تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۰۵
کد خبر : 69156

گوگل به زودی یکی از بزرگترین مشکلات اندروید را برطرف می‌کند؛ ۶۰ درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

گوگل به زودی یکی از بزرگترین مشکلات اندروید را برطرف می‌کند؛ ۶۰ درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

گوگل به زودی یکی از بزرگترین مشکلات اندروید را برطرف می‌کند؛ ۶۰ درصد فضای ذخیره سازی بیشتریکی از بزرگ‌ترین مشکلات دارندگان گوشی‌های هوشمند، کمبود حافظه داخلی است. حالا گوگل می‌خواهد با راه حلی منطقی و..

گوگل به زودی یکی از بزرگترین مشکلات اندروید را برطرف می‌کند؛ ۶۰ درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دارندگان گوشی‌های هوشمند، کمبود حافظه داخلی است. حالا گوگل می‌خواهد با راه حلی منطقی و کاربردی، افزایش حافظه گوشی های اندرویدی کمک کند.

از گوشی‌های اندرویدی گرفته تا آیفون‌های اپل، کمبود حافظه داخلی یک مشکل بسیار بزرگ برای تعداد زیادی از کاربران است. این مشکل معمولا باعث می‌شود گوشی کاربران کند شود و استفاده از گوشی، به تجربه‌ای غیرقابل تحمل تبدیل شود. گوگل به تازگی موفق شده راه حلی برای مشکل کمبود حافظه گوشی‌های اندرویدی پیدا کند و حجم برنامه‌های نصب شده روی گوشی کاربر را تا ۶۰ درصد کمتر کند. با این روش کاربران می‌تواند فضای خالی حافظه داخلی گوشی خود را افزایش دهند.

قابلیت آرشیو برنامه ها به افزایش حافظه گوشی های اندرویدی کمک می‌کند

حافظه گوشی اندرویدی

بهتر است بدانید گوگل فعلا فقط توسعه این قابلیت را آغاز کرده و زمان انتشار آن هنوز مشخص نیست. این ویژگی در گوشی‌های اندرویدی، به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های نصب شده را آرشیو کنند. با استفاده از این گزینه، کاربران می‌توانند به جای حذف کامل برنامه، تنها بخش‌هایی از آن را پاک کنند و برنامه‌هایی که کمتر از آن استفاده می‌کنند همچنان در گوشی هوشمند اندرویدی آن‌ها موجود باشد. طبق گفته‌های گوگل، با آرشیو کردن برنامه‌های اندرویدی، می‌توانید حدود ۶۰ درصد از فضای اشغال شده توسط آن برنامه را به صورت موقتی آزاد کنید و حافظه گوشی اندرویدی خود را بیشتر کنید.

برنامه‌هایی که آرشیو شده‌اند در گوشی کاربر باقی می‌مانند و امکان بازگردانی ساده آن‌ها وجود خواهد داشت. البته در تمام برنامه‌ها، ۶۰ درصد فضا با آرشیو کردن باز نمی‌گردد و ممکن است میزان آزاد شدن حافظه داخلی، با توجه به هر برنامه متفاوت باشد. یکی از مهم‌ترین نکات مثبت ویژگی آرشیو کردن برنامه‌های اندرویدی، حفظ شدن اطلاعات کاربران است. با حذف کامل برنامه، در صورتی که اطلاعات شما در حساب کاربری‌تان ذخیره نشده باشد، امکان بازگردانی اطلاعات وجود نخواهد داشت اما با این روش، هر زمان که بخواهید می‌توانید اطلاعات خود در یک برنامه آرشیو شده را به سادگی بازیابی کنید.

اطلاعات کاربران با این روش از بین نخواهد رفت

طبق اطلاعاتی که گوگل با رسانه‌ها در میان گذاشته، سیستم عامل اندروید با استفاده از روش‌هایی، یک فایل آرشیو شده APK به وجود می‌آورد. این فایل در کنار نگه‌داری از برنامه آرشیو شده، اطلاعات کاربران مانند یوزرنیم و پسوردها را نیز ذخیره می‌کند. احتمالا برای امنیت بیشتر، امکان دسترسی و استفاده از این فایل در یک گوشی یا تبلت اندرویدی دیگر وجود نداشته باشد.

افزایش حافظه گوشی اندرویدی

کمپانی گوگل اعلام کرده هنوز این ویژگی مراحل ابتدایی توسعه‌اش را طی می‌کند. بهتر است بدانید طبق اطلاعات منتشر شده، احتمالا این ویژگی تا پایان سال جاری میلادی برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شود. هنوز مشخص نیست قابلیت آرشیو کردن برنامه‌ها برای افزایش حافظه گوشی، بخشی از اندروید ۱۳ خواهد بود یا خیر.

در گجت نیوز بخوانید: چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

گوگل باور دارد این قابلیت، تنها به سود کاربران نخواهد بود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برخی از توسعه‌دهندگان، نرخ بالای حذف برنامه‌ها توسط کاربران است. گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل حذف برنامه‌ها، اشغال کردن بخشی از حافظه داخلی توسط برنامه است. حالا با قابلیت آرشیو برنامه در اندروید، کاربران می‌توانند بدون حذف یک برنامه، تا ۶۰ درصد از فضای اشغال شده را بازیابی کنند و توسعه‌دهندگان نیز آسیب کمتری ببینند.

منبع :giz china

android-will-archive apps-to-free-up-up-smartphone-smartphones-space-space

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.