تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر : 32865

گوگل چه چیز درباره ما میداند؟

گوگل چه چیز درباره ما میداند؟

چند نکته در رابطه با گوگل که باید بدانید! شاید با دیدن اکثر تکنولوژی های امروزی شما هم به این فکر کنید که گوگل چه چیز درباره ما میداند؟ با اینکه داده های مختلفی پهنای باند اینترنت را اشغال میکنند، اما یک نوع به خصوصی از این اطلاعات به عنوان داده های پرسودی در حال جمع آوری هستند. همانند دیگر کمپانی های غول تکنولوژی، گوگل حجم عظیمی از داده های شخصی را جمع آوری میکند تا از طریق آن برای سرویس ها و پردازش های آن سود کسب کند.
این غول تکنولوژی به صورت حیرت انگیزی در حال توسعه و جمع‌آوری داده های شخصی شما است تا یک تصویر کامل و بدون نقص از شما و کسب زندگی شما تهیه کند.
چیزی که گوگل می‌داند!؟ در اینفوگرافیک زیر شما میبینید که کمپانی گوگل چه چیزی از شما میداند ، چگونه این اطلاعات را جمع آوری میکند و البته چند راه برای توقف این ردیابی از طریق گوگل خواهید یافت.

از بین تمام نرم‌افزار ها ، سرویس ها ،‌ سیستم عامل اندروید و … گوگل به راحتی میتواند تمام اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد و یک پروفایل بی نقص از شما در سطح اینترنت داشته باشد و تمامی فعالیت های شما را رصد کند.
گوگل همانند فیس‌بوک این..

چند نکته در رابطه با گوگل که باید بدانید!

شاید با دیدن اکثر تکنولوژی های امروزی شما هم به این فکر کنید که گوگل چه چیز درباره ما میداند؟ با اینکه داده های مختلفی پهنای باند اینترنت را اشغال میکنند، اما یک نوع به خصوصی از این اطلاعات به عنوان داده های پرسودی در حال جمع آوری هستند. همانند دیگر کمپانی های غول تکنولوژی، گوگل حجم عظیمی از داده های شخصی را جمع آوری میکند تا از طریق آن برای سرویس ها و پردازش های آن سود کسب کند.

این غول تکنولوژی به صورت حیرت انگیزی در حال توسعه و جمع‌آوری داده های شخصی شما است تا یک تصویر کامل و بدون نقص از شما و کسب زندگی شما تهیه کند.

چیزی که گوگل می‌داند!؟

در اینفوگرافیک زیر شما میبینید که کمپانی گوگل چه چیزی از شما میداند ، چگونه این اطلاعات را جمع آوری میکند و البته چند راه برای توقف این ردیابی از طریق گوگل خواهید یافت.

از بین تمام نرم‌افزار ها ، سرویس ها ،‌ سیستم عامل اندروید و … گوگل به راحتی میتواند تمام اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد و یک پروفایل بی نقص از شما در سطح اینترنت داشته باشد و تمامی فعالیت های شما را رصد کند.

گوگل همانند فیس‌بوک این اطلاعات جمع‌آوری شده از شما را شخصی سازی کرده و از آن برای نمایش تبلیغاتی که بر اساس نیاز و علایق شما است استفاده میکند و فرقی نمیکند که شما از اینترنت برای چه اهدافی استفاده میکنید.

این تبلیغات در جستجو های گوگل یا صفحه موبایل شما ، سرویس جیمیل ، یوتیوب و یا دیگر سرویس های مرتبط با گوگل نمایش داده میشود.

ایجاد پروفایلی منحصر به فرد از شما و کسب زندگی شما

در اینجا برخی داده هایی که گوگل از شما میداند را خلاصه کرده‌ایم:

  • شما کی هستید: گوگل میداند که چهره شما چگونه است، صدای شما را تشخیص میدهد، باور ها و اعتقادات سیاسی و مذهبی شما را میداند و از سلامت جشمانی شما هم با خبر است. این غول جستجوگر میداند که آیا شما فرزندی دارید یا حتی اگر رژیم غذایی خاصی دارید.
  • شما کجا بودید: گوگل از ردیابی مکان شما میداند که در هرلحظه کجا هستید، مجل کار شما کجاست و حتی به کدام شهر ها مسافرت کرده اید.
  • دوستان شما چه کسانی هستند: گوگل میداند شما با چه کسی مکالمه تلفنی داشته اید، در صورت چه چیزی صحبت کرده اید و میداند با چه کسی و در کجا بوده‌اید.
  • از علاقه ها و سلیقه های شما با خبر است: بر اساس نتایج جستجوی شما در گوگل ، میداند که چه غذا، کتاب، فیلم، ویدیو و چه داستان هایی را دوست دارید و از کدام آنها خوشتان نمی آید.
  • از برنامه شما برای آینده با خبر است: نتایج جستجوی شما یک داستان بسیار جالبی را از شما و آنچه که در ذهن شما است پردازش میکند و برنامه ریزی های شما برای آینده نیز در این داشتان قرار میگیرد. آیا شما برای یک دوره آموزشی در گوگل جستجو کرده‌اید؟ پس گوگل میداند که شما در ذهن خود چه نقشه‌ای برای آینده دارید برای مثال دوره آموزشی پدر مادر خوب شدن خبر از ازدواج شما برنامه شما برای بچه دار شدن دارد.
  • زندگی آنلاین شما: گوگل از تمامی وب سایت هایی که شما از آن بازدید میکنید با خبر است. داده های شما ذخیره و سایت های بوکمارک نیز در لیست اطلاعات پروفایل شما قرار میگیرد.

آگهی استخدام گوگل

در یکی از آگهی های گوگل نوشته شده “نیازی به ثبت نام نیست، ما تمام اطلاعات شما را داریم!” که واقعا جای تعجب و ترس دارد. امروزه تکنولوژی و فناوری به گونه ای به زندگی مردم راه پیدا کرده است که این شرکت های تکنولوژی به این صورت میتوانند به تمامی زندگی مردم دسترسی داشته باشند.

آگهی استخدام گوگل

انصراف !

اگر هم اکنون میخواهید از سطح دسترسی گوگل به اطلاعات شما کاسته شود چند راه حل برای شما آماده کردیم:

  • تنظیم کردن تنظیمات حریم خصوصی
  • استفاده از مرور خصوصی در مرورگر
  • استفاده از یک مرورگر دیگر
  • غیرفعال کردن سرویس مکان‌یابی
  • حذف حساب کاربری گوگل
  • استفاده از یک VPN مطمعن

اگر چه بسیاری از اطلاعاتی که گوگل از شما ذخیره میکند هیچ ارزشی نداشته و هیچ وقت مورد استفاده قرار نمیگیرد اما گوگل برای کسب سود بیشتر برای خود این اطلاعات را همچنان ذخیره میکند تا از آن برای روز های مبادا، استفاده سیاسی یا استفاده های تجاری در کسب و کار ها مورد پردازش قرار دهد. به هرحال این حق شما است که بدانید گوگل چه اطلاعاتی از شما دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه از طریق تصویر، کسی یا چیزی را پیدا کنیم؟

نوشته گوگل چه چیز درباره ما میداند؟ اولین بار در کالی بویز. پدیدار شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.