تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۵۲
کد خبر : 69948

گوشی Fairphone 2 متعلق به سال ۲۰۱۵، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرد!

گوشی Fairphone 2 متعلق به سال ۲۰۱۵، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرد!

گوشی Fairphone 2 متعلق به سال ۲۰۱۵، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرد!گوشی Fairphone 2 بعد از گذشته ۷ سال از زمان عرضه خود، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرده است. این طولانی‌ترین پشتیبانی در گوشی‌های اندرو..

گوشی Fairphone 2 متعلق به سال ۲۰۱۵، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرد!

گوشی Fairphone 2 بعد از گذشته ۷ سال از زمان عرضه خود، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرده است. این طولانی‌ترین پشتیبانی در گوشی‌های اندرویدی است!

فیرفون به لطف ساخت گوشی‌هایی با تعمیرپذیری زیاد و مستحکم، نام خوبی برای خودش در بازار موبایل دست و پا کرده است. هرچند این برند چینی در بسیاری از بازارهای بین‌المللی مثل ایالات متحده حضور ندارد، اما این چیزی از شایستگی‌های این شرکت کم نمی‌کند. سال ۲۰۱۵ این کمپانی یک گوشی جذاب به نام فیرفون ۲ را به همراه اندروید ۵ وارد بازار کرد. اکنون خبر رسیده است که بعد از گذشت ۷ سال، سازنده آپدیت اندروید ۱۰ را برای گوشی Fairphone 2 منتشر کرده است.

همیشه ادامه دادن انتشار بروزرسانی گوشی‌ها بیش از ۲ یا ۳ سال برای سازندگان سخت بوده است. البته همه‌ی تقصیرها هم گردن تولیدکننده نیست. برخی مشکلات نیز وجود دارد که از کنترل سازندگان خارج است. گاهی یک تولیدکننده تراشه پشتیبانی از محصول خودش را متوقف می‌کند و گاهی نیز این توقف پشتیبانی از سوی گوگل است. سامسونگ اخیراً توانسته بروزرسانی برخی از دستگاه‌هایش را به ۴ سال برساند؛ اما هنوز هم اکثر گوشی‌های بازار حداکثر ۲ سال بروزرسانی‌های اندروید را دریافت می‌کنند. با این حال قضیه در مورد آیفون‌های اپل متفاوت است و آن‌ها می‌توانند ۶ سال از خدمات نرم افزاری اپل بهره‌مند شوند.

رکورد پشتیبانی نرم افزاری اندروید متعلق به برند گمنام فیرفون است!

گوشی فیرفون ۲ به چیپست اسنپدراگون ۸۰۱ مجهز است که کوالکام پشتیبانی از آن را از سال ۲۰۱۶ متوقف کرده است. کمپانی Fairphone در صدد آن است که از گوشی‌هایش بین ۲ تا ۵ سال پشتیبانی کند و در همین راستا آپدیت اندروید ۱۰ را برای گوشی فیرفون ۲ عرضه کرده است. با این حال بعید است که پشتیبانی از این گوشی به فراتر از اندروید ۱۰ برود. اما تا همین جای کار هم فیرفون کار بزرگی انجام داده است؛ چرا که عرضه این گوشی به ۷ سال پیش بازمی‌گردد و این به معنای پشتیبانی ۷ ساله نرم افزاری است.

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.