تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۱۸
کد خبر : 58209

گوشی نوکیا G300 با تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و نمایشگر +۷۲۰p در راه است

گوشی نوکیا G300 با تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و نمایشگر +۷۲۰p در راه است

گوشی نوکیا G300 با تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و نمایشگر +۷۲۰p در راه استمشخصات گوشی نوکیا G300 لو رفت. Nokia G300 یک گوشی ۵G است که به تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و نمایشگر ۶.۵۷ اینچی LCD با رزولوشن +۷۲۰p مجهز شده..

گوشی نوکیا G300گوشی نوکیا G300 با تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و نمایشگر +۷۲۰p در راه است

مشخصات گوشی نوکیا G300 لو رفت. Nokia G300 یک گوشی ۵G است که به تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و نمایشگر ۶.۵۷ اینچی LCD با رزولوشن +۷۲۰p مجهز شده است.

نوکیا در حال کار روی یک گوشی ۵G مقرون به صرفه است. در واقع این برند می‌خواهد به زودی دو گوشی ۵G را روانه بازار کند و امروز شاهد لو رفتن مشخصات یکی از آنها هستیم. گوشی نوکیا G300 5G از همان تراشه‌ای (اسنپدراگون ۴۸۰) استفاده می‌کند که پیشتر در مدل‌های G10، X10 و X20 شاهد بودیم. دیگر گوشی ۵G نوکیا هم X100 نام دارد.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی نوکیا G300

HMD Global هرگز دستگاهی به نام نوکیا G30 را روانه بازار نکرده؛ بنابراین نمی‌توان گفت که این گوشی جایگزین آن شده است. در واقع نوکیا جی ۳۰۰ حتی در بخش دوربین و باتری هم نسبت به Nokia G20 بهبود نداشته است. تنها برتری گوشی جدید فنلاندی‌ها نسبت به G20 را می‌توان به استفاده از تراشه قوی‌تر اسنپدراگون ۴۸۰ (در مقایسه با مدیاتک هلیو G35) و پشتیبانی از شبکه ۵G دانست.

گوشی نوکیا G300

گوشی نوکیا G300 به یک نمایشگر ۶.۵۷ اینچی LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ مجهز شده است. صفحه نمایش این دستگاه ویژگی خاصی ندارد و حتی مشخص نیست که آیا از لایه محافظ بهره می‌برد یا خیر. اندازه نمایشگر تقریبا با G20 (۶.۵۲ اینچ) برابر و از مدل G50 کوچکتر است (۶.۸۲ اینچ با رزولوشن +۷۲۰p).

در بخش دوربین شاهد حضور حسگر اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و یک حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. در بدنه جلویی دستگاه نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار دارد.

در مقام مقایسه باید گفت که نوکیا G50 و نوکیا G20 دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هستند و البته جی ۲۰ از یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هم بهره می‌برد. مدل G10 دارای ترکیب دوربین ۱۳+۲+۲ مگاپیکسلی است؛ بنابراین می‌توان گفت که Nokia G300 از لحاظ دوربین بین G10 و G20 قرار می‌گیرد.

گوشی نوکیا G300 / نوکیا G50

نوکیا G50

انرژی مورد نیاز این دستگاه توسط یک باتری ۴۴۷۰ میلی‌آمپری تامین می‌شود که خیلی هم بد نیست. ظرفیت باتری جی ۲۰ برابر با ۵۰۵۰ میلی‌آمپر بود و جی ۵۰ نیز از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. در رابطه با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع هیچ خبری منتشر نشده است (نوکیا G50 از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند).

گوشی نوکیا G300 5G به اندروید ۱۱ مجهز خواهد شد. نوکیا جزء معدود شرکت‌هایی است که دستگاه‌های خود را با کمترین تغییر در اندروید خام روانه بازار می‌کند. این گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه، ۱ ترابایت دیگر برای ذخیره فایل‌های خود در اختیار داشته باشند.

قیمت و زمان عرضه

در میان اطلاعات لو رفته خبری از قیمت این دستگاه نبود؛ اما با مقایسه مشخصات نوکیا G300 با دیگر گوشی های این برند می‌توان به یک قیمت تقریبی رسید. نوکیا G20 تنها ۱۶۰ یورو قیمت داشت که البته با توجه به عدم پشتیبانی از شبکه ۵G طبیعی است. نوکیا جی ۵۰ به زودی با قیمت ۲۷۰ یورو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و نوکیا X10 نیز در هنگام عرضه ۳۱۰ یورو قیمت داشت (که البته الان کمتر است).

گوشی نوکیا G300

البته نباید فراموش کرد که X10 به نمایشگر +۱۰۸۰p، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و شارژ سریع ۱۸ وات مجهز شده بود و وعده سه‌سال به‌روزرسانی نرم افزاری را به کاربران می‌داد (سری G تنها تا ۲ سال به‌روزرسانی‌های مهم نرم‌افزاری دریافت می‌کند).

بنابراین گوشی نوکیا G300 احتمالا بین ۱۶۰ تا ۲۷۰ یورو قیمت خواهد داشت. هرچند که این تنها یک حدس است و برای اطمینان از آن باید تا رویداد ۱۴ مهر HMD Global صبر کرد. در این رویداد از تبلت نوکیا هم پرده‌برداری خواهد شد.

منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.