تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 71848

گوگل تمام اپلیکیشن های ضبط تماس را از پلی استور حذف می‌کند

گوگل تمام اپلیکیشن های ضبط تماس را از پلی استور حذف می‌کند

گوگل تمام اپلیکیشن های ضبط تماس را از پلی استور حذف می‌کندگوگل در تازه‌ترین اقدامش برای افزایش امنیت کاربران سیستم عامل اندروید تصمیم گرفته تمام اپلیکیشن هایی که وظیفه‌شان ضبط تماس های کاربران است را ..

گوگل تمام اپلیکیشن های ضبط تماس را از پلی استور حذف می‌کند

گوگل در تازه‌ترین اقدامش برای افزایش امنیت کاربران سیستم عامل اندروید تصمیم گرفته تمام اپلیکیشن هایی که وظیفه‌شان ضبط تماس های کاربران است را از پلی استور حذف کند.

سیستم عامل اندروید همیشه به عنوان یک سیستم عامل آزادتر در مقایسه با iOS شناخته می‌شد. این آزادی برای برخی از کاربران مفید بود و می‌توانستند از اندروید بیشترین بهره را ببرند. اما بسیاری از کاربران معمولی، با مشکلات امنیتی رو به رو می‌شدند که به دلیل تصمیمات گوگل به وجود می‌آمد.

نحوه ضبط مکالمات در اندروید

برای سال‌ها، اپل با مانور روی ضعف حریم خصوصی و امنیت گوشی های اندرویدی، سعی می‌کرد کاربران را به خرید گوشی‌های آیفون ترغیب کند. اما حالا مدت‌ها است گوگل، با اعمال تغییراتی گسترده در سیستم عامل اندروید قصد دارد در زمینه امنیت و بهبود شرایط حریم خصوصی کاربران، عملکرد بهتری داشته باشد. تازه‌ترین اقدام شرکت گوگل، حذف تمام اپلیکیشن های ضبط تماس های صوتی از پلتفرم پلی استور است.

دشمنی گوگل با اپلیکیشن های ضبط تماس از اندروید ۱۰ آغاز شد

این طور به نظر می‌رسد که گوگل سرانجام در اندروید ۱۰، ویژگی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی را جدی گرفت. یکی از اقدامات این شرکت، حذف تمام قابلیت‌های پیش‌فرضی بود که امکان ضبط تماس را به کاربران می‌دادند. با این حال همچنان کاربران می‌توانستند با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث، تماس های صوتی خود را ضبط کنند.

ضبط مکالمه تلفنی

در روز یازدهم ماه می سال جاری میلادی، سیاست‌های جدید گوگل اجرایی خواهد شد. در راستای سیاست‌های جدید این شرکت در پلتفرم پلی استور، دیگر هیچ اپلیکیشن شخص ثالثی که هدفش ضبط تماس های صوتی کاربران است نمی‌تواند در این پلتفرم وجود داشته باشد. این یعنی تمام برنامه‌های موجود در این زمینه حذف شده و برنامه‌های جدید ضبط تماس هم نمی‌توانند آپلود شوند.

اگر به دنبال برنامه های ضبط تماس هستید، باید سریع‌تر دست به کار شوید

همان طور که اعلام کردیم، گوگل به دنبال بهبود شرایط حریم خصوصی کاربران است و حذف چنین برنامه‌هایی می‌تواند به هدف گوگل کمک کند. بهتر است بدانید در بسیاری از نقاط جهان، ضبط تماس های صوتی یک جرم محسوب می‌شود. گوگل برای جلوگیری از این جرم، تمام اپلیکیشن های ضبط تماس را حذف می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید: چگونه تماس ها را روی آیفون ضبط کنیم؟

البته اگر می‌خواهید به هر قیمتی شده از این برنامه‌ها استفاده کنید، باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوید. طبق گزارش‌های منتشر شده، گوگل در صورت نصب نرم‌افزار پیش از اجرای قوانین جدید، کاری به آن نخواهد داشت و بدون اجازه شما، برنامه ضبط صدا را از گوشی پاک نخواهد کرد.

سرنوشت برنامه ضبط تماس گوشی های پیکسل و شیائومی چه خواهد شد؟

گوشی های پیکسل و شیائومی به برنامه ضبط تماس به صورت پیش‌فرض مجهز هستند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد گوگل فعلا قصدی برای حذف این برنامه‌ها ندارد اما با توجه به سیاست‌های سفت و سخت این شرکت در قبال برنامه های ضبط تماس، ممکن است در آینده این قابلیت از گوشی های پیکسل و شیائومی هم حذف شود.

منبع :GSM Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.