تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
کد خبر : 20435

یا به چین بروید یا هواوی را از لیست مشتریان خود حذف کنید!

یا به چین بروید یا هواوی را از لیست مشتریان خود حذف کنید!

یا به چین بروید یا هواوی را از لیست مشتریان خود حذف کنید! تحریم‌های تجاری آمریکا بر علیه هواوی باعث شده است که این برند چینی اکثر تولیدات خود را به منابع داخلی محدود کند و حالا مشخص شده که هواوی به تامین‌کنندگان سخت افزاری خود اعلام کرده باید خطوط تولید خود را به داخل کشور چین منتقل کنند.
دیگر بر کسی پوشیده نیست که هواوی در حال ایجاد تغییرات گسترده در خطوط تولید و کارخانجات خود است تا بتواند زنجیره تامین قطعات سخت افزاری خود را از تکنولوژی ها و محصولات تولید شده در ایالات متحده آمریکا جدا کند. تحریم‌ هواوی توسط آمریکا باعث شده است که این شرکت با سختی‌های بسیاری برای تامین قطعات مورد نیاز خود مواجه شود، اما منابع داخلی هواوی اعلام کرد‌ه‌اند که علی‌رغم سختی زیاد، مستقل شدن غیر ممکن نیست.
حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها هواوی به تامین‌کنندگان قطعات سخت افزاری خود اعلام کرده است که ظرفیت تولید خود را به داخل چین منتقل کنند. خبرگزاری ژاپنی Nikkei اعلام کرده است که هواوی به تمام تامین‌کنندگان قطعات نیمه هادی خارجی خود این درخواست را اعلام کرده است. این تولیدکنندگان مجبور خواهند بود ک..

یا به چین بروید یا هواوی را از لیست مشتریان خود حذف کنید!

تحریم‌های تجاری آمریکا بر علیه هواوی باعث شده است که این برند چینی اکثر تولیدات خود را به منابع داخلی محدود کند و حالا مشخص شده که هواوی به تامین‌کنندگان سخت افزاری خود اعلام کرده باید خطوط تولید خود را به داخل کشور چین منتقل کنند.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که هواوی در حال ایجاد تغییرات گسترده در خطوط تولید و کارخانجات خود است تا بتواند زنجیره تامین قطعات سخت افزاری خود را از تکنولوژی ها و محصولات تولید شده در ایالات متحده آمریکا جدا کند. تحریم‌ هواوی توسط آمریکا باعث شده است که این شرکت با سختی‌های بسیاری برای تامین قطعات مورد نیاز خود مواجه شود، اما منابع داخلی هواوی اعلام کرد‌ه‌اند که علی‌رغم سختی زیاد، مستقل شدن غیر ممکن نیست.

حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها هواوی به تامین‌کنندگان قطعات سخت افزاری خود اعلام کرده است که ظرفیت تولید خود را به داخل چین منتقل کنند. خبرگزاری ژاپنی Nikkei اعلام کرده است که هواوی به تمام تامین‌کنندگان قطعات نیمه هادی خارجی خود این درخواست را اعلام کرده است. این تولیدکنندگان مجبور خواهند بود که گسترش خطوط تولید جدید خود و ظرفیت کارخانه‌هایشان را تا پایان سال ۲۰۲۰ به داخل خاک چین منتقل کنند.

هواوی

در صنعت تولید چیپست‌های نیمه هادی، بخش‌های متعددی را مشاهده می‌کنیم که مهمترین آنها شامل بخش طراحی و تولید، بسته‌بندی، آزمایش و بررسی نهایی می‌شود. در حال حاضر طراحی و تولید به طور کلی در اروپا، کشورهای قاره آمریکا، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان و دیگر مناطق جهان انجام می‌شود و کمپانی‌های سازنده نمی‌توانند به این راحتی این بخش از تولیدات خود را در یک زمان کوتاه به داخل چین منتقل کنند.

اما هواوی امیدوار است که قسمت آخر پروژه‌ی بسته‌بندی و آزمایش نهایی محصول در چین انجام شود. همچنین این کمپانی نیازمند آن است که روند تولید PCB (مدارهای الکترونیکی چاپی) تا حداکثر جای ممکن در کشور چین انجام شود.

هواوی صنایع محلی چینی را ارتقا می‌دهد

در کنار درخواست از منابع خارجی تامین‌کننده‌ی قطعات سخت افزاری برای افزایش تولیدات‌شان در خاک چین، Huawei به طور فعال و ویژه بر روی تامین‌کنندگان چینی تمرکز کرده است تا سطح تولیدات آنها را ارتقا دهد. به طور مثال در بخش بسته‌بندی و آزمایش نهایی محصول، گزارش شده است که هواوی در سال گذشته بیش از ۱۰۰ تکنسین را به بزرگترین تشکیلات بسته‌بندی و آزمایش محصول در کشور چین ارسال کرده تا شرکای خود را کمک کند.

البته گزارش‌ها نشان می‌دهند که روال انجام این کار آن طور که هواوی انتظار داشته، به خوبی دنبال نمی‌شود.

درخواست هواوی از تولیدکنندگان از همین حالا آغاز شده است

هواوی

طبق گزارش‌های رسیده، درخواست‌های جدید هواوی از تامین‌کنندگان سخت افزاری از همین حالا به مرحله اجرا درآمده است و این غول دنیای تکنولوژی دیگر تامین‌کنندگانی که علاقه به افزایش ظرفیت تولید خود در خاک چین نداشته باشند را تایید نمی‌کند. البته اگر آنها نخواهند که ظرفیت تولید خود را در کشور چین گسترش دهند، به عنوان یک راه حل جایگزین می‌توانند به روند تولید محصولات در کشور چین کمک کنند.

منابع خبری مدعی هستند که استراتژی اصلی هواوی برای زنجیره تامین قطعات این است که محلی‌سازی آنها را تقویت کند و به همین دلیل تامین‌کنندگان داخل خاک چین از پشتیبانی و حمایت ویژه هواوی برخوردار خواهند بود.

آیا هواوی در جایگاهی است که بتواند از تامین‌کنندگان سخت افزاری چنین درخواستی داشته باشد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است نگاهی به جایگاه هواوی در بازار تلفن ‌های همراه هوشمند داشته باشیم؛ در کشور چین هواوی بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی های هوشمند محسوب می‌شود و در جهان نیز بعد از سامسونگ، رتبه‌ی دوم در فروش بازار موبایل را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۹ هواوی موفق شد که ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را حتی با وجود اجرای تحریم‌های دولتی ایالات متحده آمریکا به فروش برساند و با توجه به ظرفیت فوق‌العاده بالای این کمپانی، تامین‌کنندگان قطعات نمی‌خواهند یک مشتری بزرگ را از دست بدهند.

بنابراین از دست دادن قراردادهای تجاری با هواوی، برای برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات حتی می‌تواند به معنای شکست کامل باشد. اگر ایالات متحده آمریکا تحریم‌های اخیر خود را گسترش نمی‌داد، نیازی به ایجاد چنین تصمیماتی از سوی هواوی نبود اما حالا اینن برند چینی در مقام پاسخگویی به تحریم‌های آمریکا بر آمده و به نظر می‌رسد که این بازی قدرت همچنان ادامه خواهد داشت.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.