تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
کد خبر : 73775

گوشی شیائومی می ۱۱، بخریم یا نخریم؟

گوشی شیائومی می ۱۱، بخریم یا نخریم؟

گوشی شیائومی می ۱۱، بخریم یا نخریم؟گوشی شیائومی می ۱۱ پرچمدار سال ۲۰۲۱ این کمپانی بوده و در ادامه قصد داریم با بررسی و مقایسه آن با رقیبانش، ارزش خرید Mi 11 را بسنجیم.
شیائومی شاید سال‌ها پیش صرفا یک ..

گوشی شیائومی می ۱۱، بخریم یا نخریم؟

گوشی شیائومی می ۱۱ پرچمدار سال ۲۰۲۱ این کمپانی بوده و در ادامه قصد داریم با بررسی و مقایسه آن با رقیبانش، ارزش خرید Mi 11 را بسنجیم.

شیائومی شاید سال‌ها پیش صرفا یک کپی‌کار از روی محصولات اپل بوده و افرادی که بودجه کافی برای خرید محصولات اپلی را نداشتند به سراغ محصولات چینی می‌رفتند. اما آن دوران به پایان رسیده و سران این کمپانی به سراغ تولید محصولاتی منحصربفرد – حداقل از نظر ظاهری! – رفته‌اند و گوشی شیائومی می ۱۱ – Xiaomi Mi 11 را به عنوان پرچمدار سال میلادی گذشته معرفی کردند.

این گوشی به عنوان قدرتمندترین اسمارت فون شیائومی شناخته می‌شد و مشخصات فنی رده بالایی را ارائه می‌کرد. امروز در گجت نیوز می‌خواهیم با بررسی اجمالی این گوشی و مقایسه آن با رقیبان هم قیمتش، ارزش خریدش را بسنجیم.

طراحی و صفحه نمایش

گوشی شیائومی می 11

همزمان با کاسته شدن از حاشیه دور نمایشگر گوشی‌ها، ظاهر قاب جلویی اکثر موبایل‌ها به یکدیگر شبیه شدند. شیائومی در پرچمدار خود از نمایشگری تمام صفحه استفاده کرده که در گوشه سمت چپ سوراخی برای تعبیه دوربین سلفی قرار داده شده است. صفحه نمایش در لبه‌ها خمیدگی دارد تا حاشیه‌ها به حداقل برسند و نمای جلویی گوشی شیائومی می ۱۱ یک پله از نظر زیبایی ارتقا پیدا کند.

صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی محصول شیائومی از نوع AMOLED بوده که با تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل بر اینچ، ۹۱.۴ درصد قاب جلویی را پوشش می‌دهد. پشتیبانی از فناوری HDR10، نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی، روشنایی حداکثری ۱۵۰۰ نیت و محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش می ۱۱ برشمرده می‌شوند.

گوشی شیائومی می 11

در قاب پشتی شاهد طراحی تقریبا جدیدی هستیم که در گوشه سمت چپش سه سنسور دوربین قرار گرفته‌اند. متریال سازنده بدنه ترکیبی از شیشه و فریم آلومینیومی بوده که در نهایت باعث شده وزن دیوایس به ۱۹۱ گرم برسد که شاید برای برخی بسیار سنگین باشد.

دوربین

همانطور که اشاره کردیم ماژول دوربین گوشی شیائومی می ۱۱ متشکل از سه سنسور ۱۰۸، ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بوده که به ترتیب به عنوان دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و دوربین ماکرو ایفای نقش می‌کنند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این گوشی بسیار بالا هستند و جزییات عکس‌ها کاملا حفظ می‌شوند. این موضوع حتی حین عکاسی شبانه نیز به چشم می‌خورد و نویز تصاویر کم هستند.

گوشی شیائومی می 11

دوربین فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای می‌تواند سوژه‌های بیشتری را در قاب تصویر بگنجاند. امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۸K و ۳۰ فریم بر ثانیه نیز فراهم شده که از قابلیت‌های دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به حساب می‌آید. OIS در تمامی لحظاتی که در حال ثبت عکس یا ضبط فیلم هستید به کمکتان می‌آید تا لرزش دستتان تا حدود زیادی حذف شود.

برای بخش دوربین سلفی نیز سنسور ۲۰ مگاپیکسلی انتخاب شده که می‌تواند فیلم‌هایی با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. شاید بهتر بود شیائومی برای قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۱ خود از سنسور با کیفیت‌تری استفاده می‌کرد که حداقل بتواند فیلم‌های ۴K بگیرد.

سخت افزار

گوشی شیائومی می 11

گوشی شیائومی می ۱۱ اولین گوشی در جهان بود که از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرد. گرچه حدود یک سال از عمر این چیپست می‌گذرد اما همچنان یکی از قدرتمندترین‌ها در بازار موبایل شناخته می‌شود. یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸ هرتزی در شرایط و کارکردهای مختلف می‌توانند عملکرد سریع دیوایس را تضمین کنند. بدین ترتیب شما می‌توانید بدون هر گونه مشکل بازی‌های سنگینی مانند کال آف دیوتی یا آسفالت ۹ را روی Mi 11 اجرا کنید و با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی‌اش نهایت لذت را ببرید.

باتری

پیش از آنکه در مورد ظرفیت باتری دستگاه صحبت کنیم ابتدا باید به مواردی بپردازیم که بیشترین مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند. در جایگاه اول نمایشگر ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن بالا و همچنین نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی یک خورنده واقعی باتری محسوب می‌شود که اگر به بازی‌های آنلاین با اینترنت سیم‌کارت و نرخ ۱۲۰ هرتزی علاقه‌مند باشید، مصرف انرژی دستگاه حتی بیشتر هم خواهد شد.

از سوی دیگر چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ تا جای ممکن در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند اما اگر بخواهید از تمام قوای آن استفاده کنید، بالطبع مصرف انرژی آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

گوشی شیائومی می 11

چینی‌ها با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری را برای شیائومی می ۱۱ در نظر گرفته‌اند که احتمالا برای یک روز کاری با فعالیت متوسط کفایت خواهد کرد. احتمالا شیائومی نیز متوجه ظرفیت نه چندان زیاد باتری شده و به همین دلیل، محصولش را با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی روانه بازار کرده که تنها در عرض ۴۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. امکان شارژ معکوس با توان ۱۰ وات از دیگر ویژگی‌های بخش باتری گوشی برشمرده می‌شود.

به دلیل استهلاک بالای فناوری شارژ سریع و گاهی اوقات عدم امکان اتصال گوشی به شارژر، ترجیح می‌دادیم شیائومی از باتری حجیم‌تری در پرچمدارش استفاده کند. احتمالا چینی‌ها نیز دلایل خودشان را از جمله افزایش وزن کلی یا تغییر ابعاد دیوایس را مدنظر قرار داده‌ و بدین شکل برای جبران ظرفیت کم باتری می ۱۱ اقدام کرده‌اند.

قیمت و رقیبان گوشی شیائومی می ۱۱

گوشی شیائومی می ۱۱ در بازار کشورمان در بازه قیمتی ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان بسته به ظرفیت حافظه، رنگ و غیره به فروش می‌رسد. این در حالی است که می ۱۱ پرچمدار سال ۲۰۲۱ بوده ولی در حال حاضر گوشی‌های جدیدتر دیگری با قیمتی پایین‌تر و بعضا با مشخصات بهتر نیز در بازار حضور دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای – Samsung Galaxy S21 FE

گوشی شیائومی می 11

اس ۲۱ اف ای نسخه ارزان‌قیمت‌تر از پرچمدار سال گذشته سامسونگ بوده که با چیپست اگزینوس ۲۱۰۰، نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X و سه دوربین در قاب پشتی به تازگی وارد کشور شده است. این گوشی بیشتر خصوصیات پرچمدار سال ۲۰۲۱ سامسونگ را به ارث برده و قابلیت‌هایی مانند شارژ معکوس را هم در خود دارد. در اینجا نکته حائز اهمیت، برند سامسونگ و پشتیبانی ۳ الی ۴ ساله محصولات این کمپانی از نظر انتشار آپدیت اندروید بوده که می‌تواند برگ برنده را به سوی اس ۲۱ اف ای بچرخاند.

این گوشی با قیمت تقریبی ۱۶ میلیون تومان در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی به فروش می‌رسد.

اپل آیفون ۱۱ – Apple iPhone 11

گوشی شیائومی می 11

اگر از اندروید خسته شده‌اید و به دنبال تجربه‌ای جدید، روان و با آپدیت‌های چندین ساله سیستم عامل هستید به شما آیفون ۱۱ را پیشنهاد می‌کنیم. حدود دو سال از زمان معرفی این گوشی می‌گذرد اما اکوسیستم اپل به گونه‌ای طراحی شده که هیچ‌گونه کم و کاستی در عملکرد دیوایس مشاهده نخواهید کرد. در نظر داشته باشید این گوشی تنها دو دوربین دارد و ممکن است در زمینه عکاسی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گوشی شیائومی می ۱۱ داشته باشد. اگر طرفدار آیفون هستید و قصد مهاجرت از اندروید را دارید، آیفون ۱۱ گزینه‌ای نزدیک به می ۱۱ – از لحاظ قیمتی – به حساب می‌آید.

آیفون ۱۱ در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سخن پایانی

گوشی شیائومی می 11

گوشی شیائومی می ۱۱ هنوز هم یکی از محصولات با کیفیت و قدرتمند اندرویدی به شمار می‌رود، گرچه حدود یک سال از زمان معرفی‌اش می‌گذرد. برای ساده‌تر شدن انتخاب این دیوایس باید ابتدا اولویت‌هایتان را بررسی کنید. اگر به دنبال دوربین با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی هستید، هیچ موبایل دیگری در این بازه قیمتی نمی‌تواند چنین سنسوری را در اختیارتان قرار بدهد. اگر عکاسی برایتان مهم‌ترین موضوع نیست و به طور کلی به دنبال یک پکیج با کیفیت هستید، می‌توانید به سراغ نماینده تازه‌نفس سامسونگ بروید و برای سال‌ها از آپدیت نرم افزاری اطمینان خاطر داشته باشید. در نهایت اگر قصد مهاجرت از اکوسیستم اندروید را دارید و به اپل علاقه‌مندید، آیفون ۱۱ می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.