تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 61224

گوگل، دیسلایک را از ویدیوهای یوتیوب حذف کرد

گوگل، دیسلایک را از ویدیوهای یوتیوب حذف کرد

گوگل، دیسلایک را از ویدیوهای یوتیوب حذف کردگوگل در تصمیمی قابل توجه دیسلایک ویدیوهای یوتیوب را حذف کرد. اما چه چیزی سبب شد که گوگل چنین تصمیمی بگیرد و این کار چه نتایجی خواهد داشت؟
برخی افراد هستند که..

دیسلایک ویدیوهای یوتیوبگوگل، دیسلایک را از ویدیوهای یوتیوب حذف کرد

گوگل در تصمیمی قابل توجه دیسلایک ویدیوهای یوتیوب را حذف کرد. اما چه چیزی سبب شد که گوگل چنین تصمیمی بگیرد و این کار چه نتایجی خواهد داشت؟

برخی افراد هستند که با دیسلایک ویدیوهای خاصی در یوتیوب سعی می‌کنند از الگوریتم‌های این پلتفرم محبوب سوء استفاده کنند و در نتیجه میزان بازدید یک ویدیو را کاهش دهند. گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که قصد دارد جلوی این افراد را بگیرد؛ اما همچنان آنها به دلایلی که هیچ ارتباطی با محتوای ویدیو ندارد، روی دکمه دیسلایک کلیک می‌کنند.

حذف نشان دادن عمومی تعداد دیسلایک از ویدیوهای یوتیوب

دیسلایک ویدیوهای یوتیوب

این رفتار آنها ممکن است به دلیل احساس ناخوشایندشان نسبت به فردی باشد که در ویدیو حضور دارد یا شرکتی که در آن تبلیغ می‌شود. حالا گوگل اعلام کرده که می‌خواهد به این رفتار‌ها پایان دهد و به همین خاطر تعداد دیسلایک ویدیو‌ها را در تمامی پلتفرم‌های یوتیوب به صورت شخصی درآورده است.

بدین ترتیب تولید کنندگان ویدیو‌های یوتیوبی کمتر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و همچنین از تعداد افرادی که می‌خواهد میزان بازدید یک ویدیو را با dislike کاهش دهند نیز کاسته می‌شود. البته گوگل دکمه دیسلایک را از یوتیوب حذف نکرده است، بلکه صرفا تعداد دیسلایک‌های ویدیو را دیگر به صورت عمومی نشان نخواهد داد.

تولید کنندگان محتوا کماکان می‌توانند در YouTube Studio تعداد دیسلایک‌های ویدیو‌های خود را در کنار سایر داده‌های تحلیلی مربوطه مشاهده کنند.

گوگل چند ماه پیش حذف دیسلایک را برای ارزیابی میزان تاثیر آن بر کاهش آزار و اذیت تولید کنندگان ویدیو و همچنین عملکرد گروه‌های مخرب به صورت آزمایشی و محدود اجرا کرد که ظاهرا موفق بوده است.

دیسلایک ویدیوهای یوتیوب

البته نشان دادن عمومی تعداد دیسلایک ویدیوهای یوتیوب مزایایی نیز داشت. به عنوان مثال تعداد زیادی از آنها می‌تواند به سایر کاربران نشان دهد که عنوان ویدیو مربوطه هیچ ارتباطی با محتوای آن ندارد و فقط برای دریافت بازدید بیشتر است. پیش از این اگر نشانگر ماوس را روی آیکون انگشت شست می‌بردید، تعداد دیسلایک‌ها نشان داده میشد؛ اما حالا اگر این کار را کنید، فقط واژه «Dislike» نشان داده می‌شود.

چند سال پیش اینستاگرام نیز برای حفظ سلامت روانی کاربران خود حذف دکمه لایک را امتحان کرد. این کار برای کم کردن تاکید کاربران بر جمع‌آوری لایک و در عوض تمرکز بر محتوای پیام‌ها انجام شده بود. در نهایت اینستاگرام و شرکت مادرش فیسبوک تصمیم گرفتند تصمیم نشان دادن و یا پنهان کردن تعداد لایک را به عهده خود کاربران بگذارند.

حمایت یوتیوب از تولیدکنندگان ویدیو‌ها

دیسلایک ویدیوهای یوتیوب

یوتیوب اعلام کرد که تصمیم آنها برای نشان ندان تعداد دیسلایک به صورت عمومی به اجبار هیچ سازمانی نبوده است و آنها صرفا به خاطر محافظت از تولید کنندگان محتوا این تصمیم را گرفته‌اند.

به لطف رقابت سنگینی که توسط پلتفرم ویدیو‌ کوتاه تیک تاک ایجاد شده است، یوتیوب حس می‌کند که باید از تولید‌کنندگان ویدیو‌های خود حمایت کند و به همین خاطر نیز بودجه‌ای ۱۰۰ میلیو‌ن دلاری را برای حمایت از تولیدکنندگان در پلتفرم ویدیو‌های کوتاه خود در نظر گرفته است.

یوتیوب در بیانه خود گفت:

ما این تغییر را ایجاد کردیم؛ زیرا بر این باوریم که یوتیوب وظیفه دارد از تولیدکنندگان خود، مخصوصا تولیدکنندگان کوچکتر در برابر آزار و اذیت و حملات دیسلایکی حمایت کند.

تغییرات جدید مربوط به عدم نمایش تعداد دیسلایک ویدیوهای یوتیوب از امروز در تمامی برنامه‌ها و همچنین وب‌سایت آن اجرا می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.