تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 73634

گوگل در روسیه ورشکست شد

گوگل در روسیه ورشکست شد

گوگل در روسیه ورشکست شدچند ماهی است که تنش‌ها بین دولت روسیه و گوگل اوج گرفته است و حالا شاهد خبر اعلام ورشکستگی گوگل در روسیه هستیم. چطور غول فناوری به این مرحله رسید؟
پس از آغاز تجاوز روسیه به اوکرا..

گوگل در روسیه ورشکست شد

چند ماهی است که تنش‌ها بین دولت روسیه و گوگل اوج گرفته است و حالا شاهد خبر اعلام ورشکستگی گوگل در روسیه هستیم. چطور غول فناوری به این مرحله رسید؟

پس از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین، دولت روسیه تمام تلاش خود را کرد تا از دسترسی مردم به اطلاعات آزاد جلوگیری کند و تنها روایت خود از این جنگ را در اختیار آنها قرار دهد. دولت روسیه از گوگل خواست تا محتوای غیر قانونی را از پلتفرم‌های خود پاک کند. کاری که گوگل نپذیرفت و در نهایت این تنش‌ها به جایی رسید که شعبه گوگل در روسیه اعلام ورشکستگی کرد.

اعلام ورشکستگی شعبه گوگل در روسیه

ورشکستگی گوگل در روسیه

گوگل در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ میلیارد دلار درآمد از بازار روسیه کسب و بیش ۱۰۰ کارمند جدید را استخدام کرد. ولی توقیف حساب‌های بانکی این شرکت توسط مقامات روسی تراکنش‌های مالی و پرداخت حقوق این افراد را غیر ممکن کرده است. سخنگوی گوگل گفت که این شرکت هیچ راهی جز اعلام ورشکستگی نداشته است.

توقیف حساب‌ها ادامه فعالیت‌های شعبه ما در روسیه را غیر ممکن کرده است. این فعالیت‌ها شامل استخدام و پرداخت حقوق کارمندان، تسویه حساب با تامین کنندگان و نمایندگان فروش و عمل به تعهدات مالی می‌شوند.

پیشتر دولت روسیه گوگل را به خاطر محدود نکردن دسترسی به یوتیوب و گسترش اخبار نادرست ۱۲۶ هزار یورو جریمه کرده بود؛ اما این شرکت این مبلغ را پرداخت نکرد.

ورشکستگی گوگل در روسیه

البته گوگل نیز همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از فعالیت‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق در آورده بود. حالا نیز مشکل توقیف حساب و به تبع آن اعلام ورشکستگی در روسیه، خدمات گوگل را محدودتر از گذشته خواهد کرد. با وجود این، گوگل اعلام کرد که همچنان مردم روسیه می‌توانند به خدمات رایگان این شرکت همچون موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، جیمیل و گوگل مپس دسترسی داشته باشند.

ورشکستگی گوگل در روسیه

فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی نیز اگرچه هنوز در دسترس است، اما به خاطر تعلیق خدمات پرداخت، کاربران امکان خرید اپلیکیشن‌های پولی را ندارند. سخنگوی گوگل اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد روسیه را ترک کند و با وجود ورشکستگی و بستن شعبه منطقه‌ای، همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد. وی در ادامه توضیحات خود گفت:

ما می‌دانیم که مردم روسیه برای دسترسی به اطلاعات باکیفیت، روی سرویس‌های ما حساب باز می‌کنند. به همین خاطر ما سرویس‌های رایگانی همچون جستجوی گوگل، یوتیوب، جیمیل، گوگل مپس، اندروید و گوگل پلی را برای کاربران خود ارائه خواهیم داد.

منبع :Gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.