تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۴۸
کد خبر : 60651

یوز ، اولین خودروی برقی ایرانی؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت و عکس

یوز ، اولین خودروی برقی ایرانی؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت و عکس

یوز ، اولین خودروی برقی ایرانی؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت و عکسخودرو برقی یوز به عنوان اولین خودرو برقی ایرانی به بازار آمد. در این مطلب، مشخصات فنی، امکانات، ویژگی‌ها، قیمت و عکس‌های این موتور چهار چ..

یوزیوز ، اولین خودروی برقی ایرانی؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت و عکس

خودرو برقی یوز به عنوان اولین خودرو برقی ایرانی به بازار آمد. در این مطلب، مشخصات فنی، امکانات، ویژگی‌ها، قیمت و عکس‌های این موتور چهار چرخ دو نفره را مشاهده می‌کنید.

یوز به عنوان اولین خودروی برقی ایران به تازگی مجوز شماره‌گذاری و استانداردهای لازم را دریافت کرده و اکنون راهی خیابان‌های تهران شده است. عرضه این خودرو برقی که یک خودروی بسیار کوچک و جمع‌وجور است، مورد توجه مردم قرار گرفته و به خصوص کاربران شبکه های اجتماعی واکنش‌های زیادی به آن نشان داده‌اند. اما خودرو برقی یوز چه مشخصات، امکانات و ویژگی‌هایی دارد، طراحی آن به چه گونه است و با چه قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟

یوز

طراحی و ساخت این خودرو یا موتورسیکلت چهار چرخ برقی به حدود شش سال پیش یعنی سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که دانشجویان دانشگاه آزاد باراجین قزوین، طراحی آن را انجام دادند و شرکت دانش بنیان پاراکس موتورز را تاسیس کردند. اکنون تلاش این گروه به نتیجه رسیده و سرانجام استانداردها و مجوزهای لازم کسب شده و خودرو یوز شماره‌گذاری شد و به بازار راه پیدا کرد.

یوز

مشخصات و ویژگی های خودرو برقی یوز

خودرو برقی یوز دارای یک پیشرانه برقی است که در محور عقب قرار گرفته و قدرت ۲۰ اسب بخار یا ۱۵ کیلووات را تولید می‌کند. هر بار شارژ کامل این خودرو تقریبا سه ساعت و نیم طول می‌کشد و مصرف برق آن به اندازه یک اتو است. اولین خودروی برقی ایرانی می‌تواند با هر بار شارژ تا صد کیلومتر را بپیماید، اما در مسیرهای شهری مثل خیابان‌های پرترافیک تهران، توانایی پیمایش این خودرو به حدود ۶۰ کیلومتر می‌رسد.

یوز

موتور چهار چرخ برقی یوز می‌تواند دو سرنشین را در خود جای دهد و وزن آن ۴۸۰ کیلوگرم است. این وسیله نقلیه توانایی حمل ۲۵۰ کیلوگرم بار را دارد و حداکثر سرعت آن نیز ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۲.۳۲ متر، ۱.۱۹ متر و ۱.۴۶ متر است و به راحتی می‌توانید آن را در فضاهای بسیار کم نیز پارک کنید. درهای خودرو نیز به سمت بالا باز می‌شود که طراحی جالبی دارد و می‌توانید آن را در فضاهای بسیار تنگ و باریک هم به آسانی باز کنید.

یوز

درون خودرو یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی قرار گرفته و ایموبیلایزر هم از جمله قابلیت‌هایی است که وجود دارد. از جمله مزایای این خودرو برقی و به طور کلی، تمام خودروهای برقی می‌توان به کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد. به همین دلیل امروزه خودروهای برقی زیادی در سراسر جهان به بازار عرضه می‌شوند و حتی دولت‌ها نیز مشوق‌هایی را برای استفاده از این خودروها به مردم خود ارائه کرده‌اند. همچنین این نوع از وسایل نقلیه معمولا بسیار کوچک و جمع‌وجور هستند و به همین دلیل برای رانندگی در مسیرهای شهری بسیار مناسب خواهند بود.

یوز
یوز
یوز
یوز

قیمت خودرو برقی ایرانی چقدر خواهد بود؟

هنوز خودرو برقی یوز به صورت انبوه تولید و عرضه نشده است. طبق برخی اخبار که به تازگی منتشر شده، فعلا ۳۰ دستگاه از این وسیله نقلیه کوچک مجوز شماره‌گذاری دریافت کرده و به بازار عرضه می‌شود. این خودرو با الهام گرفتن از یک نمونه فرانسوی ساخت شرکت رنو ساخته شده است.

عکس‌های نمونه فرانسوی یوز که توسط شرکت رنو ساخته شده است

یوز
یوز

هنوز مشخص نیست یوز با چه قیمتی به دست مشتریان می‌رسد، اما مدیرعامل شرکت پاراکس موتورز می‌گوید مدل فرانسوی با توجه به آپشن‌های مختلف با قیمت بین ۷ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ یورو بدون باتری به فروش می‌رسد که برای خرید باتری باید حدود ۵ هزار یورو به این قیمت اضافه شود تا قیمت نهایی خودرو به حدود ۱۴ هزار یورو برسد؛ با این حال، وی قول داده که خودرو برقی یوز با قیمت مناسب‌تری به مشتریان ایرانی عرضه شود.

یوز
یوز

همچنین مدیر پروژه این خودرو برقی دو سرنشین گفته از ۹۰۰ قطعه به کار رفته در این محصول، ۸۰۰ قطعه در داخل کشور تولید می‌شود و فقط ۱۰۰ قطعه از جمله باتری و موتور وارداتی هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.