تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
کد خبر : 57621

گوشی تاشو آیفون چه تحولی در صنعت موبایل ایجاد خواهد کرد؟

گوشی تاشو آیفون چه تحولی در صنعت موبایل ایجاد خواهد کرد؟

گوشی تاشو آیفون چه تحولی در صنعت موبایل ایجاد خواهد کرد؟گوشی تاشو آیفون احتمالا تا دو سال آینده وارد بازار خواهد شد اما این محصول متفاوت شرکت اپل تا چه اندازه بر صنعت موبایل و فراگیرشدن مدل‌های تاشو ت..

گوشی تاشو آیفونگوشی تاشو آیفون چه تحولی در صنعت موبایل ایجاد خواهد کرد؟

گوشی تاشو آیفون احتمالا تا دو سال آینده وارد بازار خواهد شد اما این محصول متفاوت شرکت اپل تا چه اندازه بر صنعت موبایل و فراگیرشدن مدل‌های تاشو تاثیر می‌گذارد؟

گوشی تاشو آیفون می‌تواند بازار را دستخوش تغییرات فراوانی کند و آن را به مسیر تازه‌ای ببرد. در این مقاله، به بررسی رویکرد اپل نسبت به گوشی‌های تاشو و اتفاقات احتمالی آتی پرداخته‌ایم.

گوشی ‌های تاشو این روزها به محبوبیت نسبتا خوبی دست یافته‌اند اما هنوز در ابتدای مسیر هستند و شاید به آن جایگاه مورد انتظار نرسیده‌اند؛ با این حال، مدل‌هایی همچون گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ به عنوان پرچمداران گوشی‌های تاشو، روزهای خوبی را برای طرفداران این مدل رقم خواهند زد.

بدیهی است که شرکت اپل هم بخواهد به این حیطه قدم بگذارد و تحلیلگران می‌گویند که این اتفاق در سال ۲۰۲۳ رخ می‌دهد؛ جایی که اولین گوشی تاشو اپل، با یک نام جدید همانند آیفون فلیپ (iPhone Flip)، نگاه‌ها را به سوی خود جلب نموده و فصل تازه‌ای را برای مدل‌های تاشو آغاز می‌کند.

اگر اپل این گوشی را عرضه کند، «برند» آن به تنهایی کافی است تا بازار تحت تاثیر قرار بگیرد و سال ۲۰۲۳ را باید سالِ گوشی‌های تاشو توصیف کنیم. کافی است به عکس غیررسمی زیر نگاهی بیندازید که گلکسی زد فولد ۳ را در قالب یک آیفون نشان می‌دهد، چنین مدلی قطعا بازار گوشی‌های پرچمدار را متحول می‌کند، حتی اگر حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشد.

گوشی تاشو آیفون

زمانی که اپل یک گوشی تاشو عرضه کند، ناگهان همه طرفداران این مدل می‌شوند و از آن صحبت می‌کنند؛ ارزش سهام این شرکت افزایش می‌یابد و رسانه‌ها به صورت شبانه روزی پیرامون آن خبر منتشر می‌کنند. و البته گوشی‌های تاشو شرکت‌های دیگر که به ثبات رسیده‌اند و طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند، تا حدودی کنار می‌روند تا آیفون بر تخت پادشاهی بنشیند. حتی کسانی که به این مدل علاقه‌مند نیستند، احتمالا به سراغ آن خواهند رفت.

این رویکرد را اپل بارها پیاده‌سازی کرده و همواره موفق بوده است؛ آن‌ها منتظر می‌مانند تا پیشرفت‌های تازه‌ای در بازار رخ دهد، زمانی که نوآوری‌ها و فناوری‌های تازه به خوبی در بازار موفق شدند و جواب دادند، آن‌ها را گرفته و به شکل تازه و هیجان انگیزی در محصولات خود ارائه می‌دهد.

یکی از دلایلی که اپل، سخت افزارهای میان‌رده و متوسط را به قیمت سخت افزارهای رده بالا می‌فروشد، همین است. آن‌ها برندی ساخته‌اند که از هر جهت معتبر است و کمتر کسی می‌تواند با آن‌ها رقابت کند. این مسئله را در میان برندهای لباس ایتالیایی و فرانسوی هم مشاهده می‌کنیم، مهم نیست که کیفیت لباس یک برند گمنام تا چه اندازه خوب است، همه می‌خواهند برند‌های گوچی و ورساچه را بپوشند.

گوشی تاشو آیفون

شکی وجود ندارد که حالا اپل هم جز شرکت‌های «لاکچری» به حساب می‌آید و کسانی که از محصولات آن استفاده می‌کنند نیز کالاهای این شرکت را «لوکس» می‌پندارند. اپل شاید گوچی یا فراری نباشد اما وقتی که طرفداران آن حاضر هستند تا برای یک «ایرتگ هرمس»، ۴۴۹ دلار پرداخت کنند؛ نباید از جایگاه فعلی اپل متعجب بود.

حتی زمانی که شاهد همکاری اپل و هرمس نیستیم، محصولات این شرکت همچنان از نظر قیمت‌گذاری، بالاتر از حالت استاندارد هستند اما به سرعت به فروش می‌روند و رکوردشکنی می‌کنند. کلید موفقیت این شرکت چیست؟

  • هم‌افزایی محصولات کاربرمحور و اکوسیستم: استیو جابز اولین کسی نبود که یک کامپیوتر را در جیب شما قرار داد اما باعث شد تا این کار به راحتی انجام بپذیرد و اپل این مسیر را ادامه داد. آن‌ها تا آنجا که امکان پذیر بود، بر روی اکوسیستم تمرکز کرده و به «بهترین فرمول» رسیدند. محصولات اپل شاید در زمینه طراحی، نرم افزاری و عملکرد انقلابی نباشند اما کلید پیروزی آن‌ها این است که از هر نظر «کارآمد» و «باکیفیت» هستند.
  • یک ارتباط عاطفی: استیو جابز محصولاتی را معرفی کرد که هیچکس نمی‌دانست چگونه کار می‌کنند و شامل چه قطعات می‌شوند. حتی تا معرفی آیپد پرو ۲۰۲۱ زمان برد تا متوجه شویم چه میزان رم دارد! اما این‌ها برای کسی مهم نیست، مهم این است که یک گوشی یا تلبت اپل در دستان شماست و از آن رضایت دارید.
  • قدرت برند: اپل بدون شک یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا است، آن هم در بازاری که رقبای سرسختی حضور دارند و معمولا دست به گریبان نوآوری می‌شوند تا با این شرکت بزرگ رقابت کنند. بی‌دلیل نیست که تاکنون بیش از ۲ میلیارد آیفون در جهان به فروش رسیده است.

گوشی تاشو آیفون

طبق اطلاعات منتشر شده، اپل در حال کار بر روی دو گوشی تاشو مختلف است؛ یک مدل شبیه به زد فولد ۳ که به صورت عمودی خم می‌شود و یک آیفون فلیپ که به صورت افقی خم می‌شود. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، یکی از این مدل‌ها قطعا در سال ۲۰۲۳ ‌عرضه خواهد شد اما چه چیزی به بازار مدل‌های تاشو اضافه می‌کند؟

شایعات، به صفحه نمایش ۷.۶ اینچی آیفون فلیپ اشاره دارند که قطعا از نمایشگر ۶.۷ اینچی گلکسی زد فلیپ ۳ بزرگ‌تر است اما تا سال ۲۰۲۳، به احتمال زیاد سامسونگ مدل‌های جدیدتری را معرفی می‌کند که به صفحه نمایش بزرگ‌تری مجهز هستند. آیفون فلیپ شاید باریک‌تر باشد اما گوشی‌های تاشو سامسونگ هم قطعا تا سال ۲۰۲۳ باریک‌تر می‌شوند.

پس اپل چه پیشنهاد تازه‌ای برای طرفداران دارد تا آن‌ها را به خرید یک گوشی تاشو ترغیب کند؟ (یک گوشی تاشو که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ از نظر قیمتی، گران‌تر از مدل پرو مکس فعلی است). جواب واضح است: لوگوی اپل! و البته یه گوشی تاشو که از نظر نرم افزاری روان است و نقصی ندارد.

همچنین مطالعه کنید: چرا بهتر است تا زمان عرضه گوشی آیفون ۱۴ مکس صبر کنید؟

چه طرفدار این مدل گوشی‌ها باشید و چه مخالف، آیفون فلیپ طوفان بزرگی در بازار برپا خواهد کرد و صنعت گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای بسیاری از افراد، گوشی‌های تاشو تنها با اپل معنا پیدا می‌کند و این شرکت را عامل اصلی موفقیت این مدل گوشی‌ها توصیف خواهند کرد، حتی با اینکه سامسونگ بیش از ۵ سال است که محصولات مشابه‌ای تولید می‌کند.

ما این نوع اتفاقات را در سال‌های اخیر بارها دیده‌ایم و از همین حالا، پایان داستان را می‌دانیم اما شاید این بار اتفاق دیگری رخ دهد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ دیدگاه‌های‌ خودتان را در مورد گوشی تاشو آیفون با ما به اشتراک بگذارید.

منبعphonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.