تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر : 67545

گوگل برای آپدیت گوشی‌های خود، ردپای سامسونگ را دنبال می‌کند

گوگل برای آپدیت گوشی‌های خود، ردپای سامسونگ را دنبال می‌کند

گوگل برای آپدیت گوشی‌های خود، ردپای سامسونگ را دنبال می‌کندوضعیت آپدیت سامسونگ آنقدر خوب و قوی شده که حتی گوگل باید برای بروزرسانی گوشی‌های خود از این شرکت الگوبرداری کند؛ اما مشکل گوگل و سایر شرکت‌ها..

گوگل برای آپدیت گوشی‌های خود، ردپای سامسونگ را دنبال می‌کند

وضعیت آپدیت سامسونگ آنقدر خوب و قوی شده که حتی گوگل باید برای بروزرسانی گوشی‌های خود از این شرکت الگوبرداری کند؛ اما مشکل گوگل و سایر شرکت‌ها چیست؟

سری گلکسی S22 سامسونگ سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبایی دارد؛ اما مهم‌تر از همه با وعده ۵ سال آپدیت نرم‌افزاری همراه شده است. پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت اپل همیشه حسرتی برای کاربران اندرویدی بوده،‌ ولی حالا سامسونگ با ارائه ۴ آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال بروزرسانی‌های امنیتی به رقیب آمریکایی خود نزدیک شده است.

عملکرد متفاوت سامسونگ نسبت به سایر شرکت‌ها با ارائه آپدیت های طولانی مدت

آپدیت سامسونگ

در حال حاضر سری گلکسی اس ۲۲ به اندروید ۱۲ مجهز شده است؛ اما در نهایت اندروید ۱۶ را هم در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد و این خبر خیلی خوبی برای کاربران سامسونگ است. از این جالب‌تر اینکه سامسونگ این وعده را به برخی از مدل‌های قدیمی تر خود نیز تعمیم داده است.

بدین ترتیب نه تنها سری گلکسی S22 سامسونگ بلکه سری گلکسی S21، گلکسی S21 FE، گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و همچنین تبلت‌های سری گلکسی تب S8 تا ۵ سال از پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ بهره‌مند خواهند شد. البته نباید فراموش کرد که در حال حاضر این شرکت برای گوشی‌های ارزان‌تر خود نیز وعده سه سال آپدیت سیستم عامل را ارائه می‌دهد که خیلی خوب است.

در یک کلام وقتی صحبت از پشتیبانی نرم‌افزاری می‌شود، سامسونگ نسبت به سایر شرکت‌های اندرویدی می‌درخشد. جالب است بدانید که خط مشی جدید سامسونگ حتی از گوگل نیز بهتر است؛ زیرا این شرکت وعده سه سال آپدیت‌های اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را برای گوشی‌های سری پیکسل ۶ داده است.

آپدیت سامسونگ

البته چه سامسونگ و چه گوگل از این نظر نسبت به سایر شرکت‌ها عملکرد بسیار بهتری دارند. سایر برندهای مطرح اندرویدی همچون وان پلاس، اوپو، ویوو و شیائومی تنها سه آپدیت اصلی اندرویدی را آن هم فقط برای گوشی‌های گران‌قیمت خود ارائه می‌دهند و اگر هم خوش‌ شانس باشید،‌ گوشی میان رده شما دو آپدیت اندروید را دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که وضعیت پشتیبانی نرم‌افزاری بلند مدت میلیون‌ها کاربر اندرویدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مشکل اینجاست که تاکنون شرکت‌های مختلف از سختی‌های ارائه آپدیت بسیار صحبت کرده‌اند و وعده داده‌اند که در این زمینه بهبودهایی را ترتیب دهند.

در واقع گوگل و شرکایش در برنامه‌هایی همچون Project Treble (2017) و Project Mainline (2019) روی این مشکل کار کردند و حتی با برخی شرکت‌های سازنده تراشه همچون کوالکام نیز همکاری کردند تا بتوانند وعده ۴ سال آپدیت اصلی اندروید را تا پایان سال ۲۰۲۰ عملی کنند؛ اما در نهایت موفق به این کار نشدند تا اینکه سامسونگ در سال ۲۰۲۲ شرایط را تغییر داد.

آپدیت سامسونگ / آپدیت گوگل پیکسل 6

در حال حاضر هیچ بهانه‌ای برای آپدیت‌ های طولانی مدت همانند آنچه سامسونگ ارائه می‌دهد، توسط شرکت‌های مختلف وجود ندارد؛ زیرا مشکلات مربوط به تراشه و دیگر مسائل فنی برطرف شده است و بیشتر اینگونه به نظر می‌رسد که شرکت‌ها نمی‌خواهند این آپدیت‌ها را ارائه کنند.

حتی خود گوگل نیز روی آپدیت‌های امنیتی مانور داده است، در حالی که این آپدیت‌های اصلی سیستم عامل هستند که باعث می‌شوند ویژگی‌های جدید به گوشی اضافه شود و نسبت به گذشته متفاوت به نظر برسد. در این صورت ممکن است کاربر تمایل کمتری به خرید یک گوشی جدید داشته باشد و این چیزی است که شرکت‌ها دوست ندارند.

اما سامسونگ با آپدیت های طولانی مدت مسیر کاملا متفاوتی را انتخاب کرده است که می‌تواند در بلند مدت به نفع این شرکت شود و تصویر عمومی آن را در میان کاربران بهبود ببخشد.

منبع :Android Authorityمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.