تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 69425

گوگل: به زودی تبلت ها جایگزین لپ تاپ می‌شوند

گوگل: به زودی تبلت ها جایگزین لپ تاپ می‌شوند

گوگل: به زودی تبلت ها جایگزین لپ تاپ می‌شوندگوگل دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آینده دنیای تکنولوژی دارد و گمان می‌کند که به زودی تبلت ها می‌توانند جایگزین لپ تاپ شوند؛ اما این پیش‌بینی بر چه اساسی است؟
..

گوگل: به زودی تبلت ها جایگزین لپ تاپ می‌شوند

گوگل دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آینده دنیای تکنولوژی دارد و گمان می‌کند که به زودی تبلت ها می‌توانند جایگزین لپ تاپ شوند؛ اما این پیش‌بینی بر چه اساسی است؟

گوگل برای مدت‌ها انگار کلا فراموش کرده بود که تبلت‌های اندرویدی وجود خارجی دارند؛ اما چند وقتی است که این بازار توجه گوگل را به خود جذب کرده است. به همین خاطر گوگل سیستم عامل اندروید ۱۲L را برای پشتیبانی از نمایشگر‌های بزرگتر توسعه داده و در همین مسیر Rich Miner، یکی از هم بنیان‌گذاران این پلتفرم با عنوان مدیر ارشد فناوری به این تیم پیوسته است.

دید مثبت گوگل به آینده تبلت ها و جایگزین شدن آن‌ها با لپ تاپ

تبلت

Miner در صحبتی با توسعه دهندگان اندرویدی، دید گوگل نسبت به آینده تبلت های اندرویدی را تبیین کرد. وی در ابتدا به آغاز تبلت های اندرویدی در سال ۲۰۱۱ اشاره کرد و یادآوری کرد که چگونه برخی برنامه‌ها همچون پخش‌کننده‌های مدیا به راحتی و بدون سرمایه‌گذاری زیاد، متناسب با نمایشگرهای بزرگتر شدند.

اما پس از آن، رشد این تبلت‌ها با رکود همراه شد تا اینکه داده‌ها در اواخر سال ۲۰۱۹ (پیش از همه‌گیری کرونا) نشانه‌های مثبتی را نشان دادند. این رشد همچنان ادامه یافته است و اضافه شدن تبلت‌های کیبورد محور و همچنین توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های شخص‌ ثالث به آن کمک کرده است.

دیگر دلیلی که Miner برای این رشد عنوان کرده، توانمند بودن و قیمت پایین تبلت ها نسبت به یک لپ تاپ است. همین نیز گوگل را مجاب کرد تا با کار روی Android 12L، رابط کاربری خود را برای دستگاه‌های بزرگتر بهینه کند تا برنامه‌ها نیز در این حالت عملکرد بهتری داشته باشند.

تبلت

وی همچنین توسعه دهندگان را تشویق کرد تا از ابزار‌های گوگل برای بهبود پشتیبانی از تبلت های اندرویدی بهره ببرند و حتی برنامه‌های خود را با اولویت تبلت توسعه دهند. Miner در ادامه صحبت‌های خود به آمار فروش تبلت‌ها در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت:

آمار فروش تبلت‌ها تقریبا به میزان فروش لپ تاپ‌ها نزدیک شد. من فکر می‌کنم که در آینده نه چندان دور حتی شرایط تغییر خواهد کرد و آمار فروش سالیانه تبلت‌ها از لپ تاپ‌ها پیشی خواهد گرفت. من بر این باورم که در این حالت دیگر برگشتی به شرایط گذشته نخواهد بود.

باید منتظر ماند و دید که تلاش جدید گوگل برای پیشرفت تبلت های اندرویدی به کجا خواهد رسید. پشتیبانی بیشتر از توسعه‌دهندگان، برنامه‌های اختصاصی و جذاب برای تبلت‌ها و عرضه تبلت‌های جدید و شاید تاشو پیکسل می‌تواند وضعیت را برای گوگل و شرکایش بهبود ببخشد.

منبع :The Vergeمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.