تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 70811

گوگل فیلیمو و نماوا را از نتایج جستجو حذف کرد؟

گوگل فیلیمو و نماوا را از نتایج جستجو حذف کرد؟

گوگل فیلیمو و نماوا را از نتایج جستجو حذف کرد؟گفته شده که لینک‌های تلوبیون، فیلیمو و نماوا به دلیل نقض قوانین کپی رایت از نتایج جستجوی گوگل حذف شده است. آیا این خبر صحت دارد؟
مدتی می‌شود که فروشگاه اپ..

گوگل فیلیمو و نماوا را از نتایج جستجو حذف کرد؟

گفته شده که لینک‌های تلوبیون، فیلیمو و نماوا به دلیل نقض قوانین کپی رایت از نتایج جستجوی گوگل حذف شده است. آیا این خبر صحت دارد؟

مدتی می‌شود که فروشگاه اپلیکیشن گوگل یعنی پلی استور، اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله آپارات و فیلیمو را حذف کرده است. اما این تنها اقدام گوگل برای مقابله با این سرویس‌های ایرانی نبوده و حالا امروز در خبرها داشتیم که گوگل به بهانه نقض حقوق کپی رایت، لینک‌های فیلیمو و نماوا و تلوبیون را از نتایج جستجو حذف کرده است.

کاربران می‌گویند لینک وبسایت‌های فیلیمو، تلوبیون و نماوا در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نمی‌شود. گوگل مدتی است که قوانین سفت و سختی را برای رعایت کپی رایت اعمال می‌کند و ظاهرا علت حذف لینک‌های این سایت‌های ایرانی از نتایج جستجو نیز همین موضوع بوده است.

ماجرای حذف فیلیمو و نماوا چیست؟

گوگل سرویسی را برای رعایت قوانین کپی رایت ارائه می‌کند که «گوگل کپی» نام دارد. این سرویس به این گونه عمل می‌کند که مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها بر اساس API آن می‌توانند بررسی کنند که آیا خطر حذف صفحه‌های آنها از نتایج جستجوی گوگل وجود دارد یا خیر. همچنین گوگل با استفاده از این سرویس، وبسایت‌ها و صفحه‌های کپی کننده را که قوانین کپی رایت را رعایت نمی‌کنند، از نتایج جستجوی خود حذف می‌کند.

سخت‌گیری‌های گوگل علیه اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و کاربران ایرانی از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و بارها تعداد زیادی از این برنامه‌ها از فروشگاه پلی استور حذف شدند یا با تحریم مواجه شدند. حالا هم شنیده شده حذف صفحات این وبسایت‌ها از نتایج جستجوی گوگل، جدیدترین اقدامی است که علیه سرویس‌های ایرانی صورت گرفته و این بار رعایت نکردن حق کپی رایت، دلیل این مساله بوده است.

آیا این خبر صحت دارد؟

در حالی که خبر حذف فیلیمو، نماوا و تلوبیون از نتایج جستجوی گوگل در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود، اکنون به نظر می‌رسد که مشکلی از این بابت وجود ندارد و اگر فیلیمو و نماوا را چه به صورت فارسی و چه به صورت انگلیسی سرچ کنید، سایت‌های این دو شبکه نمایش خانگی برای شما به نمایش درخواهد آمد.

البته هنوز مدیران شرکت‌های نمایش خانگی فیلیمو، نماوا و تلوبیون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند و باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.