تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۳۰
کد خبر : 37671

گوشی تاشو ۲۸۰۰ دلاری هوآوی میت ایکس ۲ معرفی شد

گوشی تاشو ۲۸۰۰ دلاری هوآوی میت ایکس ۲ معرفی شد

گوشی تاشو ۲۸۰۰ دلاری هوآوی میت ایکس ۲ معرفی شدهوآوی سرانجام از جدیدترین پرچم‌دار تاشو خود به نام میت ایکس ۲ رونمایی کرد که به یک نمایشگر دوگانه مجهز است که می‌توان آن را به داخل جمع کرد. هوآوی در طراحی ضخامت این محصول جدید خود از قاعده عجیبی پیروی کرده است به صورتی که به تدریج از سمت دوربین به سمت دیگر دستگاه، ضخامت آن به ۴.۴ میلی‌متر کاهش می‌یابد. حال شاید سوال اصلی این است که ماژول دوربین چرا باید ضخیم‌تر از بقیه قسمت‌ها باشد؟ در حقیقت این اولین گوشی هوشمند تاشو مجهز به لنز پریسکوپ است.
نمایشگراز موارد کلی که عبور کنیم، به نمایشگر می‌رسیم. میت ایکس ۲ به یک نمایشگر ۸ اینچی مورب مجهز است که نسبت تقریباً مربع ۸:۷.۱ را ارائه می‌کند. رزولوشن این محصول جدید ۲۴۸۰ × ۲۲۰۰ پیکسل است. از سوی دیگر نمایشگر قسمت خارجی دستگاه دارای ابعاد ۶.۴۵ اینچی است که برخلاف قسمت جلوی، از یک نسب کاملاً مستطیل ۲۱:۹ بهره می‌برد. ادعا می‌شود که نمایشگر داخلی میت ایکس ۲ اولین پنل کنترل شوند مغناطیسی به وسیله لایه‌ای نوری است.
البته اگر این اصطلاح برایتان غیرقابل درک است، می‌توان این‌گونه گفت که چنین فناوری سبب به ح..

گوشی تاشو ۲۸۰۰ دلاری هوآوی میت ایکس ۲ معرفی شد

هوآوی سرانجام از جدیدترین پرچم‌دار تاشو خود به نام میت ایکس ۲ رونمایی کرد که به یک نمایشگر دوگانه مجهز است که می‌توان آن را به داخل جمع کرد. هوآوی در طراحی ضخامت این محصول جدید خود از قاعده عجیبی پیروی کرده است به صورتی که به تدریج از سمت دوربین به سمت دیگر دستگاه، ضخامت آن به ۴.۴ میلی‌متر کاهش می‌یابد. حال شاید سوال اصلی این است که ماژول دوربین چرا باید ضخیم‌تر از بقیه قسمت‌ها باشد؟ در حقیقت این اولین گوشی هوشمند تاشو مجهز به لنز پریسکوپ است.

نمایشگر

از موارد کلی که عبور کنیم، به نمایشگر می‌رسیم. میت ایکس ۲ به یک نمایشگر ۸ اینچی مورب مجهز است که نسبت تقریباً مربع ۸:۷.۱ را ارائه می‌کند. رزولوشن این محصول جدید ۲۴۸۰ × ۲۲۰۰ پیکسل است. از سوی دیگر نمایشگر قسمت خارجی دستگاه دارای ابعاد ۶.۴۵ اینچی است که برخلاف قسمت جلوی، از یک نسب کاملاً مستطیل ۲۱:۹ بهره می‌برد. ادعا می‌شود که نمایشگر داخلی میت ایکس ۲ اولین پنل کنترل شوند مغناطیسی به وسیله لایه‌ای نوری است.

البته اگر این اصطلاح برایتان غیرقابل درک است، می‌توان این‌گونه گفت که چنین فناوری سبب به حداقل رسیدن بازتاب نور و تابش‌های غیرمناسب می‌شود؛ به صورتی که بازتاب نمایشگر این دستگاه زیر ۱.۵ درصد خواد بود که در مقایسه با نرخ ۵ درصد گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ، یک پیشرفت کاملاً محسوس است.

هوآوی میت ایکس ۲

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

طراحی لولای دستگاه آن را قادر می‌سازد که بدون وجود هیچ‌گونه شکافی، به آسانی تا شود. پنل OLED هنگام تا شدن، به شکل قطره حالت می‌گیرد تا چین‌خوردگی آن به حداقل سناریوی ممکن برسد. هوآوی برای ارائه و استفاده از این طراحی غیرمرسوم خود، از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده کرده است. برای مثال بدنه از جنس فلزی مبتنی بر زیکرونیوم و پنل‌های فایبر کربن است که به شدت در کاهش وزن آن تاثیرگذارند.

با این حال وزن خالص دستگاه حدود ۲۹۵ گرم است که هنوز هم سنگین به نظر می‌رسد و شاید در جابه‌جایی‌های طولانی مدت،‌ آزاردهنده ظاهر شود. گفتنی است که سنگین‌ترین بخش دستگاه، مربوط به ضخیم‌ترین قسمت آن یعنی محل قرارگیری ماژول دوربین است. بنابراین اگر از تحمل آن در حالت باز شده گوشی لذت نمی‌برید، آن را تا کرده و به صورت عادی استفاده کنید. خوشبختانه در چنین شرایطی می‌توان دستگاه را تنها با یک دست تا کرد.

دوربین

دوربین چهارگانه پشت دستگاه (که با همکاری شرکت Leica تولید شده است) به یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۲۵ اینچی RYYB مجهز است. این دوربین دارای دیافراگم f/1.9 است که افزون بر پشتیبانی از OIS می‌تواند ویدیوها را به صورت ۴K نیز ضبط کند. از طرفی به لطف نمایشگر ثانویه کاربران می‌توانند از این دوربین برای ثبت تصاویر سلفی هم استفاده کنند.

هوآوی میت ایکس ۲

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

با این حال این لنز پریسکوپ تلقی می‌شود که مهندسان هوآوی را به زحمت زیادی دچار کرده است. این لنز با قابلیت بزرگنمایی ۱۰ برابری و دیافراگم f/4.4 که به کیفیت ۸ مگاپیکسل با حسگری از نوع RYYB مجهز است و در ضمن از فناوری OIS هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دیگر هم درون ماژول تعبیه شده است که می‌تواند بزرگنمایی ۳ برابری اپتیکال را مهیا کند. این دوربین سوم به دیافراگم f/2.4 و فناوری OIS مجهز است.

سرانجام به دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه می‌رسیم. این دوربین همانند دو عدد لنز ماکرو عمل می‌کند ولی تا انتشار نتایج بررسی رسانه‌های غیررسمی باید منتظر باقی ماند.

در این دستگاه تنها از یک دوربین سلفی استفاده شده که البته آن هم در نمایشگر خارجی یا به عبارتی پشتی، قابل مشاهده و استفاده است. در نتیجه این به معنای آن است که نمایشگر داخلی تماماً در اختیار کاربر خواهد بود و هیچ‌گونه بریدگی یا روزنه‌ای روی آن وجود ندارد. البته هر مزیتی، معایبی هم دارد زیرا شما نمی‌توانید از طریق آن به برقراری تماس تصویری بپردازید. حسگر تشخیص اثر انگشت هم در لبه کنار دستگاه قرار گرفته است که مخصوصاً در حالت استفاده از نمایشگر داخلی می‌تواند مقید واقع شود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

هوآوی در ساخت میت ایکس ۲ از یک پردازنده کایرین ۹۰۰۰ بهره برده است. این پردازنده برخلاف تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس با توجه به معماری ۵ نانومتری TSMC طراحی و ساخته شده است. پردازنده مذکور دارای چهار عدد هسته کورتکس A77 (که یکی از آن‌ها با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز کار می‌کند) و چهار عدد هسته A55 و افزون بر آن‌ها یک واحد گرافیکی Mali-G78 MP24 است. مشخصات رسمی هوآوی خبر از رابط کاربری EMUI 11 می‌دهند که مبتنی بر اندروید ۱۰ است.

پیش از این انتظار می‌رفت که سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده باشد. به هر حال، این میت ایکس ۲ به یک رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ الی ۵۱۲ گیگابایت مجهز است.هوآوی میت ایکس ۲

هوآوی میت ایکس ۲

هوآوی برای ارائه بالاترین کارایی شبکه ۵G، در قرارگیری محل آنتن دقت زیادی به خرج داده است بنابراین فارغ از حالتی که دستگاه در دست شما قرار دارد (یا حتی نحوه باز یا بسته بودن آن) اتصال شبکه شرایط را به صورت پایدار حفظ خواهد کرد. با توجه به روند معمول هوآوی، میت ایکس ۲ از دو درگاه سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد که یکی از آن‌ها درگاه کارت میکرو SD نیز به شمار می‌آید.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی مذکور از نرخ شارژ فوق سریع ۵۵ وات پشتیبانی خواهد کرد که می‌توان آن را به وسیله شارژرهای عرضه شد، شارژ کرد. درون جعبه محصول می‌توان کابل USB-C، هدست USB-C، یک قاب محافظ چرمی و محافظ‌های هر دو نمایشگر را یافت. همان‌طور که بدیهی است، خبری از آداپتور شارژر نیست.

هوآوی میت ایکس ۲

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

قیمت

هوآوی میت ایکس ۲ در تاریخ ۷ اسفندماه سال جاری (۲۵ فوریه ۲۰۲۱) برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه ۲۵۶ گیگابایت این محصول با قیمت ۱۸۰۰۰ یوآن و نسخه ۵۱۲ گیگابایت آن با قیمت ۱۹۰۰۰ یوآن به فروش می‌رسد. کاربران افزون بر فروشگاه‌های آنلاین،‌ می‌توانند به صورت فیزیکی هم به تهیه آن اقدام کنند اما هنوز جزئیاتی در مورد تاریخ انتشار محصول جدید هوآوی در خارج از چین منتشر نشده است؛ با این وجود می‌توان با تبدیل ارز، قیمت‌های ۲۷۸۰ دلار (۲۳۰۰ یورو) و ۲۹۴۰ دلار (۲۴۲۰ یورو) را در خارج از چین محتمل دانست.

برخی از محصولات جانبی همانند یک قاب محافظ مخصوص که به پایه جداگانه‌ای مجهز است نیز در تاریخ مذکور در دسترس قرار می‌گیرند. محصول جانبی دیگر هولدری است که کاربران می‌توانند از آن در خودروهای خود در دو حالت تا شده یا غیر آن، به استفاده بپردازند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.