تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر : 71122

یک خودروی اقتصادی جدید امسال به بازار می‌آید؛ جایگزین پراید یا ارزان تر؟

یک خودروی اقتصادی جدید امسال به بازار می‌آید؛ جایگزین پراید یا ارزان تر؟

یک خودروی اقتصادی جدید امسال به بازار می‌آید؛ جایگزین پراید یا ارزان تر؟منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در جدیدترین مصاحبه خود از تولید یک خودروی اقتصادی جدید طی سال جاری خبر داد.
منوچهر..

یک خودروی اقتصادی جدید امسال به بازار می‌آید؛ جایگزین پراید یا ارزان تر؟

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در جدیدترین مصاحبه خود از تولید یک خودروی اقتصادی جدید طی سال جاری خبر داد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در جدیدترین مصاحبه خود با اشاره به این که وزارت صمت برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور تولید و عرضه خودروی اقتصادی و ارزان قیمت انجام داده است، بیان کرد تولید خودرو ارزان قیمت یکی از اصلی‌ترین اهداف تمام کشورهای جهان است و تنها مختص به ایران نیست؛ چرا که محصولات موجود در بازار پاسخگوی نیاز تنها ۲ میلیارد نفر هستند و سایر جمعیت جهان توانایی خرید آن‌ها را ندارند.

منطقی ادامه داد که صنعت خودروسازی دنیا هم‌اکنون در دو مسیر موازی حرکت می‌کند که اولی تولید خودرو برای دهک‌های پردرآمد و دومی تولید خودرو برای دهک‌‌های کم درآمد است.

وی در ادامه با اشاره به این که خودروی اقتصادی باید ظاهر زیبا و قیمت مناسبی داشته باشد و همچنین از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره ببرد، عنوان کرد روش نوآوری‌های مقتصدانه، روش علمی برای تولید خودروی ارزان قیمت است. به این معنا که در این روش ویژگی‌های لازم و مناسب برای یک خودرو حفظ می‌شود، اما هزینه‌ها افزایش پیدا نمی‌کند.

خودروی اقتصادی

منطقی ادامه داد هم‌اکنون مطالعات به منظور تولید خودروی اقتصادی کلید خورده و شرکت‌های خودروسازی نیز از این موضوع مطلع شده‌اند. با توجه به تأکید وزیر صمت و شخص رئیس جمهور بر تولید این خودرو، تمام تلاشمان را به منظور تکمیل این پروژه به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه با اشاره به این که خودروی ارزان قیمت در دو نسخه برقی و معمولی به تولید خواهد رسید، اظهار کرد احتمالا در بهمن ماه سال جاری از این خودرو رونمایی خواهد شد تا کارشناسان بتوانند آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

خودروی اقتصادی با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه بین کرد مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خودروی اقتصادی برای نخستین بار در شهریور سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه خواهد شد. وی در ارتباط با قیمت این خودرو عنوان کرد در دنیا تلاش می‌شود این محصول با قیمتی در حدود ۵ هزار و ۴۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ هزار دلار به فروش برسد.

منطقی در پاسخ به این سوال که آیا در بازار ما نیز قیمت این خودرو در محدوده ۶ هزار دلار خواهد بود، خاطرنشان کرد که این موضوع به مشارکت سازنده‌ها بستگی دارد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.