تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کد خبر : 74359

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در چند مرحله خیلی ساده!

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در چند مرحله خیلی ساده!

فهرست۱ برجسته‌ترین تکنیک‌هایی که در زمینه یادگیری گرامر انگلیسی خیلی مرسوم هستند را بشناسید۲ ۱.      در قدم اول بخش‌های گفتار را یاد بگیرید۲.۱ ۲.      زمان دقیق فعل‌ها را بیاموزید۲.۲ ۳.      تا جای ممکن دایره لغاتتان را بزرگ‌تر کنید۲.۳ ۴.      برای اینکه ترتیب یادگیری گرامر زبان انگلیسی را متوجه شوید جملات/ عبارات و بندها را بشناسید۲.۴ …

«گرامر» قوانین استفاده از زبان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی صحبت‌های دیگران را درک کنید. زبان انگلیسی بدون دستور زبان مانند ستونی است که توسط بتن پشتیبانی نمی‌شود و هر لحظه احتمال دارد فرو بریزد. یادگیری زبان دوم چندین وجه دارد که شما باید به هر کدام از آن‌ها بپردازید اما اغلب زبان آموزان معتقدند یادگیری گرامر سخت‌ترین بخش هست؛ زیرا انبوهی از قواعد وجود دارد که یادگیری آن‌ها زمان بر است با این حال روش‌هایی وجود دارند که مسیر یادگیری را برای شما کوتاه‌تر می‌کنند. تا به حال برای یادگیری گرامر از چه روش‌هایی استفاده کرده‌اید؟

برجسته‌ترین تکنیک‌هایی که در زمینه یادگیری گرامر انگلیسی خیلی مرسوم هستند را بشناسید

گرامر بخش ضروری هر زبانی است که ساختار آن را توضیح می‌دهد اما شما برای صحبت کردن مجبور نیستید در این زمینه متخصص باشید. برای اینکه چگونگی یادگیری گرامر زبان انگلیسی را متوجه شوید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱.      در قدم اول بخش‌های گفتار را یاد بگیرید

هر کلمه می‌تواند در یک بخش از گفتار دسته بندی شود؛ بنابراین برای یادگیری گرامر زبان درک این بخش یک گام‌های اساسی است.

  • اسم: کلمه‌ای است که شخص/ مکان یا چیزی را توصیف می‌کند.
  • فعل: کلمه‌ای است که یک عمل را توصیف می‌کند.
  • قید: یک فعل یا صفت را تغییر می‌دهد.
  • ضمیر: کلمه‌ای است که می‌تواند جای اسم قرار بگیرد.
  • صفت: یک اسم یا ضمیر را توصیف می‌کند یا تغییر می‌دهد.
  • حرف اضافه: به همراه اسم یا ضمیر برای ساخت عبارتی استفاده می‌شوند که بخش‌های دیگر گفتار را تغییر می‌دهند.
  • حرف ربط: به بخش‌هایی از جمله می‌پیوندد.
  • الفاظ: به کلماتی گفته می‌شود که حالت عاطفی را نشان می‌دهند.

۲.      زمان دقیق فعل‌ها را بیاموزید

در حالت کلی سه نوع زمان گذشته، حال و آینده وجود دارد. در زبان انگلیسی زمان‌های ما به حال ساده، حال استمراری، حال کامل، حال کامل استمراری، گذشته ساده، گذشته مستمر، گذشته کامل، گذشته کامل استمراری، آینده ساده، مستمر آینده، آینده کامل و آینده کامل استمراری تقسیم می‌شوند.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در چند مرحله خیلی ساده!2

۳.      تا جای ممکن دایره لغاتتان را بزرگ‌تر کنید

برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی از ابتدا باید یک دیکشنری تهیه کنید و تا جای ممکن لغات زیادی را به ذهن بسپارید؛ زیرا عنصر اساسی هر زبانی کلمات هستند. برای اینکه کلمات را به راحتی فراموش نکنید آن‌ها را با مثال‌های متنوع یاد بگیرید. تا زمانی که استفاده از کلمات را به‌خوبی یاد نگرفته‌اید و حداقل نیمی از آنچه را که می‌شنوید درک نمی‌کنید نگران دستور زبان نباشید.

۴.      برای اینکه ترتیب یادگیری گرامر زبان انگلیسی را متوجه شوید جملات/ عبارات و بندها را بشناسید

علی رغم اینکه مطالعه لغات انگلیسی اهمیت زیادی دارد اما شما باید یاد بگیرید که چگونه آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. جملات بیان کننده افکار شما هستند پس:

  • ابتدا جملات پایه و سپس جملات پیچیده و مرکب را یاد بگیرید.
  • عبارات را بشناسید. (عبارات گروهی از کلمات هستند که بر اساس بخشی از گفتار توصیف می‌شوند اما یک جمله کامل را تشکیل نمی‌دهند.)
  • بندها را یاد بگیرید. (بندها انگلیسی به دو نوع وابسته و مستقل تقسیم می‌شوند. همه بندها فاعل و فعل دارند اما مانند عبارات به‌عنوان یک جمله کامل استفاده نمی‌شوند.)

۵.      برای آموزش گرامر از لاک تنهایی خودتان بیرون بیایید

شما بخشی از جامعه هستید پس باید قادر به صحبت با افراد دیگر باشید. برای یادگیری آسان گرامر زبان انگلیسی از هر فرصتی برای صحبت با مردم استفاده کنید حتی این کار را با تلفن همراه انجام دهید. هر چقدر صحبت‌های بیشتری را بشنوید بیشتر یاد می‌گیرید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در چند مرحله خیلی ساده!3

۶.       فرصت‌های پیش رویتان را غنیمت بشمارید

تماشای فیلم، سریال، اخبار یا کلیپ‌های کوتاه بهترین راه یادگیری گرامر زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید این کار را بر حسب علایقی که دارید انجام دهید. اگر هنگام تماشای این برنامه‌ها چیزی متوجه نشدید به عقب برگردید و با کمک زیرنویس این کار را ادامه دهید.

۷.      نوشتن پاراگراف‌ها و مقالات را امتحان کنید

یک تکنیک جالب برای آموزش گرامر زبان انگلیسی از پایه «نوشتن پاراگراف و مقاله نویسی» است. پاراگراف‌ها برای افراد بی‌تجربه معجزه می‌کنند و نوشتن آن‌ها بسیار آسان است. در این مرحله شما فرصت دارید تا به‌خوبی روی دستور زبان کار کنید. یک پاراگراف از سه بخش مقدمه، بدنه و نتیجه تشکیل می‌شود و جملات مختلفی را در بر می‌گیرد. بعد از اینکه از نوشتن پاراگراف‌های خودتان احساس رضایت کردید سعی کنید مقاله بنویسید. این کار شما را با موضوعات و جملات پیچیده‌تر مواجه می‌کند. برای اینکه انگیزه بیشتری داشته باشید، می‌توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و متن‌هایی که می‌نویسید را در آن به اشتراک بگذارید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در چند مرحله خیلی ساده!4

۸.      برای یادگیری گرامر انگلیسی خودتان را محدود نکنید

برای اینکه بر گرامر مسلط شوید باید به‌طور مداوم تمرین داشته باشید. برخی از زبان آموزان فکر می‌کنند برای آموزش گرامر زبان باید کتاب خاصی را تهیه کنند در صورتی که شما می‌توانید با یک کلیک میلیون‌ها تمرین مختلف را مشاهده کنید حتی برای کتاب خواندن هم وب‌سایت‌هایی هستند که داستان‌های متنوعی را در اختیارتان می‌گذارند و شما را با قواعد گرامری به‌خوبی آشنا می‌کنند.

۴ منبع معتبر برای یادگیری آسان گرامر انگلیسی

  • وب سایت استاد مرتضی جاوید: این سایت برای زبان آموزان سطح مبتدی تا پیشرفته کاربرد دارد. در اینجا می‌توانید بر حسب نیازتان مباحث مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرید.
  • ۵ Minute English: زبان آموزان سطح مبتدی که به دنبال آموزش گرامر زبان انگلیسی از سطح پایه هستند، می‌توانند از طریق «۵ Minute English» اصول اولیه را به‌خوبی یاد بگیرند. در این سایت درس‌های کوتاهی در زمینه گرامر، واژگان، تلفظ و اصطلاحات عامیانه وجود دارد و سؤالات و اشتباهات رایج گرامری به‌طور کامل بررسی می‌شود.

    یادگیری گرامر زبان انگلیسی در چند مرحله خیلی ساده!5

  • Grammar Bytes: این یک سایت رایگان است که زبان آموزان سطح متوسط می‌توانند با درس‌های سرگرم کننده‌ای اصطلاحات و مفاهیم گرامری را بیاموزند. آموزش در Grammar Bytes با پاورپوینت است. هر بخش توضیحات آسانی را با سؤال و جواب در اختیارتان می‌گذارد و تمرین‌های مختلف + واژه نامه‌ای از اصطلاحات گرامری را به شما می‌دهد تا کارتان راحت‌تر شود.
  • Grammar Girl: اگر در سطح متوسط یا پیشرفته هستید برای یادگیری مباحث خاص گرامری می‌توانید از این سایت استفاده کنید. وبلاگ Grammar Girl شما را با نکات مختلف گرامری و ترفندهای آموزشی منحصر به فردی آشنا می‌کند. این سایت توسط افراد بومی استفاده می‌شود پس کمک می‌کند تا انگلیسی را به‌طور طبیعی‌تری یاد بگیرید.

به یاد داشته باشید که یادگیری تمام اصول گرامری برای افرادی که در این زمینه متخصص هستند هم کار ساده‌ای نیست؛ فقط کافی است اصول اولیه را یاد بگیرید و کلمات را در جای مناسبشان قرار دهید.

mortezajavid.com

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.