تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۶:۰۰
کد خبر : 28006

گوگل نمایش فقط نام دامنه را در کروم آزمایش می‌کند

گوگل نمایش فقط نام دامنه را در کروم آزمایش می‌کند

گوگل نمایش فقط نام دامنه را در کروم آزمایش می‌کندنمایش نام دامنه به‌تنهایی در نوار آدرس به‌جای نمایش کامل URL، ویژگی جدیدی است که گوگل در حال آزمایش کردن آن در مرورگر کروم است. این قابلیت با انتشار کروم ۸۶ درراه مورد سنجش قرار خواهد گرفت. گوگل امیدوار است این تغییر، کاربران را از کلاه‌برداران و حملات فیشینگ (Phishing) در امان نگه دارد.
نام‌ دامنه و URL یکی از اساسی‌ترین شکل‌های امنیت وب هستند که ما در اختیار داریم. آنها زمانی که آنلاین هستیم به ما نشان می‌دهند که در کجا حضور داریم. اما گاهی اوقات از آنها استفاده می‌شود تا ما را گمراه کنند. هکرها و کلاه‌بردارها بیشتر اوقات سایت‌هایی جعلی ساخته و برای آنها از یک URL استفاده می‌کنند که درست و باورپذیر به نظر می‌رسند. استفاده از غلط‌های املائی عمدی مثل twittter.com، زیر دامنه‌های ناآشنا مثل yourbank.sign-in.info و یا استفاده از نام دامنه‌هایی با خط پیوند مثل secure-gmail.com تعدادی از ترفند‌های هکرها و کلاه‌برداران اینترنتی هستند. کاربران از همه‌جا بی‌خبر وارد این آدرس‌ها که ظاهرا مربوط به شرکت‌های قانونی هستند می‌شوند و سپس در آنجا اسیر ب..

گوگل نمایش فقط نام دامنه را در کروم آزمایش می‌کند

نمایش نام دامنه به‌تنهایی در نوار آدرس به‌جای نمایش کامل URL، ویژگی جدیدی است که گوگل در حال آزمایش کردن آن در مرورگر کروم است. این قابلیت با انتشار کروم ۸۶ درراه مورد سنجش قرار خواهد گرفت. گوگل امیدوار است این تغییر، کاربران را از کلاه‌برداران و حملات فیشینگ (Phishing) در امان نگه دارد.

نام‌ دامنه و URL یکی از اساسی‌ترین شکل‌های امنیت وب هستند که ما در اختیار داریم. آنها زمانی که آنلاین هستیم به ما نشان می‌دهند که در کجا حضور داریم. اما گاهی اوقات از آنها استفاده می‌شود تا ما را گمراه کنند. هکرها و کلاه‌بردارها بیشتر اوقات سایت‌هایی جعلی ساخته و برای آنها از یک URL استفاده می‌کنند که درست و باورپذیر به نظر می‌رسند. استفاده از غلط‌های املائی عمدی مثل twittter.com، زیر دامنه‌های ناآشنا مثل yourbank.sign-in.info و یا استفاده از نام دامنه‌هایی با خط پیوند مثل secure-gmail.com تعدادی از ترفند‌های هکرها و کلاه‌برداران اینترنتی هستند. کاربران از همه‌جا بی‌خبر وارد این آدرس‌ها که ظاهرا مربوط به شرکت‌های قانونی هستند می‌شوند و سپس در آنجا اسیر برخی حقه‌ها شده و اطلاعات شخصی و مالی خود را در اختیار کلاه‌بردارن قرار می‌دهند.

برخی از مرورگرها مانند سافاری در نوار آدرس خود تنها نام دامنه را نمایش می‌دهند، این کار هم باعث می‌شود که آدرس ساده‌تر شود و هم برخی از آدرس‌های مربوط به کلاه‌برداری را هویدا می‌کند. اگر عادت کرده باشید که در نوار آدرس خود facebook.com را ببینید ولی ناگهان facebook.com.money.biz را مشاهده کنید، به احتمال فراوان این موضوع شما را به شک خواهد انداخت.

به گفته گوگل، قابلیت نمایش نام دامنه به‌تنهایی به‌صورت تصادفی برای برخی کاربران کروم ۸۶ نمایش داده خواهد شد. این شرکت می‌خواهد ببیند آیا این تغییر به کاربران در تشخیص سایت‌های زیان‌آور کمک خواهد کرد و منجر به محافظت آنها را در برابر فیشینگ و حملات شبکه‌های اجتماعی خواهد شد یا خیر. اگر این قابلیت مؤثر افتد، به احتمال زیاد به یک ویژگی دائمی تبدیل خواهد شد.

اگر شما جزء افرادی هستید که این قابلیت را تجربه نکرده ولی مشتاق دیدن نحوه عملکرد آن هستید، می‌توانید کروم ۸۶ را از اینجا دریافت کنید. سپس قسمت پرچم‌های کروم (chrome://flags) را باز کرده و پرچم‌های زیر را فعال نمایید:

omnibox-ui-reveal-steady-state-url-path-query-and-ref-on-hover#

omnibox-ui-sometimes-elide-to-registrable-domain#

بعد از این کار لازم است کروم را مجددا راه‌اندازی کنید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که انتظار نمی‌رود تا قبل از ماه اکتبر پیش رو (اوایل مهرماه) نسخه باثبات کروم ۸۶ منتشر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.