تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 71093

گوگل قابلیت تشخیص چهره را به گوشی پیکسل ۶ پرو می‌آورد

گوگل قابلیت تشخیص چهره را به گوشی پیکسل ۶ پرو می‌آورد

گوگل قابلیت تشخیص چهره را به گوشی پیکسل ۶ پرو می‌آوردشواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد قابلیت تشخیص چهره را به جدیدترین پرچمدارش، گوشی پیکسل ۶ پرو – Pixel 6 Pro بیاورد.
اگر شواهد ب..

گوگل قابلیت تشخیص چهره را به گوشی پیکسل ۶ پرو می‌آورد

شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد قابلیت تشخیص چهره را به جدیدترین پرچمدارش، گوشی پیکسل ۶ پرو – Pixel 6 Pro بیاورد.

اگر شواهد به دست آمده صحت داشته باشد، گوگل خودش را آماده‌ی اضافه کردن قابلیت تشخیص چهره به گوشی های سری Pixel 6 برای نخستین بار پس از عرضه آن‌ها می‌کند. یک کاربر در شبکه اجتکاعی ردیت مدعی شده که گوشی پیکسل ۶ پرو آن در هنگام راه اندازی گزینه‌ای به نام Face Unlock را برای تشخیص چهره به نمایش گذاشته است. این درحالیست که حسگر اثر انگشت، تنها گزینه‌ی بیومتریک این گوشی برای حفظ امنیت کاربرانش است!

چندی پیش نیز ۹to5Google گزارش داده بود که در نسخه‌های آزمایشی اندروید ۱۲ برای گوشی پیکسل ۶ پرو، قطعه کدهایی کشف شده که متعلق به سیستم تشخیص چهره است. البته این گزارش مربوط به اکتبر سال گذشته است. چیزی که هنوز مشخص نیست، این است که آیا گزینه به نمایش درآمده واقعاً به بخش راه‌اندازی گوشی Pixel 6 Pro اضافه شده یا فقط یک خطا/ اشکال تصادفقی بوده است؟ زیرا کاربر گزارش دهنده می‌گوید بعد از راه اندازی گوشی، وقتی به بخش تنظیمات آن مراجعه کرده هیچ گزینه‌ای مربوط به تشخیص چهره را گزارش نکرده است.

این شواهد می‌تواند حاکی از آن باشد که قابلیت فیس آنلاک مدت زمان طولانی به صورت پنهانی در گوشی‌های پیکسل وجود داشته و گوگل خودش تصمیم گرفته آن را در اختیار کاربران نگذارد. یا شاید هم نمایش آزمایشی آن، از عرضه قابلیت تشخیص چهره در این گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد. مشکل سیستم‌های تشخیص چهره این است که به اندازه‌ی فیس آیدی اپل یا قابلیت تشخیص چهره گوشی پیکسل ۴ که از ترکیب دوربین سلفی و یک سنسور تشخیص عمق استفاده می‌کند، امن نیستند.

تشخیص چهره ، مختص نسخه پیکسل ۶ پرو

جالب اینجاست که این قابلیت فقط در نسخه پرو گوشی پیکسل ۶ دیده شده است و خبری از آن در نسخه معمولی این خانواده نیست.

منبع :pocket-lintمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.