تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر : 23925

یادگیری لغات انگلیسی به روش آریانپور

یادگیری لغات انگلیسی به روش آریانپور

  طبیعتا یادگیری تمام لغات انگلیسی کار دشواری است زیرا لغات انگلیسی انتها ندارد و شما نمی توانید همه این لغات را به خاطر بسپارید. ولی یکی از بهترین راه ها آشنا شدن و دیدن حداقل یک بار لغات جدید است. مریت به شما پیشنهاد می کند بیشتر بخوانید تا ذهنتان با لغات جدید بیشتر …

 

طبیعتا یادگیری تمام لغات انگلیسی کار دشواری است زیرا لغات انگلیسی انتها ندارد و شما نمی توانید همه این لغات را به خاطر بسپارید. ولی یکی از بهترین راه ها آشنا شدن و دیدن حداقل یک بار لغات جدید است. مریت به شما پیشنهاد می کند بیشتر بخوانید تا ذهنتان با لغات جدید بیشتر آشنا شود. سعی کنید رمان های جذاب و هیجان انگیز ، کتاب های داستان و یا مطالبی که برایتان دنبال کردنش مفید است بخوانید تا با لغات انگلیسی جدید درگیر شوید. البته باید به این نکته توجه کنید که مطالبی که انتخاب می کنید علاوه بر جذابیت برایتان قابل فهم باشد. حتما توجه داشته باشید که از کتب مختلف برای مطالعه استفاده کنید تا با یک لغت جدید در کتب دیگر هم برخورد کنید و کاربرد آن کلمه را در جملات دیگر هم ببینید تا راحت تر کلمه در ذهنتان تثبیت شود.

یادگیری لغات با یک روش جدید !

همیشه از کودکی و زمان مدرسه یکی از دغدغه های اصلی من یادگیری لغات انگلیسی و حفظ کردن مطالبی که یادگیری و به خاطر سپردن آن الزامی به نظر می رسید بود. همیشه برا این باور بودم که کسانی که بهتر از من هستن و سریعتر لغات انگلیسی را یاد می گیرند حافظه بهتری دارند و یا از من باهوش تر هستند. در صورتی که الان متوجه می شوم این یک باور غلط بود که در ذهن من ریشه کرده بود. طبیعتا افرادی که از من بهتر بودند روش صحیح یادگیری لغات انگلیسی را می دانستند و بر اساس همین روش نتیجه مطلوبی از سطح زبان انگلیسی شان و یا هر موضوع دیگری کسب می کردند.

به این نتیجه رسیدم حفظ کردن و تکرار طوطی وار روش مناسبی برای یادگیری لغات انگلیسی نخواهد بود. در ادامه مطلب زیر می خواهیم به شما روش منطقی و علمی برای یادگیری زبان انگلیسی را بگویم. پس با موسسه زبان آریانپور باشید تا شما را با دنیای جذاب و هیجان انگیزی زبان آشنا کنیم.

یکی از گزینه هایی که برای یادگیری لغات انگلیسی پیش روی شماست تهیه کردن لیستی از کلمات جدید است. همیشه بر این باور بودیم که بهترین راه یادگیری کلمات انگلیسی گشتن لغات جدید در دیکشنری است ولی باید بگوییم شما می توانید با چت کردن در فضای مجازی با یک فرد خارجی، خواندن کتاب و یا دیدن فیلم لغات جدید پیدا کنید و یاد بگیرید. برای یادگیری کلمات انگلیسی هر بار که لغتی جدید می بینید آن را یادداشت کنید برای اینکه لغت جدید در ذهنتان ماندگار شود سعی کنید لغت را در جمله ای به کار ببرید.

یادگیری لغات انگلیسی به روش دکتر آریانپور

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حافظه تصویری انسان ها بسیار قوی تر از حافظه غیر تصویری است ثابت شده است حافظه تصویری ۱۰ برابر قوی تر است. البته این موضوع برای همه ما به اثبات رسیده است زیرا همه ما خاطره ای از شخص یا فردی در ذهن داریم که تصویر آن شخص در ذهنمان بسیار پر رنگ تر از نام شخص است و این همان قدرت حافظه تصویری است. پس برای یادگیری لغات جدید سعی کنید از تصاویر بهره ببرید تا ماندگاری لغات را افزایش دهید.

متد رنگ یادگیری لغات انگلیسی را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد پیشنهاد می نیم از ماژیک های هایلات استفاده کنید به این صورت که بر روی کلمات سخت با یک رنگ و بر روی کلمات آسان با یک رنگ دیگر هایلات کنید تا ذهنتان با تکنیک رنگ ها کلمات جدید را در خود ثبت کند.

براساس تحقیقات انجام شده درباره یادگیری لغات انگلیسی تا سال ۲۰۲۰ به نتایج زیر رسیده اند. دکتر آریانپور با جمع آوری این مطالب شما را به یادگیری علاقه مند تر می کند. در این تحقیقات ثابت شده است یادگیری لغات انگلیسی با رعایت بازه زمانی بسیار موفق تر می باشد به عنوان مثال :

وقتی یک کلمه یا واژه جدید را از دیگران، کلاس، اینترنت و یا کتاب های آموزشی یاد می گیرید توصیه می شود همان شب دوباره آن لغت را در ذهن خود مرور کنید. بعد از گذشت ۶ الی ۷ روز مجدد آن کلمه را در ذهن خود یادآوری کنید. سپس با گذشت ۲۷ الی ۳۰ روز مجدد واژه را مرور کنید با این روش کلمه جدید در ذهنتان تثبیت می شود و دیگر از خاطرتان نخواهد رفت. پیشنهاد می کنیم شما هم این روش را امتحان کنید.

 

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.