تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 70540

گوگل، اندروید را به ویژگی بسیار کاربردی ردیابی با بلوتوث مجهز می‌کند

گوگل، اندروید را به ویژگی بسیار کاربردی ردیابی با بلوتوث مجهز می‌کند

گوگل، اندروید را به ویژگی بسیار کاربردی ردیابی با بلوتوث مجهز می‌کندطبق آخرین شایعات، گوگل در حال توسعه یک سیستم بومی برای تشخیص ردیابی به‌وسیله بلوتوث است که وظایف امنیتی این پلتفرم را گسترش خواهد دا..

گوگل، اندروید را به ویژگی بسیار کاربردی ردیابی با بلوتوث مجهز می‌کند

طبق آخرین شایعات، گوگل در حال توسعه یک سیستم بومی برای تشخیص ردیابی به‌وسیله بلوتوث است که وظایف امنیتی این پلتفرم را گسترش خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی یک سیستم تشخیص ردیابی اختصاصی با بلوتوث برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که با هدف کاوش و شناسایی دستگاه‌های ردیابی ناشناخته مانند نمونه‌های ارائه شده توسط اپل و Tile به‌کار می‌رود. حوزه ردیاب اشیا با معرفی AirTag از سوی اپل، به جذابیت‌های بیش‌تری رسیده که البته در کنار آن، خطرات استفاده نادرست مانند تعقیب و رصد غیرمجاز نیز افزایش یافته است.

حالا به‌نظر می‌آید که گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی است تا به‌وسیله آن، ردیاب‌های ناشناس را در مجاورت با شناسایی امضاهای بلوتوث ناشی از آنها کشف کند. با این‌حال، گوگل هنوز این خبر را به‌طور رسمی تایید نکرده است.

توسعه ظاهری این ویژگی در کد سرویس‌های Play، به لطف گزارش همکاران ۹to5Mac، مورد رویت قرار گرفته است. آخرین نسخه از خدمات گوگل پلی (v22.12.13) از کدهای جالبی برخوردار بوده که به‌طور خاص دو رشته را در خود جای داده است. اولین مورد به‌ هشدارهای دستگاه ناشناس اشاره می‌کند که در کنار ابهامات، اهداف گسترده‌ای را به‌دنبال دارد. مورد دوم با توضیح واضحی مبنی بر «اعلان شناسایی برچسب ناشناس»، همه‌چیز را محدود می‌کند. اگر هنوز جایی برای سردرگمی بیش‌تر باقی مانده، باید به خطوط بعدی به نام‌های Tile و ATag اشاره کنیم که به احتمال زیاد نشان دهنده یک نام اختصاری برای AirTag است.

توسعه سیستم تشخیص ردیابی اندروید گوگل، نیازمند راهی طولانی است

گوگل، اندروید را به ویژگی بسیار کاربردی ردیابی با بلوتوث مجهز می‌کند

البته، ایده کار گوگل بر روی یک سیستم تشخیص ردیاب، یک پیشرفته امیدوار کننده محسوب می‌شود، اما فقدان جزئیات موجود، آن‌را به یک معما تبدیل کرده است. مهم‌ترین سوال پیش‌رو این بوده که آیا این ویژگی جدید اندرویدی برای بررسی ردیاب‌های نزدیک باید به‌صورت دستی فعال شود یا اینکه این کار را به‌طور مستقل در پس‌زمینه انجام خواهد داد و هنگامی‌که یک ردیاب ناشناس را شناسایی کند، اعلانی را ارسال خواهد کرد.

در این میان، گزینه دوم محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. با این وجود، یک سیستم همیشه روشن وابسته به بلوتوث، بدون شک بر عمر باتری تاثیر خواهد گذاشت. البته در این گزارش آمده که فرآیند ردیابی از طریق بلوتوث کم‌انرژی (BLE) که نسخه کم‌مصرف‌تر این پروتکل اتصال بی‌سیم است، انجام می‌شود.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، اینها صرفا یافته‌های موجود در کد هستند و ممکن است گوگل هرگز آن را به‌صورت گسترده در قالب یک ویژگی منتشر نکند. با این‌حال، چنین قابلیتی نیاز روز تلقی می‌شود و به‌همین دلیل است که راه‌حل‌های موجود برای شناسایی ردیاب‌های ناشناس، به‌خصوص برای کاربران پلتفرم اندروید، چندان کارآمد نیستند. Tile اخیرا از یک ویژگی جدید تحت عنوان “Scan and Secure” رونمایی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های ردیابی اطراف خود را مورد اسکن قرار دهند. این اسکن البته باید به‌صورت دستی انجام شود و در مدت ۱۰ دقیقه، مجموعه‌ای از شش اسکن به‌طور امن تکمیل می‌شوند.

اپل نیز در این میان، اپلیکیشنی را با کارکرد مشابه برای گوشی‌های اندرویدی به‌نام “Tracker Detect” منتشر کرده است، اما برخلاف نحوه عملکرد آن در آیفون‌، سیستم فعالی برای تشخیص خودکار AirTag بدون علامت که روی یک فرد نشان نشده، در این نسخه تعریف نشده است.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.