تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۷
کد خبر : 50909

گوگل رقابت بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران را به اپل باخته است

گوگل رقابت بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران را به اپل باخته است

گوگل رقابت بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران را به اپل باخته است مدیران و مهندسان گوگل چیزی می‌دانند که شاید ما ندانیم: این شرکت امکان یافتن تنظیماتی که باعث پرایوت شدن داده‌های مکان کاربران اندرویدی می‌شود را بسیار دشوار کرده است. برخلاف تصور اکثر ما، گوگل صرفاً یک شرکت جستجوی اینترنتی نیست، بلکه در واقع یک کمپانی تبلیغاتی است که در ازای تبلیغ محصولات سایر شرکت‌ها به کاربران اندرویدی پول هنگفتی به جیب می‌زند. البته نباید فراموش کرد که گوگل هر سال بابت اینکه موتور جستجویش موتور پیش‌فرضِ گوشی‌های آیفون باشد، چیزی حدود ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند و بنابریان مجبور است که از راه تبلیغات این پول‌ را تامین کند.
مطالب مرتبط: جاستین اوبرتی مهندس ارشد گوگل استادیا به کلاب هاوس پیوست
هوش مصنوعی جدید گوگل مشکلات پوستی را تشخیص می‌دهد
گوگل نمی‌خواهد شما تنظیمات مربوط به پرایوت کردن اطلاعات مکان‌تان روی اندروید را پیدا کنید به گفته یک منبع، غیرفعال کردن داده‌های مکان روی اندروید همیشه مانع از دسترسی گوگل به این اطلاعات نمی‌شود. اسناد مربوط به یک دادخواست که اخیراً توسط دادستان عمومی ایالت آر..

گوگل رقابت بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران را به اپل باخته است

مدیران و مهندسان گوگل چیزی می‌دانند که شاید ما ندانیم: این شرکت امکان یافتن تنظیماتی که باعث پرایوت شدن داده‌های مکان کاربران اندرویدی می‌شود را بسیار دشوار کرده است. برخلاف تصور اکثر ما، گوگل صرفاً یک شرکت جستجوی اینترنتی نیست، بلکه در واقع یک کمپانی تبلیغاتی است که در ازای تبلیغ محصولات سایر شرکت‌ها به کاربران اندرویدی پول هنگفتی به جیب می‌زند. البته نباید فراموش کرد که گوگل هر سال بابت اینکه موتور جستجویش موتور پیش‌فرضِ گوشی‌های آیفون باشد، چیزی حدود ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند و بنابریان مجبور است که از راه تبلیغات این پول‌ را تامین کند.

مطالب مرتبط:

  • جاستین اوبرتی مهندس ارشد گوگل استادیا به کلاب هاوس پیوست

  • هوش مصنوعی جدید گوگل مشکلات پوستی را تشخیص می‌دهد

گوگل نمی‌خواهد شما تنظیمات مربوط به پرایوت کردن اطلاعات مکان‌تان روی اندروید را پیدا کنید

به گفته یک منبع، غیرفعال کردن داده‌های مکان روی اندروید همیشه مانع از دسترسی گوگل به این اطلاعات نمی‌شود. اسناد مربوط به یک دادخواست که اخیراً توسط دادستان عمومی ایالت آریزونا به ثبت رسیده نشان می‌دهند که گوگل امکان پیدا کردن تنظیماتی که باعث متوقف کردن جمع‌آوری اطلاعات مکان کاربران می‌شوند را بسیار سخت کرده است و از طرفی این شرکت به سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند فشار می‌آورد که این تنظمیات را بر روی گوشی کاربران‌شان مخفی کنند. دادخواست مذکور، گوگل را متهم کرده است که بدون رضایت کاربران اقدام به جمع‌آوری داده‌های مکان آن‌ها می‌کند.

جک مِنزل (Jack Menzel) نایب‌رییس سابق گوگل مپس، هنگام شهادت در این دادگاه گفت که تنها راهی می‌تواند مانع از به پیدا کردن آدرس خانه یا محل کار کاربران توسط گوگل شود این است که کاربران با دادن آدرسهای غلط این شرکت را منحرف کنند. در اسناد دادگاه مشخص شده است که گوگل از ابزارهای مختلفی از جمله وای‌فای و حتی اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای به دست آوردن اطلاعات مکان کاربران استفاده می‌کند. گوگل در برخی مواقع هم کاربران را مجبور می‌کند تا به‌منظور استفاده از یک اپلیکیشن خاص یا وصل شدن دستگاه به اتصال وای‌فای، اطلاعات مکان خود را با این شرکت به‌اشتراک بگذارند.

یکی از کارکنان گوگل گفته است که کاربران اندروید باید قادر به پیدا کردن تنظمیان پرایوت کردن داده‌های مکان خود روی گوشی‌های اندرویدی باشند؛ بدون اینکه بخواهند آن را با گوگل به‌اشتراک بگذارند. او گفته است که این کارِ گوگل درست مثل آن است که کسی ناهار ما را بدون اجازه بخورد. او گفته است که احتمال زیادی وجود دارد که اپل برخلاف گوگل به کاربران آیفون اجازه دهد تا اپلیکشین‌های مبتنی بر مکان را بدون ‌اشتراک‌گذاری اطلاعات‌ مکان‌شان با اپل اجرا کنند.

اپل همیشه در تبلیغات خود، حفظ حریم خصوصی را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برتر آیفون‌ها عنوان کرده است. اوایل این ماه هم اپل قابلیت App Tracking Transparency را ارایه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا وب‌سایت‌ها اجازه رهگیری‌شان را بدهند یا ندهند. به نظر می‌رسد که اپل در حال بردن رقابت بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران است و تیم کوک مدیرعامل این شرکت اخیراً‌ گفته است که اپل هرگز مشتریان محصولات خود را تبدیل به کالا نخواهد کرد.

منبع: Phone Arena

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.