تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر : 58360

یوتیوب انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را ممنوع می‌کند

یوتیوب انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را ممنوع می‌کند

یوتیوب انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را ممنوع می‌کندیوتیوب می‌خواهد با جدیت جلوی انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را بگیرد. خط مشی جدید یوتیوب می‌تواند ب..

اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونایوتیوب انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را ممنوع می‌کند

یوتیوب می‌خواهد با جدیت جلوی انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را بگیرد. خط مشی جدید یوتیوب می‌تواند به کنترل همه‌گیری کرونا کمک شایانی کند.

یوتیوب می‌خواهد با خط مشی‌های جدیدش جلوی انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن را بگیرد؛ البته این تصمیم صرفا محدود به واکسن کرونا نمی‌شود و به طور کلی درباره ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌ها است.

ممنوعیت انتشار ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا

تصمیم جدید یوتیوب در راستای سیاست‌های مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست درباره وکووید ۱۹ است که پیشتر اعلام شده بود. محتوای ممنوعه شامل مواردی می‌شود که «به اشتباه ادعا می‌کنند واکسن‌های تایید شده خطرناک هستند و سبب عوارض جانبی مزمن می‌شوند».

به عنوان مثال ویدیوهایی که در آنها عنوان می‌شود واکسن هیچ تاثیری در کاهش انتقال و یا تضعیف بیماری ندارد در این زمره قرار می‌گیرند. همچنین ویدیوهایی که در آنها اطلاعات نادرست درباره مواد موجود در واکسن‌ها داده می‌شود، از این پلتفرم حذف خواهند شد.

اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا

یوتیوب اعلام کرد که اطلاعات غلط شامل مواردی می‌شود که فرد ادعا می‌کند یک واکسن تایید شده سبب سرطان، ناباروری و یا اوتیسم می‌شود. تصمیم جدید YouTube تئوری توطئه‌های عجیب را نیز در بر می‌گیرد که در آنها ادعاهایی بی‌اساسی درباره اینکه واکسن‌ها از طریق مواد اضافه شده توسط شرکت‌های دارویی، دولت‌ها و دیگر موسسات می‌خواهند افراد را ردیابی کنند، مطرح می‌شود.

البته محدودیت‌های اعمال شده روی ادعاهای بی پایه و اساس و غلط فقط در رابطه با واکسن کرونا نیست و واکسن سرخک و هپاتیت ب را هم در بر می‌گیرد. تصمیم جدید یوتیوب احتمالا با واکنش‌های منفی زیادی از سوی برخی قسمت‌ها مواجه خواهد شد. چیزی که این پلتفرم ویدیویی از ایتدا پیش‌بینی کرده بود.

یوتیوب امروز در بیانیه‌ای در این رابطه گفت:

توسعه یک خط مشی واحد برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست پزشکی همیشه چالش‌ها و محدودیت‌های خاص خود را داشته است. درک علمی هر روزه با انتشار پژوهش‌های جدید تکامل پیدا می‌کند و تجربیات شخصی و دست اول نیز تاثیر مهمی در گفتمان آنلاین ایفا می‌کنند. واکسن‌ها به طور خاص در چند سال اخیر علیرغم انتشار توضیحات یکپارچه درباره تاثیر آنها توسط مقامات، سبب بحث‌های زیادی شده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی و ویدیو‌های آنلاین همیشه میزبان تئوری‌های توطئه و اطلاعات نادرست درباره واکسن بود‌ه‌اند و شرایط با توسعه واکسن‌های کووید ۱۹ همچون فایزر -بیوانتک، مدرنا، جانسون اند جانسون و … بدتر هم شده‌ است.

برای اولین بار سال گذشته بود که یوتیوب از خط مشی‌های جدید خود برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا پرده برداری کرد و حالا این شرکت اعلام کرد که تاکنون ۱۳۰ هزار ویدیو را که از این خط مشی‌ها تخطی کرده‌اند، حذف کرده است.

اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا

یوتیوب برای توسعه قوانین جدید خود با سازمان‌های پزشکی بین‌المللی و محلی و همچنین کارشناسان مربوطه همکاری کرده است. قوانین جدید از امروز اجرایی می‌شوند؛ هرچند که احتمالا در ابتدا نمی‌توان انتظار داشت که فورا تمامی ویدیوهای دارای اطلاعات غلط حذف شوند. حتی هنگامی که این پروسه سرعت بگیرد هم تمام ویدیو‌هایی که تحت این قانون قرار می‌گیرند، حذف نخواهند شد.

یوتیوب در این رابطه گفت:

با توجه به اهمیت گفت‌و‌گو و بحث عمومی در پروسه علمی، ما همچنان اجازه می‌دهیم ویدیوهای مربوط به خط مشی‌های واکسن زدن، آزمایشات جدید مربوط به واکسن‌ها و موفقیت‌ها و شکست‌های تاریخی این عرصه در یوتیوب منتشر شوند. تجربیات شخصی در رابطه با واکسن نیز تا جایی که خط مشی‌های ما را نادیده نگیرند یا اینکه کانال مربوطه در راستای ایجاد تردید در واکسن زدن فعالیت نکند، بدون هیچ مشکلی منتشر خواهند شد.

افرادی که قوانین جدید یوتیوب در رابطه با ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را نادیده بگیرند، ابتدا با حذف شدن ویدیو مربوطه مواجه می‌شوند و سپس ایمیلی دریافت می‌کنند که در آن چرایی این اتفاق توضیح داده شده است. در هشدار اول جریمه‌ای برای کانال در نظر گرفته نمی‌شود؛ اما اگر فردی رویه خود را تکرار کند، یوتیوب برخورد شدیدتری می‌کند. پس از دریافت سه هشدار در طول ۹۰ روز هم یوتیوب کانال مربوطه را حذف می‌کند.

البته یوتیوب این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اگر در یک کانال موارد شدیدی از زیر پا گذاشتن خط مشی‌های جدید این شرکت مشاهده شود و یا کانال به طور کلی به ترویج اطلاعات نادرست در رابطه با واکسن اختصاص داشته باشد، پس از هشدار اول کانال را حذف کند.

منبع :Slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.