم داشت که آن‌ها می‌توان به مصرف سوخت بالا و هزینه نگه‌داری بالا اشاره کرد؛ همچنین نیروهای آلمانی نتوانستند به اندازه کافی از این تانک برای رقابت با تانک تی-۳۴ ساخت شوروی و تانک ام۴ شرمن آمریکایی بسازند.

کروکودیل چرچیل (Churchill Crocodile)

چرچیل به تنهایی یکی از ترسناک‌ترین تانک‌های بریتانیا بود، اما وقتی به شعله‌افکن مجهز گردید و کروکودیل چرچیل نام گرفت، ترسناک‌تر هم شد.

از این تانک برای نابودی و سوزاندن موانع و حصارها استفاده می‌شد و هر نیرو و سربازی که جرأت نزدیک شدن به این تانک را می‌کرد، در کسری از ثانیه آتش می‌گرفت. همین که نام کروکودیل به این تانک اضافه گردید، به اندازه کافی هشدار خوبی برای نیروهای متحدین بود.

همچنین بخوانید:

شکار تصویر بمب افکن ترسناک آمریکایی در گوگل مپ

کروکودیل شعله‌افکن شرمن (Sherman Flamethrower Crocodile)

شاید بتوان گفت شعله‌افکن شرمن حتی از تانک چرچیل نیز ترسناک‌تر بود. چیزی که اوضاع را بدتر کرد این بود که از این جنگ افزار در طول جنگ اقیانوس آرام، در جنگل‌ها استفاده می‌شد.

دیدن چیزی که همه چیز در اطراف شما را می‌سوازند و به خاکستر تبدیل می‌کند، مطمئناً منظره‌ای وحشتناک دارد. این جنگ افزار همچین میزان تطبیق پذیری تانک‌های شرمن و سازگاری آن را نشان داد.

یونکرس یو ۸۷ اشتوکا (Junkers Ju 87 Stuka)

اشتوکا خود به تنهایی یک هواپیمای بی خطر و ساده تلقی می‌شد، اما یک هواگرد بمب افکن شیرجه‌رو بسیار مؤثر بود. این هواپیما احتمالاً یکی از بهترین جنگ افزارهای جنگ جهانی دوم است که می‌توانست بمب‌ها را با دقت زیاد پرتاب کند، اما چیزی که آن را وحشتناک می‌کرد آژیر آن بود.

هنگامی که این هواپیما وارد شیرجه می‌شد، یک آژیر با افزایش سرعت صدایش بیشتر می‌شد و اگر نمی‌شد هواپیما را از سطح زمین رویت کرد، یکی از ترسناک‌ترین چیزهایی بود که یک سرباز مجبور بود با آن مبارزه کند.

نگاهی به موشک‌های پدافند هوایی پس از جنگ جهانی دوم

قایق‌های زیر آبی (The U-Boats)

جنگ افزارها

قایق‌های زیر آبی از نظر زیبایی شناختی سلاح ترسناکی نبود؛ هر چند آنچه وحشتناکش می‌کرد تخریبی بود که این زیردریایی‌های آلمانی می‌توانستند در کشتیرانی نیروهای متفقین منجر شوند. کاروان‌ها دائماً به وسیله این جنگ افزار مورد حمله قرار می‌گرفتند و هدف آلمان این بود که بریتانیا را از گرسنگی مجبور به تسلیم کند و دشمن را از این طریق ترساند.

جنگ افزارها

خوشبختانه، این جنگ افزار به لطف جیره‌ بندی آنچنان که باید مورد استفاده قرار نگرفت و خیلی زود تأثیر قایق‌های زیر آبی با اسکورت کاروان‌هایی که توسط ناوشکن‌های مجهز به سونار و سایر کشتی‌های نیروی دریایی انجام می‌شد، کمرنگ گردید.

کینگ تایگر (The King Tiger)

جنگ افزارها

تانک کینگ تایگر یا تایگر دوم، یکی دیگر از ترسناک‌ترین جنگ افزارهای جنگ جهانی دوم است. این تانک مدل بهبود یافته تانک تایگر یک بوده که با استفاده از زره شیب دار به یک جنگ افزار فوق العاده ترسناک بدل گشت.

جنگ افزارها

آلمانی‌ها فقط توانستند حدود ۴۹۲ عدد از این تانک را بسازند و چون خیلی دیر وارد جنگ شد، واقعاً تأثیری نداشت.

تانک تی-۳۴ (The Soviet T-34)

جنگ افزارها

تانک تی-۳۴ تقریباً یک جنگ افزار ساده بود، اما در عکس فوق به زره شیب دار آن نگاه کنید. این اولین تانک روسی بود که توانایی حمله رودررو به پانزرها، تانک‌های آلمان در جنگ جهانی دوم، و ژرمن تایگر را داشت.

جنگ افزارها

آن زره شیبدار بیشتر گلوله‌های شلیک شده به تانک را منحرف می‌کرد. این تانک همچنین دومین تانک پرتیراژ تاریخ بعد از تانک تی-۵۴ است که آن هم بر اساس طرح تی-۳۴ در شوروی ساخته شد. از سال ۱۹۴۱ تا پایان سال ۱۹۴۵ بیش از ۵۷ هزار دستگاه تی-۳۴ ساخته شد.

منبعHotCarsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.