تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 70329

گوگل بهترین ویژگی اندروید را به کروم می‌آورد

گوگل بهترین ویژگی اندروید را به کروم می‌آورد

گوگل بهترین ویژگی اندروید را به کروم می‌آوردگوگل در راستای توسعه‌ی مرورگر محبوب Chrome، قرار است یکی از بهترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید را به گوگل کروم بیاورد.
با معرفی اندروید ۱۲، گوگل پشتیبانی ا..

گوگل بهترین ویژگی اندروید را به کروم می‌آورد

گوگل در راستای توسعه‌ی مرورگر محبوب Chrome، قرار است یکی از بهترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید را به گوگل کروم بیاورد.

با معرفی اندروید ۱۲، گوگل پشتیبانی از اشتراک‌گذاری سریع لینک‌ها و تصاویر را با استفاده از عمل ساده کشیدن و رها کردن از طریق منو فعال کرد. با این‌حال تاکنون، مرورگر کروم در پلتفرم اندروید، فاقد پشتیبانی از ویژگی جدید انتقال تصاویر بین برنامه‌ای بوده است. خوشبختانه، به‌نظر می‌رسد با توجه به مشاهده آزمایش این ویژگی در نسخه اندروید کروم، شاهد اضافه شدن آن به مرورگر محبوب گوگل باشیم.

یکی از کاربران خوش‌شانسی که آخرین نسخه بتای کروم را در گوشی اندرویدی خود نصب کرده، ویدیویی را در توییتر به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد تصویری از برگه کروم به پنجره گوگل کیپ کشیده می‌شود.

این ویژگی، عملکردی شبیه به کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) برنامه‌ها در حالت نمایش تقسیم‌بندی را ارائه می‌کند. اکنون پنجره منوی زمینه به جای مرکز، در سمت چپ صفحه ظاهر می‌شود، این در حالی است که پیش‌نمایش تصویر انتخاب شده در سمت راست نمایش پیدا کرده و آماده انتقال به پنجره‌ برنامه دیگر است.

گوگل بهترین ویژگی اندروید را به کروم می‌آورد

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این ویژگی به‌طور گسترده برای همه کاربران فعال نشده است. ما سعی کردیم که آن‌را روی گوشی Pixel 4a با آخرین نسخه بتای Chrome و آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید ۱۳ آزمایش کنیم، اما اجرای عمل کشیدن و رها کردن برای جابجایی تصاویر به برنامه‌های دیگر عملی نشد.

به‌نظر می‌رسد که گوگل این ویژگی‌ را به‌صورت مرحله‌ای فعال می‌کند، بدین معنی که احتمالا طی هفته‌های آینده به‌‌مرور برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا در دسترس قرار خواهد گرفت. آخرین نسخه بتای کروم برای اندروید و iOS، دارای شماره ساخت v100.0.4896.46 بوده و اکنون به ترتیب از طریق فروشگاه پلی استور و اپ استور قابل دانلود است.

گوگل در حال حاضر، هنوز فهرستی از تغییرات کامل ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی نسخه بتای کروم را به اشتراک نگذاشته است و تنها به بهبود پایداری و عملکرد کلی در فهرست فروشگاه Play در بخش “Whats New” اشاره دارد. با این‌حال، گزارش رسمی مندرج در git log از ویژگی جدید کروم پرده برداشته است.

طی این گزارش که در تاریخ ۱۶ مارس منتشر شد، به قابلیت DragDrop اشاره شده است. این نوشته زبانی بسیار فنی دارد اما نکته اصلی آن است که آخرین بیلد کروم به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را از مرورگر بکشند و در برنامه‌های دیگر رها کنند. هم‌چنین وضعیت این ویژگی “Merge to M100” عنوان شده است. بدین معنا که مرحله آزمایشی آن پشت سر گذاشته شده و پیش از انتشار گسترده، در فاز توسعه اصلی قرار دارد. به عبارت ساده، قابلیت کشیدن و رها کردن کروم برای تصاویر زمانی، هم‌زمان با انتشار نسخه نهایی v100 این مرورگر، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.