تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 584171

یک گونه جدید جانوری در اعماق اقیانوس آرام کشف شد

یک گونه جدید جانوری در اعماق اقیانوس آرام کشف شد

یک گونه جدید جانوری در اعماق اقیانوس آرام کشف شد یک گونه جدید بسیار عجیب و غریب در اعماق اقیانوس آرام کشف شد. این موجود دریایی غول پیکر شاخک دار، محققان را سردرگم کرده است. تیمی از دانشمندان هنگامی که سوار بر کشتی تحقیقاتی خود بودند،‌ به طور اتفاقی یک گونه جدید جانوری را در

یک گونه جدید جانوری در اعماق اقیانوس آرام کشف شد

یک گونه جدید بسیار عجیب و غریب در اعماق اقیانوس آرام کشف شد. این موجود دریایی غول پیکر شاخک دار، محققان را سردرگم کرده است.

تیمی از دانشمندان هنگامی که سوار بر کشتی تحقیقاتی خود بودند،‌ به طور اتفاقی یک گونه جدید جانوری را در اعماق اقیانوس آرام کشف کردند. این جانور دریایی بسیار عجیب به نظر می‌رسد و تعجب محققان را برانگیخته است.

دانشمندان اخیرا سوار بر کشتی تحقیقاتی خود بودند و هنگام اسکن کردن کف اقیانوس به طور اتفاقی موفق به ثبت تصاویری از یک موجود عجیب و غول پیکر شدند.

دانشمندانی که روی قایق بودند، بسیار متعجب شدند و لحظاتی بعد یکی دیگر از همان موجودات عجیب را در همان نزدیکی مشاهده کردند؛ اما این بار موفق به گرفتن تصویر این موجود نشدند.

این گونه جدید در ۷ ژوئیه در عمق ۲۹۹۴ متر زیر سطح دریا و در نزدیکی یک کوه دریایی ناشناخته در شمال جانستون آنتول کشف شد. این منطقه، قلمرو ثبت نشده ایالات متحده و در واقع یک پناهگاه ملی حیات وحش در اقیانوس آرام در غرب هاوایی است.

این گونه جدید،‌ شاخک‌های ۴۰ سانتی متری و یک ساقه تقریبا ۲ متری دارد. همچنین به نظر می‌رسد که یک پولیپ تغذیه کننده با شاخک‌های خاردار، مانند گلبرگ‌های سیخ دار روی پلیپ وجود داشته باشند. این موجود به یک گل شباهت داشت و تقریبا به اندازه آر او وی (وسیله نقلیه قابل کنترل از راه دور زیردریایی یا چشم دریا) بود.

دانشمندان ابتدا مشکوک بودند که این موجود یک قلم دریایی solumbellula monocephalus باشد. این موجود بخشی از شاخه مرجانیان است. این گونه شامل موجوداتی مثل مرجان، هیدراس و چتر دریایی است.

اما نکته جالب اینجاست که قلم‌های دریایی تاکنون فقط در اقیانوس‌های اطلس و هند مشاهده شده بودند؛ بنابراین ممکن است، دانشمندان به یک گونه کاملا جدید برخورده باشند.

کشف گونه جدید اقیانوس آرام

استیو آسکاویچ (Steve Auscavitch) محقق اصلی این پروژه تحقیقاتی، زیست‌شناس اعماق دریا و محقق فوق دکترا در دانشگاه بوستون است. او این مشاهده را جذاب توصیف کرده و به مجله لایو ساینس می گوید:

گاهی با چیزی مواجه می‌شویم که هرگز انتظار آن را نداشتیم و این نوع مشاهدات اغلب قوی‌ترین نوع مشاهدات هستند. ما در حال نزدیک شدن به پایان سفر دریایی خود بودیم که ناگهان این دو جانور را مشاهده کردیم. این موجود بسیار عظیم و شگفت‌انگیز، اندازه آر او وی (ROV) ما بود.

آسکاویچ برای مطمئن شدن از این که این موجود، یک قلم دریایی و گونه‌ی مرجانی است از زیست‌شناسان نظر خواست. بر اساس اندازه بزرگ این حیوان، آسکاویچ حدس می‌زند که این یک موجود نسبتاً قدیمی و پیر است؛ اما او نتوانست سن خاصی را تخمین بزند.

قلم‌های دریایی در سن پنج یا شش سالگی به بلوغ می‌رسند و می‌توانند بیش از ۱۰ سال عمر کنند. آسکاویچ گفت که تا کنون این گونه هرگز در اقیانوس آرام مرکزی دیده نشده بود.

شش ماه قبل از کشف این تیم، دانشمندان در اسپانیا دو گونه جدید از قلم‌های دریایی را به عنوان solumbellula و pseudumbellula نام گذاری کردند. که مورد اول شامل گونه جدید می‌شود.

گونه جدید اقیانوس آرام

با این حال آسکاویچ معتقد است که باید تحقیقات بیشتری درباره این گونه انجام شود تا مشخص شود که آیا این اولین گونه‌ کاملا جدید در اقیانوس‌ها است یا خیر. او گفت:

این نوع یافته‌ها بسیار نادر هستند. هیجان‌انگیزترین بخش این تحقیق این است که مواجه شدن با این چیزها واقعا افق دید ما را درباره حیوان‌هایی که در اعماق دریا زندگی می‌کنند و وجود دارند،‌ گسترش می‌دهد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.