تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 66138

گوگل پیکسل نوت پد ، اولین گوشی منعطف گوگل به رقابت با گلکسی زد فولد ۳ می‌آید

گوگل پیکسل نوت پد ، اولین گوشی منعطف گوگل به رقابت با گلکسی زد فولد ۳ می‌آید

گوگل پیکسل نوت پد ، اولین گوشی منعطف گوگل به رقابت با گلکسی زد فولد ۳ می‌آید اخیرا شایعه شده بود که نخستین گوشی منعطف گوگل به اسم Pixel Notepad ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود. حالا ج..

گوگل پیکسل نوت پد ، اولین گوشی منعطف گوگل به رقابت با گلکسی زد فولد ۳ می‌آید

اخیرا شایعه شده بود که نخستین گوشی منعطف گوگل به اسم Pixel Notepad ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود. حالا جزئیاتی از قیمت گوگل پیکسل نوت پد به بیرون درز کرده است.

منابع مطلع، از تصمیم گوگل برای فروش گوشی پیکسل نوت پد با قیمتی حدود ۱۴۰۰ دلار خبر داده‌اند. این یعنی اولین گوشی منعطف تاشو گوگل، ۴۰۰ دلار ارزان‌تر از سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود.

البته شاید ۱۴۰۰ دلار هم مبلغ هنگفتی باشد؛ ولی باید در نظر داشت که گوشی‌های منعطف به قطعات پیچیده و گران‌قیمتی نیاز دارند. برای همین بود که سامسونگ و هواوی در سال ۲۰۱۹، نخستین گوشی‌های منعطف را با قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار عرضه کردند.

سامسونگ اما توانست با افزایش حجم تولید، هزینه تمام شده را پایین بیاورد و محصولات خود را با قیمت معقول‌تری عرضه کند. حالا ظاهرا گوگل برای پیشی گرفتن از رقیب کره‌ای، رقم ۱۴۰۰ دلار را نشانه گرفته است. البته گوشی منعطف ارزان‌تر از این هم سراغ داریم؛ به عنوان مثال، اوپو Find N با برچسب قیمت ۱۲۰۰ دلاری!

انتظار می‌رود گوگل پیکسل نوت پد همانند اوپو فایند ان، نسبت تصویر مربعی داشته باشد؛ برخلاف گلکسی زد فولد ۳ که صفحه نمایش کشیده‌تری دارد.

گوگل پیکسل نوت پد

مشخصات فنی گوگل پیکسل نوت پد

گفته می‌شود این گوشی، از چیپ Tensor گوگل قدرت خواهد گرفت؛ همان تراشه‌ای که در پیکسل ۶ و ۶ پرو هم استفاده شد. البته بعید است به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در قواره پرچمداران تجهیز شود. در عوض، می‌توانیم انتظار همان سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی گوگل پیکسل ۵ را داشته باشیم؛ در همراهی با یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی!

احتمالا دو دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم تکمیل کننده مشخصات اپتیک پیکسل نوت پد خواهند بود؛ یکی روی صفحه نمایش اصلی و دیگری روی نمایشگر کاور!

اما چرا دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی نه؟ ظاهرا سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مورد اشاره، از لحاظ فیزیکی بزرگ‌تر از سنسور قابل استفاده در این گوشی منعطف است و ضخامت آن را بیش از حد می‌کند. این را هم فراموش نکنیم که حتی سامسونگ، گوشی‌های منعطف خود را به بهترین دوربین‌ها تجهیز نمی‌کند.

ناگفته نماند برخلاف شایعات قبلی که از فروش گوگل پیکسل نوت پد فقط در آمریکا حکایت داشتند، گزارش جدید ۹to5Google به عرضه جهانی آن در اواخر سال ۲۰۲۲ اشاره دارد. پیش از آن اما باید منتظر آمدن گوگل پیکسل ۶a باشیم.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.