تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۴۱
کد خبر : 60308

گوگل، اپلیکیشن بازی مرکب (Squid Game) را از پلی استور حذف کرد

گوگل، اپلیکیشن بازی مرکب (Squid Game) را از پلی استور حذف کرد

گوگل، اپلیکیشن بازی مرکب (Squid Game) را از پلی استور حذف کردمحبوبیت سریال کره‌ای Squid Game سبب شده که برنامه‌های مختلفی با این نام منتشر شوند؛ اما به تازگی گوگل اپلیکیشن بازی مرکب را از پلی استور حذ..

اپلیکیشن بازی مرکبگوگل، اپلیکیشن بازی مرکب (Squid Game) را از پلی استور حذف کرد

محبوبیت سریال کره‌ای Squid Game سبب شده که برنامه‌های مختلفی با این نام منتشر شوند؛ اما به تازگی گوگل اپلیکیشن بازی مرکب را از پلی استور حذف کرده است.

درست است که فصل اول سریال معروف بازی مرکب به پایان رسیده است؛ اما هنوز تاثیر سریال جدید نتفلیکس به اشکال مختلف دیده می‌شود. موفقیت فوق‌العاده Squid Game سبب شده که بسیاری از افراد به فکر پول در آوردن از نام آن بیفتند و در این میان توسعه دهندگان برنامه‌های اندروید نیز حضور دارند.

حذف شدن اپلیکیشن بازی مرکب از گوگل پلی استور

اپلیکیشن بازی مرکب

در حال حاضر صدها اپلیکیشن در رابطه با بازی مرکب ساخته شده‌اند و بیش از ۲۰۰ عدد از آنها نیز در گوگل پلی استور حضور دارند. این برنامه‌ها مجموعا یک میلیون بار در سطح جهانی دانلود شده‌اند. متاسفانه در حال حاضر شرایط بسیار خوبی نیز برای افراد کلاهبردار پیش آمده تا از شور و شوق ایجاد شده پیرامون این سریال نهایت استفاده را ببرند.

چندی پیش یک پژوهشگر حوزه امنیت سایبری به نام Lukas Stefanko متوجه شد که برنامه‌ای به نام Squid Wallpaper 4K HD به هکر‌ها دسترسی لازم را برای ارسال بدافزار‌های تبلیغاتی (کلاهبرداری) و یا خریداری ناخواسته حق اشتراک پیامک می‌دهد.

بدافزار مورد اشاره جوکر نام دارد و پیش از این نیز در چندین برنامه مختلف در گوگل پلی استور مشاهده شده بود. استفانکو اعلام کرد قبل از اینکه گوگل این اپلیکیشن را حذف کند، حدود ۵۰۰۰ نفر آن را روی گوشی خود نصب کرده بودند. کاربرانی که اپلیکیشن بازی مرکب را دانلود کرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر آن را از گوشی خود حذف کرده و سپس دستگاه را با آنتی ویروس اسکن کنند.

نکته مهم این است که حتی در فروشگاه نرم افزاری گوگل نیز ممکن است بدافزار‌های خطرناکی وجود داشته باشند؛ بنابراین پیش از دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها باید به نام توسعه دهنده و اعتبار وی نیز توجه کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.